škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Aküsünü şarj eden var mı?

kor_ay · 28 · 13716

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı blackemre

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kor_ay;453505
Aküyü araçtan sökerek mi şarj ettirdiniz? Ya da, aküyü söktüyseniz eğer, başka bir akü takılı kaldı mı aracınızda. Aküyü söküp, başka akü de takmadıysanız şarj sırasında, aküyü geri takınca sistemler de ve araçta bir sorunla karşılaştınız mı? Ayrıca, akü ne kadar kötü ve kalitesiz olursa olsun 1 yılda bitmemeli. aracınızın elektrik donanımında ya da şarj donanımında bir sorun olabilir mi?


evet aküyü araçtan sökerek şarj ettirdim.Sabahtan akşama kadar şarj oldu.Bu süre zarfında araçta herhangi bir akü takılı değildi.Akşam aküyü taktığımda herhangi bir sıkıntı yaşanmadı.Kaldığı yerden devam etti.Saati ayarladım sadece.Bitmesinin sebebi muhtemelen 2 hafta kadar kontak açmamıştım.Ankara'da 2 haftadır çok soğuk.Onun haricinde elektrik sisteminde herhangi bir sorun yok(kaçak vs.)


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: blackemre;453525
evet aküyü araçtan sökerek şarj ettirdim.Sabahtan akşama kadar şarj oldu.Bu süre zarfında araçta herhangi bir akü takılı değildi.Akşam aküyü taktığımda herhangi bir sıkıntı yaşanmadı.Kaldığı yerden devam etti.Saati ayarladım sadece.Bitmesinin sebebi muhtemelen 2 hafta kadar kontak açmamıştım.Ankara'da 2 haftadır çok soğuk.Onun haricinde elektrik sisteminde herhangi bir sorun yok(kaçak vs.)
@blackemre,
Ne şart olursa olsun bir yıllık akü eğer en az bir 5.000 km yol yaptıysanız bu süre içinde değil -8 oC, ki bu akşam ben -10 oC ölçtüm, bagajdaki akü suyumda donmuş, -20 oC de olsa boşalmış olmaz. Benim araçta yaklaşık 20 gündür yatıyor, son olarak bir hafta önce bir 5 dk çalıştırdım, birde bu sabah, marşın 2. turuna bile gerek kalmadı motor hemen çalıştı. Kaldıki VW grubu araçlarda marş motoru "ifadesi yanlışta  olsa" şanzımanlıdır. Yani marş motoruna yük te binmez bitik akü bile kolayca marş motorunu çevirebilir. Siz aküyü firmadan alıp doğrudan araca koyduysanız, çok büyük ihtimalle rafta beklemiş neredeyse voltajı 12V civarına düşmüş şarjsız bir aküyü kullandınız.(Normali 12.8-13.2 V arasında olmalıdır.) Yazın bu durum bir sıkıntı yaratmaz ancak ısı +4 oC altına düştümü elektrolit yoğunluğuda düşeceğinden akü boş gibi görünür. Bu nedenle yeni alınan akü isterse fabrikadan yeni çıkmış olsun, mevcut formasyon şarjının üstüne en az kapasite değerinin 1/10 A/h ile 10 saat şarj edilmelidir.
Sökme takma işlemi sırasında  dikkat edilecek 2 nokta var. Aküyü sökerken ilk önce (-) şaseyi sökün, takarkende ilk önce (+) kutbu takın.Böylece en ufak bir dikkatsizlik sonucu kısa devreyi önlemiş olursunuz hemde takma ve sökme sırasında arkı önlersiniz.
« Son Düzenleme: 24 Aralık 2013, 13:32:25 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı blackemre

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;453565
@blackemre,
Ne şart olursa olsun bir yıllık akü eğer en az bir 5.000 km yol yaptıysanız bu süre içinde değil -8 oC, ki bu akşam ben -10 oC ölçtüm, bagajdaki akü suyumda donmuş, -20 oC de olsa boşalmış olmaz. Benim araçta yaklaşık 20 gündür yatıyor, son olarak bir hafta önce bir 5 dk çalıştırdım, birde bu sabah, marşın 2. turuna bile gerek kalmadı motor hemen çalıştı. Kaldıki VW grubu araçlarda marş motoru "ifadesi yanlışta  olsa" şanzımanlıdır. Yani marş motoruna yük te binmez bitik akü bile kolayca marş motorunu çevirebilir. Siz aküyü firmadan alıp doğrudan araca koyduysanız, çok büyük ihtimalle rafta beklemiş neredeyse voltajı 12V civarına düşmüş şarjsız bir aküyü kullandınız.(Normali 12.8-13.2 V arasında olmalıdır.) Yazın bu durum bir sıkıntı yaratmaz ancak ısı +4 oC altına düştümü elektrolit yoğunluğuda düşeceğinden akü boş gibi görünür. Bu nedenle yeni alınan akü isterse fabrikadan yeni çıkmış olsun, mevcut formasyon şarjının üstüne en az kapasite değerinin 1/10 A/h ile 10 saat şarj edilmelidir.
Sökme takma işlemi sırasında  dikkat edilecek 2 nokta var. Aküyü sökerken ilk önce (-) şaseyi sökün, takarkende ilk önce (+) kutbu takın.Böylece en ufak bir dikkatsizlik sonucu kısa devreyi önlemiş olursunuz hemde takma ve sökme sırasında arkı önlersiniz.


Akü geçen sene şubat ayında takıldı.yaklaşık olarak 12 bin km yaptım.Evet aküyü kutusundan yeni çıkarıp taktılar.1 sene boyunca herhangi bir sıkıntı yaşamamıştım.Ta ki cumartesi gününe kadar.Akü siyah uyarıyı verdi.Yani şarj et uyarısını aldım.Şarj ettirdim yeşil uyarı geldi.Aracı yaklaşık olarak 10 gün kadar kullanmamıştım.Akünün bu şekilde birden bire bitmesi beni şaşırttı açıkcası.Acaba herhangi bir şeyi geceden açık mı bıraktım acaba diye düşündüm ama hiç bir şey açık değildi.Şu an ise aklımda olan şey acaba elektik tesisatında kaçak mı var?


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: blackemre;453585
Akü geçen sene şubat ayında takıldı.yaklaşık olarak 12 bin km yaptım.Evet aküyü kutusundan yeni çıkarıp taktılar.1 sene boyunca herhangi bir sıkıntı yaşamamıştım.Ta ki cumartesi gününe kadar.Akü siyah uyarıyı verdi.Yani şarj et uyarısını aldım.Şarj ettirdim yeşil uyarı geldi.Aracı yaklaşık olarak 10 gün kadar kullanmamıştım.Akünün bu şekilde birden bire bitmesi beni şaşırttı açıkcası.Acaba herhangi bir şeyi geceden açık mı bıraktım acaba diye düşündüm ama hiç bir şey açık değildi.Şu an ise aklımda olan şey acaba elektik tesisatında kaçak mı var?
@blackemre,
Hayır, sistemde kaçak olsa örneğin arka aydınlatma (stop vb) yada parklar,far vb yerler bu kısımlar çift olduğu için hemen dikkat çeker,kaçak olan kablo ki mutlaka şase yapıyordur, zayıf ışıldar.Zaten nedenide belli, kutudan çıkan akü hiç bir zaman alındığı gibi araca konulmaz şarj edilmesi gerekir. Üretim sırasında oto aküleri şarj edilmez. Pozitif plakalar aktif madde olarak, göz göz Kurşundioksit (PbO2) hamuru doldurulmuştur. Negatif plakalar aktif madde olarak, saf kurşun (Pb) içerir ve negatif plakalar daima pozitif plakalara göre bir fazladır. İmalat tekniğine görede elektrolit olarak 1280-1240 gr/cm3 arası yoğunlukta Sülfrik asit(H2SO4)-saf su karışımı konur ve piyasaya verilir. Bu şekilde şarjı hazır şekle formasyon şarjı denir. Bu durumda bu akülerin  20 oC de max. 6 ay kadar raf ömrü vardır. 6 aydan fazla rafta beklemiş akülerin aslında satıcı tarafından yada genellikle servis tarafından şarj edilmeleri gerekir. Aslında bunu takip etmekte zor olduğundan aküsü yenilenen araçlara prensip olarak akü araca takılmadan önce 10-12 saat şarj edildikten sonra takılması gerekir.
Aracınızda bir sıkıntı yok, endişe etmeyin, sadece aküyü araca kim taktıysa yaptığı ihmalkârlık.


Çevrimdışı blackemre

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;453594
@blackemre,
Hayır, sistemde kaçak olsa örneğin arka aydınlatma (stop vb) yada parklar,far vb yerler bu kısımlar çift olduğu için hemen dikkat çeker,kaçak olan kablo ki mutlaka şase yapıyordur, zayıf ışıldar.Zaten nedenide belli, kutudan çıkan akü hiç bir zaman alındığı gibi araca konulmaz şarj edilmesi gerekir. Üretim sırasında oto aküleri şarj edilmez. Pozitif plakalar aktif madde olarak, göz göz Kurşundioksit (PbO2) hamuru doldurulmuştur. Negatif plakalar aktif madde olarak, saf kurşun (Pb) içerir ve negatif plakalar daima pozitif plakalara göre bir fazladır. İmalat tekniğine görede elektrolit olarak 1280-1240 gr/cm3 arası yoğunlukta Sülfrik asit(H2SO4)-saf su karışımı konur ve piyasaya verilir. Bu şekilde şarjı hazır şekle formasyon şarjı denir. Bu durumda bu akülerin  20 oC de max. 6 ay kadar raf ömrü vardır. 6 aydan fazla rafta beklemiş akülerin aslında satıcı tarafından yada genellikle servis tarafından şarj edilmeleri gerekir. Aslında bunu takip etmekte zor olduğundan aküsü yenilenen araçlara prensip olarak akü araca takılmadan önce 10-12 saat şarj edildikten sonra takılması gerekir.
Aracınızda bir sıkıntı yok, endişe etmeyin, sadece aküyü araca kim taktıysa yaptığı ihmalkârlık.


Aydınlatıcı bilgiler için teşekkür ederim.Aküyü aldığım yer Ostim'de lastik ve akü üzerine çalışan bir iş yeri.Rastgele girdim ve aldım aküyü.Tam 1 sene oldu ve akü böyle şarj sorunu çıkardı.Aynı yere gittim ve aynı elemanı buldum sorunu anlattım.Ellerinde şarj aletinin olmadığını garanti kapsamında dışkapı teknik servisine gitmem gerektiğini söylediler.Ben de garanti şartlarını okudum ve orada şarjı biten akü garanti kapsamı dışındadır ve işlemler için ücret alınır yazısını gördüm.Madem öyle dedim yine orada bulunan bir akücüye gittim.Ve ustayı alıp benim eve geldim ,aküyü söktü usta şarj için götürdü.Akşamda getirdi.Muhtemelen dediğiniz gibi akü şarj olunca sülfirik asit oranı kendine gelmiştir.Umarım bundan sonra sıkıntı çıkarmaz.Ayrıca aracımda elektrik tesisatından yana yaptığınız yoruma göre sorun gözükmemesine de sevindim...


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: blackemre;453598
Aydınlatıcı bilgiler için teşekkür ederim.Aküyü aldığım yer Ostim'de lastik ve akü üzerine çalışan bir iş yeri.Rastgele girdim ve aldım aküyü.Tam 1 sene oldu ve akü böyle şarj sorunu çıkardı.Aynı yere gittim ve aynı elemanı buldum sorunu anlattım.Ellerinde şarj aletinin olmadığını garanti kapsamında dışkapı teknik servisine gitmem gerektiğini söylediler.Ben de garanti şartlarını okudum ve orada şarjı biten akü garanti kapsamı dışındadır ve işlemler için ücret alınır yazısını gördüm.Madem öyle dedim yine orada bulunan bir akücüye gittim.Ve ustayı alıp benim eve geldim ,aküyü söktü usta şarj için götürdü.Akşamda getirdi.Muhtemelen dediğiniz gibi akü şarj olunca sülfirik asit oranı kendine gelmiştir.Umarım bundan sonra sıkıntı çıkarmaz.Ayrıca aracımda elektrik tesisatından yana yaptığınız yoruma göre sorun gözükmemesine de sevindim...
Size bir soru daha sormak istiyorum. Şarj öncesinde ya da sırasında, akü gözlerine bakma şansınız oldu mu? Asit düzeyi ne durumdaydı ve şarj eden kişi şarjdan önce saf su eklemesi yaptı mı?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Picasso;453594
...Üretim sırasında oto aküleri şarj edilmez. Pozitif plakalar aktif madde olarak, göz göz Kurşundioksit (PbO2) hamuru doldurulmuştur. Negatif plakalar aktif madde olarak, saf kurşun (Pb) içerir ve negatif plakalar daima pozitif plakalara göre bir fazladır. İmalat tekniğine görede elektrolit olarak 1280-1240 gr/cm3 arası yoğunlukta Sülfrik asit(H2SO4)-saf su karışımı konur ve piyasaya verilir. Bu şekilde şarjı hazır şekle formasyon şarjı denir. Bu durumda bu akülerin  20 oC de max. 6 ay kadar raf ömrü vardır. 6 aydan fazla rafta beklemiş akülerin aslında satıcı tarafından yada genellikle servis tarafından şarj edilmeleri gerekir...

Sizin imalathane neredeydi? :D


Çevrimdışı blackemre

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kor_ay;453607
Size bir soru daha sormak istiyorum. Şarj öncesinde ya da sırasında, akü gözlerine bakma şansınız oldu mu? Asit düzeyi ne durumdaydı ve şarj eden kişi şarjdan önce saf su eklemesi yaptı mı?


Aküyü usta söktü ve şarj edip getirdi.Gözlere bakma şansım olmadı.Su noktasına gelince usta yeni nesil akülere artık su katılmadığını söyledi.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ugur A.;453610
Sizin imalathane neredeydi? :D
@Ugur A.,
İmalathanem hiç olmadı.:) Ankara'da Enerji kaynakları dizayn ve imalatı üzerine çalışılan bir firmanın fiilen kurulduğundan beri çalışanıyım. Akümülatörlerde zaten işimizin bir parçası. Sulu, susuz, hatta stasyoner günde onlarcası elimizden geçiyor. Garanti süresi içinde sistemin akülerinin de garantisini biz veriyoruz ve bakımları da bize ait. Akü imalatı yapmıyoruz ancak iyi ve kaliteli olanıda bilmek zorundayız.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
@blackemre,
Akümülatör dünyası böyle gariptir malesef. Eskiden Türkiye'nin en büyük akü firmasının üstündeki etikette satıldığı yıl ve ay işaretlenir,  bir sorun çıktığında kalan garanti süresi kadar  bedel alınan ücretten düşülürdü (Sulu aküler için). Şimdi yeni nesil denilen jel aküler revaçta olduğu için böyle bir sorun yok.Çünkü bu tip akülerin tamiri mümkün değil yani şarj tutmamaya başladımı kaldır at. Aslında bu tip akülerin araçlarda kullanılması yanlış. Bakımsız yani jel aküler sabit akım çekilen yerlerde kullanımı uygundur ve ani akım çekilmelerinde o akımı karşılayamadığı gibi hassarada uğrar. Gelişen teknoloji araçlarda başlatma akımı çok yüksek marş motorlarının yerine ki bu eski tip marş motorları  ortalama başlangıçta 200-250 amper ve ilk hareketi aldıktan sonra motorun cinsine göre 40-50 amper akım çekiyordu, şimdi ise şanzımanlı marş motorları içindeki dişliler nedeniyle tork arttırılarak yani az akım çekerek volanı daha fazla çevirmeye başladılar ve çekilen akım epey düştü. 2. fazla akım çeken farlarda LED' lere kayınca (Güç neredeyse 1/4 azaldı) akülerdeki akım kapasitesi bir Opel'de gördüm 30 A/h akü vardı ve jeldi. Yani işler maliyet azaltılarak üretici lehine gelişiyor ve bu durumda bize yenilik diye yutturuluyor malesef. Ama evvelce iyi bir bakımla en kötü kalitede bir sulu akü 3-4 yıl dayanırken şimdi çoğu 2 yılda istisnasız tüm jel aküleri atıyoruz. Jel akü piyasa ağzıyla söyleyeyim "STARTER" yani başlatma aküsü değildir. Güç diğer bir değişle araçlarda akım sarfiyatı azaltılsa bile sonuçta akünün kapasiteside azaltılıyor. 30-40 A/h kapasiteli bir jel aküden başlangıçta çekilen 50-60 A bir marş akımı plakalar üzerinde inanılmaz bir kısa devre darbesi yapıyor ve pozitif plakaların delinmesine ve dökülmesine neden oluyor. Ayrıca elektrolit jel dediğimiz maddeye emdirilmiş olduğundan yoğunluğu sulu starter akülere göre çok düşüktür ve elektrolitten akım geçiş iç direncide yüksektir.
Benim önerim her zaman araçlarda yarı bakımsız denilen ve arı su ilave göz tapaları olan, bu gözlerin zaman zaman asit yoğunluğunu da bomemetre ile kontroll edilebilen sulu akülerden yana tercihi kullanmak.
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2013, 13:10:39 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı blackemre

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;453710
@blackemre,
Akümülatör dünyası böyle gariptir malesef. Eskiden Türkiye'nin en büyük akü firmasının üstündeki etikette satıldığı yıl ve ay işaretlenir,  bir sorun çıktığında kalan garanti süresi kadar  bedel alınan ücretten düşülürdü (Sulu aküler için). Şimdi yeni nesil denilen jel aküler revaçta olduğu için böyle bir sorun yok.Çünkü bu tip akülerin tamiri mümkün değil yani şarj tutmamaya başladımı kaldır at. Aslında bu tip akülerin araçlarda kullanılması yanlış. Bakımsız yani jel aküler sabit akım çekilen yerlerde kullanımı uygundur ve ani akım çekilmelerinde o akımı karşılayamadığı gibi hassarada uğrar. Gelişen teknoloji araçlarda başlatma akımı çok yüksek marş motorlarının yerine ki bu eski tip marş motorları  ortalama başlangıçta 200-250 amper ve ilk hareketi aldıktan sonra motorun cinsine göre 40-50 amper akım çekiyordu, şimdi ise şanzımanlı marş motorları içindeki dişliler nedeniyle tork arttırılarak yani az akım çekerek volanı daha fazla çevirmeye başladılar ve çekilen akım epey düştü. 2. fazla akım çeken farlarda LED' lere kayınca (Güç neredeyse 1/4 azaldı) akülerdeki akım kapasitesi bir Opel'de gördüm 30 A/h akü vardı ve jeldi. Yani işler maliyet azaltılarak üretici lehine gelişiyor ve bu durumda bize yenilik diye yutturuluyor malesef. Ama evvelce iyi bir bakımla en kötü kalitede bir sulu akü 3-4 yıl dayanırken şimdi çoğu 2 yılda istisnasız tüm jel aküleri atıyoruz. Jel akü piyasa ağzıyla söyleyeyim "STARTER" yani başlatma aküsü değildir. Güç diğer bir değişle araçlarda akım sarfiyatı azaltılsa bile sonuçta akünün kapasiteside azaltılıyor. 30-40 A/h kapasiteli bir jel aküden başlangıçta çekilen 50-60 A bir marş akımı plakalar üzerinde inanılmaz bir kısa devre darbesi yapıyor ve pozitif plakaların delinmesine ve dökülmesine neden oluyor. Ayrıca elektrolit jel dediğimiz maddeye emdirilmiş olduğundan yoğunluğu sulu starter akülere göre çok düşüktür ve elektrolitten akım geçiş iç direncide yüksektir.
Benim önerim her zaman araçlarda yarı bakımsız denilen ve arı su ilave göz tapaları olan, bu gözlerin zaman zaman asit yoğunluğunu da bomemetre ile kontroll edilebilen sulu akülerden yana tercihi kullanmak.


Şimdi benim aldığım akü yerli marka bir akü.(piyasada en çok tutulanı).Açıkcası bana güven vermiyor.Yine bitecekmiş gibi geliyor.daha bir sene bile dolmadan bu şekilde biterse o zaman 2-3 yıl sonra mutlaka aylık bir ölçtürme yaptırmam gerekir.Benim aklımda hep Japon markalı olanları almak daha güvenli düşüncesi var.Japon markalı aküler dayanıklılık yönünden muhtemelen daha iyidirler.Bir ikinci düşüncem de arabalar konusunda daha bir yıllık şöför olduğum için tam olarak parçalar hakkında bilgiye sahip değilim.Anlaşılan bu akü her sene bu sıkıntıları yaşatacak.Ben akü şarj aleti alsam kendim söküp şarj etsem daha uygun gibi gözüküyor sanki.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: blackemre;453741
Şimdi benim aldığım akü yerli marka bir akü.(piyasada en çok tutulanı).Açıkcası bana güven vermiyor.Yine bitecekmiş gibi geliyor.daha bir sene bile dolmadan bu şekilde biterse o zaman 2-3 yıl sonra mutlaka aylık bir ölçtürme yaptırmam gerekir.Benim aklımda hep Japon markalı olanları almak daha güvenli düşüncesi var.Japon markalı aküler dayanıklılık yönünden muhtemelen daha iyidirler.Bir ikinci düşüncem de arabalar konusunda daha bir yıllık şöför olduğum için tam olarak parçalar hakkında bilgiye sahip değilim.Anlaşılan bu akü her sene bu sıkıntıları yaşatacak.Ben akü şarj aleti alsam kendim söküp şarj etsem daha uygun gibi gözüküyor sanki.
@blackemre,
Yerli akümülatör olarak çok iyi akülerimiz var ama sulu olarak. Marka olarak yazsam olur mu bilmem ama baş harflerini vereyim. M.... , Y.... ve İ... .Bu aküler yurt dışına ihraç edilen tüm yerli imalat araçlarda kullanılıyor ve bir sıkıntı yok. İşin garibi son durumu bilmemekle birlikte akü plaka ve seperatör imalatı yapan üreticiler sadece 3 adet ve yukarıda olanlar yaklaşık TR' de 10 civarında akü yapan firma var ve bunlarda bu firmalardan plaka ve separatör alıp imalat yaparlar. Anladığım kadarıyla sizin aldığınız akü jelli tam bakımsız akü olabilir ve epey beklemiş. Bu akülerde bekleme sırasında sülfatlaşma başladımı sulu akülerde olduğu gibi geri getirme düşük asit yoğunluğu nedeniyle kısmende olsa kalıcı oluyor ve verimi düşürüyor.
Şarj aleti olarak BİM de satılan bir ara Kipa' da da görmüştüm çok basit dizayn edilmiş ama bir o kadarda şeytanca düşünülmüş şarj cihazını tavsiye ederim. EINHELL BT-BC 12 BLUE 12 Amper verebiliyor. Ben ilkini 49 TL' ye aldım 2 hafta sonra tek kalınca 24 TL' ye 2. sini aldım.Şimdi şirkette kullanıyorum. Neredeyse 10 yıldır kullandığım ve tam otomatik kendi yapım cihazımı resmen terkettim bu cihazı alınca. Kullanımı çok basit + ve - yi doğru bağlayacaksınız ve zaman zaman üzerindeki, ampermetreyi takip edeceksiniz Akım SIFIR yada çok yakına düşünce 1 saat kadar bekleyin aküyü söküp araca bağlayın, o kadar.
Akülerle ilgili olarak basit anlatımla şu linklere bir göz atın.
http://www.yigitaku.com/images/gallery/media/image/teknikdosyalar/tekniktr.pdf
http://www.yigitaku.com/
http://www.mutlu.com.tr/
http://www.mutlu.com.tr/get_content.cfm?id=9
http://www.inciaku.com/
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2013, 19:00:43 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;453710
Benim önerim her zaman araçlarda yarı bakımsız denilen ve arı su ilave göz tapaları olan, bu gözlerin zaman zaman asit yoğunluğunu da bomemetre ile kontroll edilebilen sulu akülerden yana tercihi kullanmak.
Kesinlikle haklısınız. Bu aküyü de böyle düşünerek aldım. üzerinde, ışık durumuna göre bakım yönergesi vardı ama ne yazık ki etiketin altında göz kapakları yoktu. Yenilik adı altında sunulan tekniklerin de kesinlikle üreticinin kar oranını artırmaktan ve akü ömürlerinin kısaltmaktan başka bir yenilik özelliği yok.