škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Motor Elektriği Arıza Lambası

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;429369
Arkadaşlar bugün servise gittim ve bana söylenenler şu şekilde:

1- LPG sistemi ile şuan için bir durum yok.
2- Sorun EGR valfinde. Ve bu Fabia'larda genelde rastlanan bir durum. Sıkıntı çıkarmaz ama tamir ettirmek istersen daha derine de inebiliriz.
3- Valf değişince aynı ışığı tekrar yakabilir. Sen bilirsin...

Bende yoluma devam etmeye karar verdim açıkçası :)

Sizlerin de bilgisi olsun istedim. İyi akşamlar kazasız sürüşler...


EGR valfi arıza yaptığında nedense servisler , "önemli değil , sıkıntı olmaz " der.

Hatta arızalı EGR valfini iptal eden insanlarda var. Kimisine göre sorun yok , kimisine göre sorun.

Eğer aracı bu şekilde kullanacaksanız yakıt değerlerine dikkat edin , bakalım yükselecek mi ? ( bence yükselecek ) Eğer bir sıkıntı yaşamaz, sorun olmuyor derseniz , EGR yi komple söktürün , dediğim gibi bunu yapanlar var, ancak bence yanlış.


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar değerli bilgileriniz için teşekkür ederim. Özellikle @Picasso  arkadaşımın söylediklerini kulağıma küpe yapacağım. Bu konuda kendi  tamircimle en kısa zamanda bi görüşüp gerekeni yaptırmayı düşünüyorum.  Onun söylediklerine ek olarak şöyle bir durum söz konusu:

- Bende  daha önce 94 Opel Vectra vardı ve rolanti bozukluğu ne demek iyi  bilirim. Yanirolantide araç 1000'in altına indiğinde sanki rezonansa  girmiş köprü gibi sallanıyordu. Fabia'da fark ettiğim şey sanıyorum ki  ideal rolanti değeri 0.9 civarı. (Benzinde 1'e yakın)

- Ancak  zaman zaman hafif bir sallantı söz konusu oluyor. Yani rolanti düşüyor  ve araç beyni bunu dengede tutmak için arka planda birşeyler yapıyor. Ve  ilk defa 2000 model üzeri bir araca bindiğimden bu kadar sallantının  normal mi değil mi olduğunu kestiremiyorum.

- Bu durumu servis  dışında bir yre sorduğumda @Picasso arkadaşım gibi boğaz kelebeğinin  temizlenmesi konusunda bana öğüt vermişti. Bu nedenle diyorum ki az da  olsa taşlar yerine oturuyor kafamda (: Ve tamircime bakım için  gittiğimde bu durumdan bahsedip hallettirmeye çalışacağim.

-  @umtdrn arkadaşıma gelince de aslında dedikleri @Picasso ile benzer bir  yerde... Çünkü ne kadar tıkanık damar varsa araçta o kadar daha fazla  efor sarf edip yakıt tüketimi artacaktır. Bu nedenle aslında görmezden  gelmek yerine bu konuda tam çözüm ne ise onu yapmakta fayda var. Sonuçta  yakıt tüketiminden önemlisi aracın üzerinde can taşıyoruz. Allah kötü  bir durumla karşılaştırmasın ama bir sorun diğerini tetikler buda daha  fazla sorun demektir.

Dediğim gibi değerli yorumlarınız için teşekkür ederim...


Çevrimdışı ytas11

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 380
    • Profili Görüntüle
Zengin veya fakir karışım olabilir. ecu kablo çekilmesinden bahsediyorlardı. Tam bilemiyorum araştırın


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
benim 2003 octi col.de ve bu fsi octi a5 de söndürdüğüm zaman kızıyor ve en fazla 2 gün sonra selamı çakıyor,o benle bende onunla yaşamaya devam ediyoruz.no preblem no panik octiye selam yola devam.........
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;429750
Fabia'da fark ettiğim şey sanıyorum ki ideal rolanti değeri 0.9 civarı. (Benzinde 1'e yakın)
 
- Ancak zaman zaman hafif bir sallantı söz konusu oluyor. Yani rolanti düşüyor ve araç beyni bunu dengede tutmak için arka planda birşeyler yapıyor..........................
Dediğim gibi değerli yorumlarınız için teşekkür ederim...
@iondergumus,
Dizel Fabialarda motor devri hk. bir bilgim yok Benzinliye göre en az 1/3 kadar vereceğim değerlerden düşük olması gerekir diye düşünüyorum mantık olarak. Benim 2006 benzinlide durum şöyle.Motor soğukken motor devri ibreye göre 1100d/dk Benzin sarfiyatı 1.1 lt/100 km. Motor ısındıktan sonra gaza dokunup bırakıp 3-4 dk. sonra 780 d/dk(Bu değer test cihazında görünen değer ve sürekli sabit).Devir saatinde yaklaşık 800 d/dk görünüyor ve benzin sarfiyatı 0.5-0,6 lt/100 km rölantide değişiyor.Üst kapak revizyonu sonrası yaklaşık 8.000 km yaptım ve rölantide hiç tekleme sallanma, titreşim vb. hareket yok Bunu en iyi elinizi vites topuzu üzerine koyunca hissedersiniz. Adeta sıfır motor gürültüsü ile hatta uzun süre durduğum yerde konuşmaya dalarsam motorun çalıştığını unutup tekrar marşa basmaya çalıştığımda oluyor.Revizyon öncesi rölantide çalışırken adeta dizel sesini andırır şekilde son 10.000 km de çalışıyordu ve gaza yüklendikçe yada yolda motor sesi yüke göre rahatsızlık veriyordu.Şimdi durduğum yerde motor sesi tatlı bir mırıltı ile yükseliyor. Uzun yolda 140 km/h ye kadar özellikle araçta 2 kişiye kadar motor sesini zor farkediyorum. Birde revizyon öncesi son zamanlarda örneğin trafikte durup kalkarken zaman zaman motor stop ediyordu. Şimdi bu durumda ortadan kalktı.
Bizim motorda oluşan sibop yanması öncesi ve sonrası durum kısaca böyleydi.Buna göre değerlendirebilirsiniz.


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar bu konuya ek olarak birşey daha sormak istiyorum...

Bu lambanın yanması muayenede problem çıkarırmı? Muayeneden geçememe vs.. ?


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
yok bi sıkıntı olmaz . yeni muayene yaptırmış biri olarak. muayenede aracın frenlere emniyet kemerlerine aydınlatma aksamına ve lpg sızdırmazlığına bakılır.