arkadaşlar şuana kadar başıma gelenler şöyle size de yararı olabilir diye anlatayım.
bana servisten pistonların tamamı değişeceğini (1000 tl..), krank'ı kurtaramadıklarını söylediler..yenisi (1050tl..) servisin rektefiyecisine gittiğimde; ''pistonların üçü sağlam sadece birinin çapında milimetrik bir hata olduğunu bununda fabrikasyon hatası yada bir darbe aldığını'' söylediler. yani yatak sarmayla alakası yokmuş. evvel zamandan beri böyleymiş ama yinede içim rahat etmedi.. hazır açılmışken değiştirelim dedim ve temiz çıkma bir piston buldum (50tl)... devamında krank milinde de az bir aşınma olduğunu taşlama ile çözebileceklerini ancak taşlandıktan sonra ana kol yatakları bu mile uymuyor. ''galiba fabrika bu krankın taşlanmasını istemiyor ki yatakları bir daha uydurulmuyor, istersen krank'ı taşlayıp Mercedesin yataklarını takarız onunki birebir uyuyor, sorun değil'' dediler yine içim rahat etmedi ve çıkma temiz taşlanmamış sağlam krank buldum (500 lira) ama karar veremedim, ya çıkma krank'ı mukavemet testini yapıp sağlam çıkarsa onu takacaz. yada dediğim gibi mercedes yataklarını kullanacaz..
özetle; diğer değişmesi gereken parçalar toplam 400 tl tutuyor ama ben bir daha işçilik ücreti ödememek için triger zinciri, baskı balata ve subap fincanlarını sadece parça parası verip taktıracam, hazır açılmış motor sonuçta...
olay budur iş sonunda fiyatları liste halinde buraya yazarım