škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

LPG Regülatörü Bakım Temizlik (BRC AT90E)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ozantavsan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
LPG Regülatör Bakım Temizlik (BRC AT90E)

             (Her ne kadar BRC AT90E söküp anlatmış olsamda diğer markalarda da hemen hemen aynı işlem uygulanır)



                            LPG regülatörü acaba söksem mi ?
Söksem Toplayınca gaz kaçırır mı ? Su kaçırır mı derken , dün akşam sökmeye karar verdim.

Bu sabah bir işe başlamak bitirmenin yarısıdır diyerek sökmeye giriştim.

Malzemeler
-------------
13'lük anahtar veya su tesisat anahtarı
Alyan anahtar
Yıldız Tornavida
Kontak sprey veya balata spreyi. ( Yağ çözücüğ )
Bez


Sökmek  biraz vaktimi aldı.LPG regülatörü kaportaya tutturulmuş.Somun başı sağ  telker tarafında amartisörün üst noktalarında.El zor giriyor.Anahtarda  zor.

Motor soğukken yapın.LPG deposu boşken yapabilirsiniz.Veya depoda gaz varsa depodaki vanayı iyice sıkın.

Su giriş ve çıkış hortumlarını söküyoruz.Çok fazla su akmıyor korkmayın.

LPG valfinin + ve kablosunu söküyoruz. Şase kablosunu söküyoruz.

Bakır  Gaz borususunu 13'lük anahtala fazla zorlamadan yavaşça  söküyoruz.Somunu söktükten sonra dikkatlice bakır boruyu geri çekip  regülatörden çıkarıyoruz.

LPG borusunu (karbüratöre giden) regülatörden söküyoruz.

Regülatörü kaportaya bağlayan somunu söküyoruz.

Ve regülatör elimizde. Sonra eve alıyoruz , yıkayıp paklamak için.
                              Eklentiler         LPG hortumu KArbüratöre GİDEN



       

LPG Valf Kabloları





                 





                 BAKIR LPG BORUSU Depodan GELEN                  



       



SU GİRİŞ ÇIKIŞ HORTUMLARI                   SU GİRİŞ ÇIKIŞ HORTUMLARI        
                 

Şİmdi regülatör boşta ve sökmeye başlıyoruz.


          Sökülmüş Regülatör        
Önce SU HAZNESİNİ temizliyoruz.
Alyan anahtar ile kapağı dikkatlice söküyoruz.Vidaları aldıktan sonra kapağı açamayabilirsiniz.


         Image(240).jpg (23.25 KiB) 55 defa görüntülendi        
Contaya zarar vermeden kapağı bir kenarından tornavida ile kaldırın.
Sonra yavaş yavaş kaldırın.Contaya zarar vermemeye aşırı özen gösterin.


          Su haznesinin içi komple küf.......        
SU Hazne içi küf


          SU hazne içi        
SÖktüğümüz kapağın arkasıda KÜF...


          Söktüğümüz kapağın arkası.O da KÜF        
KONTak Spreyimizi ve Yağ çözücümüzü kullanacağız temizlik için.Yağ çözücüde uyarı ver dikkate alalım.
Aliminyum yüzeyler için 5te 1 sulandırarak kullanın.Ve 10 dakikadan fazla yüzeyde bakletmeyin.


                 
                 

Ben diş fırçası biraz ımpara kullandım.Zımpara 0 zımpara.Siz sert bir fırça kullanabilirsiniz.Kılları dökülmesin.
En güzeli tel fırça kullanmak.

Kontak sprey veya yağ çöz püskürtüp az bekliyoruz.Sonra fırçalıyoruz.


                 
                 
Arka kapağıda temizlemeye başlıyoruz.

                 
                 
Temizleme  bitince güzelce su hazne içindeki atık pis sıvıyı boşaltıyoruz.ufa  tefek parça küf varsa alıyoruz.Tekrar speyle temizleyip siliyoruz.Ara  contayıda temizliyoruz.Contanın oturduğu kanalı temizliyoruz.
Sonra contayı dikkatlice yerleştirip , üst kapağı takıp vidalarımızı sıkıyoruz.Contayı kaydırmayın ,parçalamayın.


                 
Vidaları sıktıktan sonra conta dışarı fazla taşıyormu bakıyoruz.Taşmışsa tekrar söküp düzgünce takıyoruz.

Su hazne temizliği bitti..
Şimdi  su çıkış ucunu parmakla kapatıp ,su girişten su verin.Su doldurmayı  bırakıp su koyduğunuz uçtan içeri ağzınızla hava verin.Diğer uç parmakla  kapalı olacak yine.Ağızla hava verdimi su veya hava kaçırma olmamalı  contadan.
Sıra gaz bölmesinde.

Bu bölmede bir adet ana diyafram , ayar vidaları.(rolanti , debi ,fabrika test vidası)

Bir adet basınç odamız var.Onunda içinde ufak diyafram ,1 yay ve yay üstü 2 parça var.


ANA DİYAFRAM

         Image(253).jpg (29.14 KiB) 47 defa görüntülendi        
Gaz Haznesi içi Diyafram sökültükten sonra.Diyafram oynar metal aparatın ucuna takılıyor.

         Image(256).jpg (30.46 KiB) 47 defa görüntülendi        
Drain Tapası.Gazdan oluşan atık sıvıyı boşaltma vanasınıda söküp temizliyoruz.

         Image(239).jpg (29.2 KiB) 47 defa görüntülendi        
Drain Tapasının geçtiği yer.

         Image(257).jpg (25.04 KiB) 47 defa görüntülendi        
Rolanti Vidasını söktüm spreyle temizledim.

         Image(259).jpg (19.77 KiB) 47 defa görüntülendi        
Rolanti vidasını söktüğüm yer boşta olan delik

         Image(260).jpg (19.66 KiB) 47 defa görüntülendi        
ANA Diyaframın geçtiği metal aparat ve onun milini söküp temizliyoruz.Aparat ve mil 2 vidası sökülerek ele alınıyor

         Image(262).jpg (24.51 KiB) 47 defa görüntülendi        

Rolanti ayar vidasından sonra ,debi ayar vidasınıda söküyoruz.
Bu  vida diyaframın takılı olduğu metal aparatla bağlantılı.Vidayı sıktıkça  diyaframın hareketi zorlaşıyor.Gevşelttikçe diyafram hareketi daha  rahat oluyor.Yakıta etkisi oluyor sanırım.Benim BRC kit 100 KW , ama  aracım 52KW.

Diyafram ve aparat ve mili sökükken gaz haznesi temizlenmiş durumda.

         Image(265).jpg (19.1 KiB) 46 defa görüntülendi        
Temizlenmiş ..

         Image(264).jpg (28.84 KiB) 46 defa görüntülendi        
KArbüratöre giden gaz hortumunun ağzı İçten görünüş.

         Image(266).jpg (20.53 KiB) 46 defa görüntülendi        
Ayar vidakarının kısmı.Fabrika test vidası sökmüyoruz bunu.
Rolanti ve diyafram hareket vidası sökülmüş halde

         Image(268).jpg (18.61 KiB) 46 defa görüntülendi        
Gaz  Basınç Odası . 4 vida ile sökülüyor.Sökünce zor açılıyor.Tornavida ile  dikkatlice aralamak gerekli.Ortada yazy var.Sökerken eliniz orda olsun  yoksa fırlıyor kapak.

         Image(267).jpg (25.21 KiB) 46 defa görüntülendi        
Kapağı  sökünce yay ve üst aparatı ve contayı alıyoruz.Conta aşağısında metal  aparata geçik.Çıkarmak için çekmeye çalışmayın.Kenarını aralayıp az  ileri geri oynatın yuvasından boşanınca alın.

         Image(276).jpg (22.02 KiB) 46 defa görüntülendi        
Gaz basınç diyaframını alınca odanın görünüşü.İsli kirli.

         Image(269).jpg (24.33 KiB) 46 defa görüntülendi        
Diyaframı  tutan metal aparatın 2 vidasını söküyoruz.Aparat ve milini  alıyoruz.Spreyle temizliyoruz.Basınç odasını temizliyoruz.Siliyoruz.

         Image(273).jpg (26.98 KiB) 46 defa görüntülendi        
Regülatör arka kapağıda temizliyoruz.

         Image(274).jpg (28.28 KiB) 46 defa görüntülendi        
NOT  : ANA diyafram kenarları alimintuma yapışmış oluyor.Maket bıçağının ucu  ile vidanın geçtiği bölümün birini hafif kaldırıyoruz.Maket bıçağının  ucunu çok az sokarak conta boyunca yavaşca diyaframı yırmadan  ,kenarlarını kopartmadan ilerliyoruz.Sonra contayı dikkatlice alıyoruz.

Diyaframları , metalleri ,milleri ,ayar vidalarını ,basınç odasını temizleyip siliyoruz.



LPG  valfini temizlemeyi anlatymayı unuttum.Valfin üstündeki plastik kapak  alınır.Valf yukarı çekilinde yerinden çıkar.Ortası delik vaziyette  elinizde olur.Spreyle temizlenir.Regülatör üzerişnde geçtiği milde  temizlenir.Sonra yerine takılır.

Temizlik bittikten sonra her parçayı sırasıyla yerine takıp vidalarını sıkıyoruz.Aşırı sıkmayın.
Regülatörü parça arttırmadan , birşeyini unutmadan topluyoruz.Ayar cidalarını mümkünse eski konumlarına ayarlıyoruz.

Sonra araca monte ediyoruz.Su giriş ve çıkış hortumlarını bağlıyoruz.
Karbüratöre giden gaz hortumunu takıyoruz.
Depodan  gelen bakır lpg borusunu regülatöre geçiriyoruz.Somununu elimizle diş  kaptırmadan yavaş yavaş sıkıyoruz.Elle sıkılmaz konuma gelince 13  anahtar ile yavaş yavaş sıkıyoruz.
Belli bir noktada sıkma zorlanıyor bu noktada bırakıyoruz.
LPf valf kablolarını ve şase kablosunu takmayı unutmuyoruz.

Depodaki vanayı kapatmışsak açıyoruz.
Aracı  çalıştırmadan köpüklü su ile gaz kaçağı varmı diye kontrol  ediyoruz.Bunun için kontağı açıyoruz ama marşa basmıyoruz.LPG seçici  kutudan tık geldimi köpük ile kontrol ediyoruz.
Sonra marşa basıp aracı çalıştırıyoruz.Su kaçağı ve gaz kaçak kontrolü yapıyoruz.

Sorun yoksa araç çalışıyorsa , rolanti normalse sorun yok.
Çalışmada sıkıntı varsa ayar vidalarını ayarlıyoruz.Araç normal çalıştığında bir gazcıya ayarlatabilirsiniz.

Bende  depo boştu.Depodaki az gazla çalıştı 1-2 dakika sonra gaz  bitti.Diyafram hareket ayar vidasını 2 tur kıstım.Yarın gaz alıp  ayarlayacağım.

Bu işlem öncesi 12,7 litre lpg almıştım şehiriçi 85 km yol alabildim.35 kuruş sarfiyat.
100  kmde 125 litre lpg şehiriçi.... Sizce çokmu. Ondan önce 10 litre lpg  ile 55 km yol alabilmiştim.45 kuruş sarfiyat.20-22 litre 100kmde  şehiriçi.Sonra lpg pompacı komşu elle yarlkayınce 15 litreye düşmüştü.

Regülatör temizlik ve diyafram hareket ayar sonrası bakalım düşecekmi.
                                                                Eklentiler                                                              


                                     


Az önce 12,4 litre lpg aldım.(30 TL)
Deli gibi yağmur başladı lpg istasyonundayken.Ona rağmen kaputu açıp kaçak varmı diye kontrol ettim.Sorun yok.
Benzinde eve geldim.LPG'ye alıp çalıştırdım.Diyafram basınç ayarını kıstığımdan rolanti çok düştü stop etti.
Neyse ki eski konumunu kaç tur olduğunu biliyordum ve işaretliydi.
Eski konuma aldım.Karbüratöre giden lpg ayarına hiç dokunmamıştım.
Ve araç saat gibi çalıştı.

Rolanti vidasını sıkınca eskiden açması zor oluyordu ,sıkı oluyordu.Şimdi daha rathat sıkılıp , açılabiliyor.
Ve vidayı milim oynatınca rolantide değişim başlıyor.Eskiden belli bir noktadan sonra düşmeye veya yükselmeye başlıyordu.

Ve regülatör daha çabuk ısınıyor.

Bundan iyisi şamda kayısı....


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Elinize sağlık, güzel anlatım olmuş.
Yakıt tüketimi biraz yüksek gibi geldi, iyi bir ustaya ayarlattırılabilir..


Çevrimdışı ozantavsan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
En son ayarlattığımda lpg emisyon cihazı ile ayarlandı.Şehiriçi 100 km'de 22 litre yaktı.Sonra lpg aldığım yerdeki komşum elle yarladı.Kendi Bmw'sini de aynı ayarlıyor.Onun yaptığı ayarla makinasız olarak şehir içi 100 km'de 15 litreye düştü.3 yıldır da yazın 35 kuruş yakıyor zaten.Sanayide ayarlatsamda aynı.

Regülatör değişimi sordum farketmez dediler, diyafram değiştirelim yanaşmadılar.Temizleyelim dedi ııhh dediler.
Karbüratör söküp temzileteyim dedim.Hiç bir faydası olmaz lpgde cevabını aldım hep.

6 aydır işsiz olduğuımdan vakit bol.Önce karbüratör hava hazne üs kapağı lpg miksere çok yakındı.Elyaf ve polyesterden yenisini yaptım.Orta kısmı yükselttim.
Aracın performansı çook arttı.

Buji kablolarımı lpg buji kablosu ile değiştirdim.Bujileride değiştirdim buna bağlı olarak.

Karbüratör hava yakıt ayarını elle yaptım.Sanayide bunu bile ayarlatamiyorum.Ne sinir bu adamlar.Para kazanacaklar halbuki.Benzinde emisyon değeri kontrol ediyorlar.Tamir yapıyorlar.Karbüratördeki vidayı çevirip ekrandan kontrol etmiyorlar.

Bende herşeyi kendim yapıyorum.Bu regülatör temizlik işi güzel oldu.Şimdi aynı ayarlarla litre hesabına devam edeceğim.Yakıtta düşüş olursa temizlikten.Yakıt aynı çıkarsa Diyafram hareket vidasını az kısacağım.

Regülatörüm BRC ve 100 KW'ya kadar araçlar için.Benim araç 52KW.BRC 2a mail atmıştım.Benim araç ikin 2 tur daha kısılabileceğini belirtmişlerdi.
Bir sonraki yakıt alışımdan hemen sonra regülatör debi ayarını kısıp gazı ayarlayacağım.