škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

otomatik subaptan manuele

abex · 14 · 4629

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar bi süre önce, 2001 fabia fincanlar değişmesi gerekiyordu. yarı otomatik fincan yerine, manuel normal fovorit fincanı taktı usta. hiç bir endişen olmasın dedi. orjinal fincanlar 600 lira tutuyordu bu fincanları 100 liraya aldık..
sakar bi şey yapmadık değilmi..?


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
Bilgin beyin yorumlarını merakla bekliyoruz..


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30144
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Demek ki tapetler Favo'dan Fabiş'e kadar aynı  :) Güzel bir şey eğer her şey yolundaysa  :ok:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: abex;427641
arkadaşlar bi süre önce, 2001 fabia fincanlar değişmesi gerekiyordu. yarı otomatik fincan yerine, manuel normal fovorit fincanı taktı usta. hiç bir endişen olmasın dedi. orjinal fincanlar 600 lira tutuyordu bu fincanları 100 liraya aldık..
sakar bi şey yapmadık değilmi..?

Alıntı yapılan: lrfan;427644
Demek ki tapetler Favo'dan Fabiş'e kadar aynı  :) Güzel bir şey eğer her şey yolundaysa  :ok:
Eğer Fabia 1.4MPI ise aynıdır evet. Zira malumunuz o motor Favorit' teki 1.3' ün 1.4' e dönüştürülmüş halidir.:wnk:


Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;427645
Eğer Fabia 1.4MPI ise aynıdır evet. Zira malumunuz o motor Favorit' teki 1.3' ün 1.4' e dönüştürülmüş halidir.:wnk:

evet araç 1.4 mpı comfort. bide aynı derken orjinali 600tl  bu taktıklarımız 50-100tl  arası
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2013, 01:08:23 Gönderen: abex »


Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: biHEmta;427642
Bilgin beyin yorumlarını merakla bekliyoruz..


bilgin bey kim..? foruma takılıyorsa pm den danışayım..


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: abex;427689
evet araç 1.4 mpı comfort. bide aynı derken orjinali 600tl  bu taktıklarımız 50-100tl  arası
Yani malzeme aynı.
Fabia için isterken 600, Favorit için isterken 100 lira oluyor.:D


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
@abex,
Bu konuda yorum yapmayacağım.Zaten @Uğur@k@r bu konuda söylenecek her şeyi söylemiş.Benim dokunacağım nokta bambaşka,
Bu fincan olur yada bir başka yedek parça.Mal, aynı mal, ambalaj başka.Buna çalıştığımız firmanın kullandığı araçlarda da rastlıyoruz.Fincan örneğinde olduğu gibi, fincan Fabia kılıklı(!) olursa 600 TL Favorit elbiseli 100 TL.Mercedes'in bildiğim 6 silindirli 230 sibop takımı. Aslında siboplar İsveç'ten gelir.En iyi menevişleme tekniği bu adamlarda, aynı sibop Mercedes ambalajında şu an piyasa fiyatını bilmiyorum 10 sene öncesini konu ediyorum, 5 x ise,yeterki katolog numarasını bilin aynısı diğer başka marka araçlarda da kullanılıyor fiyatı 1/2x.Denecek ki Skoda'da biri Çek malı, Diğeri Alaman.Bana göre züğürt tesellisi.İstisnalar dışında hiçbir motor iç yedek parçalarda VW-Audi-Seat vb amplem yok.Çoğu parçalar fason.Örneğin Fabianın elektrik aksamının çoğu İspanyol Seat için yapılmış,far anahtarı üzerinde alenen yazıyor,Buji üzerindeki indüksiyon bobini, eskisi Alman yeni takılanı İtalyan Marelli.Bu liste uzar da uzar gider.Hiç merak etmiyormusunuz Skoda'da da hiç Çek-Slovak parçası kullanılmıyor. Yani WV almadan önce Skoda'ya parça temin eden bu atölye yada fabrikalar kapandı mı yada şimdi gömlek mi yapıyorlar? Zaten şuna dikkat edin Parçanın karton kutusu üzerinde 4 markanın ortak amplemi var. Menşei ÇİN bile olabilir.
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2013, 10:18:28 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;427724
@abex,
Bu konuda yorum yapmayacağım.Zaten @Uğur@k@r bu konuda söylenecek her şeyi söylemiş.Benim dokunacağım nokta bambaşka,
Bu fincan olur yada bir başka yedek parça.Mal, aynı mal, ambalaj başka.Buna çalıştığımız firmanın kullandığı araçlarda da rastlıyoruz.Fincan örneğinde olduğu gibi, fincan Fabia kılıklı(!) olursa 600 TL Favorit elbiseli 100 TL.Mercedes'in bildiğim 6 silindirli 230 sibop takımı. Aslında siboplar İsveç'ten gelir.En iyi menevişleme tekniği bu adamlarda, aynı sibop Mercedes ambalajında şu an piyasa fiyatını bilmiyorum 10 sene öncesini konu ediyorum, 5 x ise,yeterki katolog numarasını bilin aynısı diğer başka marka araçlarda da kullanılıyor fiyatı 1/2x.Denecek ki Skoda'da biri Çek malı, Diğeri Alaman.Bana göre züğürt tesellisi.İstisnalar dışında hiçbir motor iç yedek parçalarda VW-Audi-Seat vb amplem yok.Çoğu parçalar fason.Örneğin Fabianın elektrik aksamının çoğu İspanyol Seat için yapılmış,far anahtarı üzerinde alenen yazıyor,Buji üzerindeki indüksiyon bobini, eskisi Alman yeni takılanı İtalyan Marelli.Bu liste uzar da uzar gider.Hiç merak etmiyormusunuz Skoda'da da hiç Çek-Slovak parçası kullanılmıyor. Yani WV almadan önce Skoda'ya parça temin eden bu atölye yada fabrikalar kapandı mı yada şimdi gömlek mi yapıyorlar? Zaten şuna dikkat edin Parçanın karton kutusu üzerinde 4 markanın ortak amplemi var. Menşei ÇİN bile olabilir.




peki usta bu değişimin bana en kötü ne eksileri olur...? çünkü değiştireli 1 hft oldu, çok  az fincan sesi var gibi, gaza bastıkça sıklaşıyor.. 1000 km sonra usta tekrar ayar yapıcaz dedi


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: abex;427697
bilgin bey kim..? foruma takılıyorsa pm den danışayım..


bilgin abi picasso rumuzla yazıyor forumda. bilgisine ve tecrübesine güveniyorum.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: abex;427734
peki usta bu değişimin bana en kötü ne eksileri olur...? çünkü değiştireli 1 hft oldu, çok az fincan sesi var gibi, gaza bastıkça sıklaşıyor.. 1000 km sonra usta tekrar ayar yapıcaz dedi
@abex,
Hiç bir eksik-aksak tarafı olmaz.Sonuçta malzeme aynı malzeme farkı tebdil-i kıyafetli Favorit fincanı.Motorunuz kaç km' de bilmiyorum ama aşınan bozulan sadece fincan değildir.Bu nedenle ustanın 1000 km sonra tekrar ayarlama yapması son derece normal.
Birde VW Passat' ların FSI motorlarında sık sık karşılaşılan bir durum bu fincan sesine ve rölantide titreşimli çalışmaya neden oluyordu.100-200.000 km. devirmiş motorlarda benzin pompasının filtresi pislikle dolduğunda yeterli yakıtı alamayan motor fincan sesine ve motor devrini artırdıkçada bu fincan seside artıyordu. Fabia FSI değil ama sonuçta motor motordur. Bence benzin pompasının sökülüp bakılıp temizlenmesinde yada duruma göre yenilenmesinde yarar olabilir.


Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;427932
@abex,
Hiç bir eksik-aksak tarafı olmaz.Sonuçta malzeme aynı malzeme farkı tebdil-i kıyafetli Favorit fincanı.Motorunuz kaç km' de bilmiyorum ama aşınan bozulan sadece fincan değildir.Bu nedenle ustanın 1000 km sonra tekrar ayarlama yapması son derece normal.
Birde VW Passat' ların FSI motorlarında sık sık karşılaşılan bir durum bu fincan sesine ve rölantide titreşimli çalışmaya neden oluyordu.100-200.000 km. devirmiş motorlarda benzin pompasının filtresi pislikle dolduğunda yeterli yakıtı alamayan motor fincan sesine ve motor devrini artırdıkçada bu fincan seside artıyordu. Fabia FSI değil ama sonuçta motor motordur. Bence benzin pompasının sökülüp bakılıp temizlenmesinde yada duruma göre yenilenmesinde yarar olabilir.



bugün gittim ustaya şarj dinamosunun oradan geliyor dedi.. bilya değişebilir dedi, fiyat konusunda bir bilginiz varmı ve birde gaza bastıkça artarmı bu ses..


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: abex;428046
bugün gittim ustaya şarj dinamosunun oradan geliyor dedi.. bilya değişebilir dedi, fiyat konusunda bir bilginiz varmı ve birde gaza bastıkça artarmı bu ses..
@abex,
Gelen sesi duymadığım için bilemem ancak bilya sesi ender oılarak şıkırtı şeklinde olur genellikle ıslık sesi şeklinde devir düşükken kalın frekansta ve devir arttıkça bu ses incelir.Genelde uğultu olarak tarif ederler Fincan sesi farklıdır.sibop vurmasını andırır, boşluk mesafesine göre ince yada kalın tıkırtı-takırtı şeklindedir.En azından benim eski standart motorlu araçlarda böyle ayırd ediliyordu.Şu an kullandığım fabia motorunda (1.4 lt -2006 Mod.)bunların ayarları otomatik yapılıyormuş.Gerçerktende şu ana kadar bana bu sesleri duymak nasip olmadı.


Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;428076
@abex,
Gelen sesi duymadığım için bilemem ancak bilya sesi ender oılarak şıkırtı şeklinde olur genellikle ıslık sesi şeklinde devir düşükken kalın frekansta ve devir arttıkça bu ses incelir.Genelde uğultu olarak tarif ederler Fincan sesi farklıdır.sibop vurmasını andırır, boşluk mesafesine göre ince yada kalın tıkırtı-takırtı şeklindedir.En azından benim eski standart motorlu araçlarda böyle ayırd ediliyordu.Şu an kullandığım fabia motorunda (1.4 lt -2006 Mod.)bunların ayarları otomatik yapılıyormuş.Gerçerktende şu ana kadar bana bu sesleri duymak nasip olmadı.


başlıyacam arabasına... sanayi köşelerinde sürünmekten benim kayış kopacak yakında.. ''........ Şemsiye açılmazmış..!''  
eyvallah usta sağolasın yardımın için