7 Efsane Yarışçı Otomobil, modern insanın türbesiydi artık. İnsan beyni otomobili yarattı, geliştirdi ve yarıştırdı. Dünyayı değiştiren makine ile yapılan yarışlar ve rekabet nice şampiyolar çıkardı. İşte evo’nun seçtiği dünyanın en iyi yedi otomobil yarışçısı...
Dünya’daki ilk resmi otomobil yarışı, 22 Temmuz 1894’te düzenlenmiş ve Paris-Roven arasında 50 km’lik bir mesafeyi kapsayan bu yarışta 19 otomobil mücadele etmişti. Yarışı Le Petit Journal gazetesi organize etmiş ve sporcular saatte 18 km/s gibi baş döndürücü bir sürat ortalamasıyla yarışmışlardı. İlerleyen yıllarda otomobil sporlarında farklı branşlar gelişti ve ilk pist yarışı 1898’de Perigueux’te düzenlendi.
COLIN MCRAEColin McRae, 1987’de başladığı WRC kariyerinde 1995’te şampiyonluk yaşadı. 2004’te yarışmayı bırakan İskoç pilot, geçtiğimiz yıllarda WRC’ye birkaç yarış için geçici olarak dönmüştü. Son Dünya Ralli Şampiyonası’na geçtiğimiz yıl Sebastian Loeb’un yerine katıldığı Türkiye Rallisi’nde çıkmış, ancak son etapta mekanik bir arıza sonucunda yarış dışı kalmıştı. Colin McRae, WRC’nin yanı sıra, 24 saatlik Le Mans yarışı ve Dakar Ralli’sinde de mücadele etti. İskoç efsane, yanındaki üç kişiyle birlikte İskoçya’da geçirdiği helikopter kazasında hayatını kaybetti. McRae, istatistikleri değilse bile ralli dünyasında atak pilotajı ve beklenmedik hamleleri yapmasıyla hatırlanacak.
AYRTON SENNABugün hâlâ F1 seyrediyor ve her yeni pilotu onunla karşılaştırabiliyorsak bu onun büyüklüğündendir. Hırslı, yetenekli ve çılgın. Bu üç sıfat Ayrton Senna’nın nasıl bir otomobil yarışçısı olduğunu anlatıyor. Senna, agresifliği ve kazanmak için her şeyi yapmasıyla ünlüydü. Tur bindirmek için bile en olmadık hareketleri yapması, arkasında sarı kasklı Senna’yı gören pilotların dizlerini titretiyordu. Üç kez dünya şampiyonu oldu. Alain Prost ile 1988, 1992’de de Nigel Mansell ile mücadeleleri ise unutulmazlar arasında. 1 Mayıs 1994’te Imola’da aramızdan ayrılan, gidişiyle dünyayı yasa boğan efsane, otomobiline Samba yaptırabilecek kıvraklığa sahipti.
MICHAEL SCHUMACHERMichael Schumacher, 3 Ocak 1969’da, Köln yakınlarındaki Hermülheim kasabasında doğdu. yedi kez Formula 1 Dünya Şampiyonu oldu. F1’de yarışmaya 1991 yılında Jordan Takımı’nda başladı. Daha sonra Benetton takımıyla anlaşarak ilk tam sezonu olan 1992’ de de Formula 1’ deki ilk yarış zaferini kazandı. 1994 ve 1995 yıllarında üst üste iki şampiyonluk elde ederek “en genç çifte şampiyon” unvanını elde etti. (Bu rekor 2005 yılında Fernando Alonso tarafından kırıldı). 1996 yılında Ferrari’ ye geçtikten sonra beş kez üst üste şampiyon oldu. İstatistiklere göre en başarılı Formula 1 pilotu sayılıyor. Michael Schumacher, 22 Ekim 2006’da Formula 1 kariyerine noktayı koydu, tabii ki sadece pilot olarak.Ferrari takımının içinde halen aktif olarak çalışıyor.
SEBASTIEN LOEB33 yaşındaki Fransız pilot, son yıllarda Dünya Ralli Şampiyonası’na adeta ambargo koydu. Citroen pilotu Sebastian Loeb, 2007 yılını Genel Klasmanda birinci bitirince, üst üste dördüncü kez Dünya Ralli Şampiyonu oldu. 36 yarış birinciliğiyle WRC’nin en çok yarış kazanan pilotu olan Loeb, üst üste elde ettiği 4’üncü şampiyonlukla Finlandiyalı Tommi Makkinen’e ve Juha Kankkunen’e ait şampiyonluk rekorunu da egale etti.
JUAN MANUEL FANGIOGünümüzde bahsedilen harika ağırlık merkezi ve kusursuz şasi dengesi gibi şeyleri unutun gitsin. İşte Manuel Fangio böyle bir dönemde Formula yarışlarına damgasını vurmuştu.
24 Haziran 1911 Balcarce, Arjantin doğumlu Juan Manuel Fangio kariyerine 38 yaşında başladı. Beş kez Formula 1 Dünya Şampiyonlu’ğunu kazandı. Sekiz yıllık kariyerinde dört farklı takımda yer alan Fangio, 51 GP şampiyonasında 48 kez en önde başladı, 23 defa en hızlı tur derecesi yaptı, 35 kez podyuma çıktı. Azimli, sabırlı ve dayanıklı bir pilottu. Fangio, kariyeri boyunca otuzdan fazla arkadaşını kazalarda kaybetmenin üzüntüsüyle, arkasında şampiyonluk rekoru bırakarak yarışlardan çekildi ve bir efsane olarak kaldı. 17 Temmuz 1995 tarihinde Arjantin’de hayatını kaybetti.
ALAIN PROSTProst aslında bir futbolcu olmayı istiyordu ancak, gençliğinde go-kart yapmaya başladı. 1977’de Formula Renault Avrupa Şampiyonu oldu ve 1978’de Renault ile Formula 3’te yarışmaya başladı. McLaren takımı için testlere başladı ve 1980’de sözleşme yaptı. İlk iki yarışında puanlar almayı başardı ama üçüncü yarışı, Güney Afrika GP’sinin sıralamalarında kazada bileğini kırdı. McLaren’den ayrılma kararı alan Prost, Renault Sport ile anlaştı.
Kısa süre burada yarıştıktan sonra tekrar McLaren’e döndü. 1985 sezonu Prost’a ilk şampiyonluğunu getirdi. McLaren-TAG ile beş yarış kazandı ve 1986’da ikinci şampiyonluğunu iki Willams-Honda pilotu Nigel Mansell ve Nelson Piquet karşısında elde etti. 1988 sezonunda Ayrton Senna ile Honda takımında takım arkadaşıydılar. İkili sezonu sildi süpürdü. Prost yedi yarış kazandı, ancak sekiz yarış kazanan Senna şampiyon olmuştu. 1989’da Japonya, Suzuka’daki son yarışta Prost, Senna’ya şikanda çarparak şampiyonluğu kazandı. Dostlukları zedelenmişti. Prost Ferrari’ye geçti ve takımı diriltti. 1993’te Williams-Renault ile yedi yarış kazandı ve dördüncü kez Dünya Şampiyonu oldu ve toplam galibiyet sayısını 51’e çıkardı. 1994 yılında emekli oldu. Sürüşü tamamen tekniğe ve sisteme dayalıydı. Bu yüzden “Profesör” lakabını almıştı.
CARLOS SAINZ1989’da TRT’de yayınlanan motorsporları ile ilgili bir program sayesinde onu tanıdık. Sainz yeni yeni filizlenen motorsporları aşkımızın artmasına vesile oluyordu. Toyota’sı ile Dünya Ralli Şampiyonluklarını kazandığı 1990 ve 1992 yıllarında Sainz, “El Matador” unvanıyla birlikte anılır oldu. WRC’de bir efsane olan Carlos Sainz 2004 yılında bu kariyerine son verdi. Günümüzde ise VW Grubu’yla Dakar Ralli’sine katılıyor.
Alıntı
http://www.evodergi.com/evo/0802/haber2.asp linkinden, fotoğraflar çeşitli internet sitelerinden.