škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Rapid Farlar

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı msami

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 487
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar aracımın tekerleğini döndürdüğümde farlardan sesler geliyor, böyle mekanik bir ses. Acaba farların dönme sesi mi? Kitapçığında ya da internette herhangi bir bilgi bulamadım. Karanlıkta denedim, sanki direksiyonu ne tarafa döndürsem o taraf biraz daha fazla aydınlanıyor. Ama yine de emin olamadım. Bilen var mı acaba?


Çevrimdışı turgutktu

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 317
    • Profili Görüntüle
benimki rapid değil ama bende gecen gece fark ettim aynı durum var ustalar bu işi yorumlar...


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Tekerlek dönünce gelen ses direksiyon pompası  ;)
 
Karanlıktaki hareket edince ışığın da hafif oynaması normal,  zaten direksiyon çevirince aracın başı sağı sola döner, tüm arabalarda aynı.
 
Viraj özellikli mercekli far olsa zaten aracı çalıştırınca self-check yapıyor, gözü kaşı vız vız dönüyor, farketmemene imkan yok  ;)


Çevrimdışı Sina

  • 2007-bugün, 120000km+
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 123
    • Profili Görüntüle
farlardan değil de direksiyon pompasını çeviren elektrik motorunun sesi o. farların aydınlatmasının azalma sebebi de direksiyon pompasının elektrik motoru anlık olarak çok akım çekiyor, akü gerilimini düşürüyor, o yüzden ışık azalması olması doğal. yanlız araba hareketsizken direksiyonu çok fazla çevirmemek gerek, hele ki tam çevirmek kesinlikle önerilmiyor. haberiniz olsun :)


Çevrimdışı msami

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 487
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sina;427419
farlardan değil de direksiyon pompasını çeviren elektrik motorunun sesi o. farların aydınlatmasının azalma sebebi de direksiyon pompasının elektrik motoru anlık olarak çok akım çekiyor, akü gerilimini düşürüyor, o yüzden ışık azalması olması doğal. yanlız araba hareketsizken direksiyonu çok fazla çevirmemek gerek, hele ki tam çevirmek kesinlikle önerilmiyor. haberiniz olsun :)
Peki Sina bey o ses acaba sadece araç durduğunda mı çıkıyor? Çünkü giderken sanki öyle bir ses gelmiyor(Kafamı camdan çıkarıp denedim de :rm: ) Birde sanırım farlardan direksiyonu nereye çevirsem o taraftakinin aydınlatması çoğalıyor... Birde şu köşe dönüş özellikli sis farları hakkında ne düşünüyorsunuz? Ve gündüz farı taktırmayı düşünüyor musunuz? Teşekkürler sizi de soru yağmuruna tuttum biraz ama :utan:
« Son Düzenleme: 31 Mart 2013, 18:56:52 Gönderen: msami »


Çevrimdışı Sina

  • 2007-bugün, 120000km+
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 123
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: msami;427426
Peki Sina bey o ses acaba sadece araç durduğunda mı çıkıyor? Çünkü giderken sanki öyle bir ses gelmiyor(Kafamı camdan çıkarıp denedim de :rm: ) Birde sanırım farlardan direksiyonu nereye çevirsem o taraftakinin aydınlatması çoğalıyor... Birde şu köşe dönüş özellikli sis farları hakkında ne düşünüyorsunuz? Ve gündüz farı taktırmayı düşünüyor musunuz? Teşekkürler sizi de soru yağmuruna tuttum biraz ama :utan:


araç durduğu zaman tekerlekleri çevirmek için gereken kuvvet, 1km/s ile gittiğin zamandan çok daha fazla. hidrolik vs desteği olmayan bir araç sürersen anlarsın :) bir gokartta  bile deneyebilirsin. harcadığı güç artınca elektrik motorundan daha fazla ses gelmesi çok doğal :)

gündüz farları pek hoşuma gitmiyor ama gündüzleri sadece parkları yakıyorum farkedilmek için.

köşe dönüş özellikli sis farları için ekstradan CAN hattı çektirmeniz gerekebilir çünkü aracın ana bilgisayarından sis farlarına bağlanmayı beceremedik :/ bu arada ben bu köşe dönme olayını çok gerekli bulmuyorum kendi adıma söyleyeyim. Opel'in AFL sistemi çok güzel ama sis farlarını viraz aydınlatması olarak kullanmak, hiçbir aydınlatması olmayan ilçeler arası yollar hariç gereksiz kalıyor. AMA, eğer ki uğraşacağım derseniz ve CAN hattı ve modülü taktırırsanız, esas yaptırmanızı tavsiye ettiğim şey, uzunlar yakılınca sis farlarını söndüren özellik. Arkadaşın Golf'üne yaptık Doblo'nun biri en soldan en sağa attı kendini :)


Çevrimdışı msami

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 487
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sina;427432
araç durduğu zaman tekerlekleri çevirmek için gereken kuvvet, 1km/s ile gittiğin zamandan çok daha fazla. hidrolik vs desteği olmayan bir araç sürersen anlarsın :) bir gokartta  bile deneyebilirsin. harcadığı güç artınca elektrik motorundan daha fazla ses gelmesi çok doğal :)

gündüz farları pek hoşuma gitmiyor ama gündüzleri sadece parkları yakıyorum farkedilmek için.

köşe dönüş özellikli sis farları için ekstradan CAN hattı çektirmeniz gerekebilir çünkü aracın ana bilgisayarından sis farlarına bağlanmayı beceremedik :/ bu arada ben bu köşe dönme olayını çok gerekli bulmuyorum kendi adıma söyleyeyim. Opel'in AFL sistemi çok güzel ama sis farlarını viraz aydınlatması olarak kullanmak, hiçbir aydınlatması olmayan ilçeler arası yollar hariç gereksiz kalıyor. AMA, eğer ki uğraşacağım derseniz ve CAN hattı ve modülü taktırırsanız, esas yaptırmanızı tavsiye ettiğim şey, uzunlar yakılınca sis farlarını söndüren özellik. Arkadaşın Golf'üne yaptık Doblo'nun biri en soldan en sağa attı kendini :)


Doğrusu biz de pek düşünmüyoruz köşe dönüş özellikli sis farı ama bir sorayım dedim :)  Teşekkürler :)