230 binde ki BMW marka aracımıza 10/40 koyarak eziyet ediyormuşuz meğer. Üstelik lpg li bir araçtı. Sonra dan mobilin tavsiyesi üzerine 5/40 tam sentetik yağ koymaya başladık. Araç ilk yağ değişimin de 1.5 litre kadar yağ eksiltti. 2. bakımda tekrar aynı yağdan koyduk ve inanın aracın sesi, yakıtı, motor titreşimine kadar bütün huyu değişti. Yağ eksiltmesi ise normal sınırlar içerisinde yani 10 bin km de 0,5 litre.
Lütfen ama lütfen ustaların vs söylediklerine inanmayın. Araç üfürür demek sizin motor ömrünüz bitmiş demek. Bunlara kulak asmayın lütfen. Ülkemizde 10/40 yağlardan fazlasıyla kar sağlandığı için " USTALAR " her zaman 10/40 koyma taraftarıdır. Eğer yağların sitelerinde verdiği vizikozite değerlerine inanmıyorsanız yetkili servise aracınızın yağını sorabilirsiniz. Çünkü sizin motor yapınız, segmanlardan tutunda yağ pompasına kadar üreticinin önerdiği yağa ve onaylarına göre tasarlanmıştır. Yani bu konu sandığınızdan daha önemli aslında..
Tam sentetik yağ ile ilgili ufak bir hatırlatma ile yorumuma son veriyorum. Tam sentetik yağlar, yarı sentetik yağlara göre kalite olarak 2 gömlek daha üstünlerdir. Bunun sebebi ise yüksek sıcaklıklara daha fazla dayanmaları ( LPG örneğin ) ve çok yüksek devirler de bile akışkanlıklarının sürekli olması yani yağda kopmaların yaşanmaması. Aracın hareketli aksamlarında ki yüzeylerde daha sağlam bir film tabakası oluşturması ve sürtünmeyi minimum seviyeye indirmesi. Sabahları soğuk bir motor için faydalarını yazmama gerek yok sanırım..
O yüzden kimsenin söylediğine bakmadan aracınız için uygun yağı alın ve ustanıza o yağı koymasını söyleyin. İlk tam sentetik yağa geçişte yaşanabilecek eksilmeleri kafanıza takmayın çünkü 2. tam sentetik yağ koyduğunuz da o şekilde bir eksilme yaşanmayacağını yukarıda da anlatmaya çalıştım zaten. Marka önerim ise daha önce de söylediğim üzere Mobil 1'dir.