Ben dogru sekilde bilgilendirmeye calisayim.
Araci ilk mars yaptiginizda kalkis yapmadan anlik tuketime bakin 1 lt 1.2 lt falansa dpf icersindeki kurumlar yakilmak istiyor.
Bunun sebebini arkadasimiz yazmis , kisa sureli kullanim , devirsiz kullanim ve bazi diesel yakitlar.
Aslinda dpf uyari lambasinin yanmasi lazim ama passatlarda nedense yanmiyor .
Dpf doldugunda titreme vs artar , ayrica start stop islem basladiginda devreye girmez.
Kurumlari yakip dpf bosaltmanin yolu arac isindiktan sonra otoban cevre yolu vs yol bulup 4. Vites 2200 devirde 8-10-15 dk kullanirsaniz dpf islemi tamamdir , bu duruma cokca dusuyorsaniz araci bu tarz acik yollarda 2500-3000 devirlerde arasira kullanin ve dpf doluyorsa yakiti degistirin
Dpf regenaration islemi belli defalar yapildiktan sonra dpf tamamen dolar ve bosalamayacak halr gelince dpf iptali veya yeni dpf alinmasi gerekir , buda 150 bin km civari biter , ama surekli devirsizseniz ve dandik yakit aliyorsaniz bu km assagi duser
Ayrica dpf bosaltma islemi vagcom ile baglanilipta yapilabilir.
Ayrica dpf temizleme herhangi sebeple yarim kaldiysa bidahaki calistirmada devam edecektir , zaten dpf temizlik yapmaya basladiginda araci stop ederseniz guclu bir fanin calistigini anlarsiniz, bu fan biraz uzun calisir , bu fanin amaci dpf yakacak isiyi azaltmaktir.
Dpf temizligini 2000 devir uzerinde yapma nedenimizde , dpf icindekileri yakmak icin 600 °C isi gerekliligidir.
Simdilik aklima gelenler bunlar