škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

OBD2 Cihazı ile Hata Kodu Görüntüleme, Silme (Sorular)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar Merhaba,

Geçenlerde ELM OBD2 cihazı sipariş etmiştim elime ulaştı. Torque programını da telefona yükleyip ilk denememi yaptım. Araç ECU'sundaki hataları bul dedim ve resimlerde görülen hatalar vardı. (hali hazırda motor elektriği arıza lambası yanıyor, sırf bunun için aldım cihazı) (resimlerin görünmeme ihtimaline karşı link ekledim)




http://www.directupload.net/file/d/3551/rw6lqlas_png.htm

http://www.directupload.net/file/d/3551/bmqjj5ep_png.htm

Neyse bu hataları ECU'dan sildim ve araçla birkaç tur attım şimdilik lamba yanmadı tekrar yanacak biliyorum ama ustalara gidiyorum soruyorum yansın devam et diyorlar ben de hırs yaptım hatanın kaynağını bulmak için.

Aracım LPG'li. Genelde zengin karışım, EGR valfi veya O2 sensör arızası lambayı yaktığını duymuştum. Ki bendeki hatalar da sanırım O2 sensöründen dolayı...

Sizlere sorularım;

1- Bu hatalara baktığınızda "senin aracının şu parçası değişirse bi daha lamba yanmaz" diyebilir misiniz?

2- Ve bir de ben hataları sildikten sonra (ustaya sildirsem de aynı oluyor...) aracın rolantisi bi yukarı bi aşağı oynayıp duruyor. Sanki stop edecekken tekrar toparlıyor. Motor baya sarsıntılı çalışıyor. Arıza lambası yanarsa hemen eski sessiz ve düzenli haline geri dönüyor. Bunun sebebi nedir bileniniz var mı?

Sorularımı eğer tecrübeleriniz varsa cevaplarsanız çok sevinirim.

NOT: Bu hatalar silindikten sonra başka bakıyorum (düzensiz çalışması için) hata vermiyor. Hata yok yazıyor... Sorun sadece O2 sensörde diyor... Ateşleme vs hata göremedim...


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
devir gezmesi genel gaz kelebeği ile iişkilendirilir ve bi hata kodu vermeyebilir...O2 sensörleri kesinlikle arkasında iz bırakır yani hata kodu alırsınız gaz keleği durumuda şöyledir gaz kelebeğini çeviren motorda bi şıkışma veya arıza olursa kod üretiyo fakat kirli ise hata kodu göremeyebiliyosun temizlemek uygun yolu tabi sonrasında kalibrasyon şart...ayrıca gaz kelebeğini temizlerken emme manifoldunun durumunada bakabilirsin...belki seninki temizdirde sadece kalibrasyon gerekiyordur...birde şunu dene arıza lamban yanmıyorken akünün kutup başını çıkar...bir kaç dakika sonra geri tak marş bas bakalım gene devir gezecekmi çünki kelebek kalibrasyonu entaresan bir şey akü sökersin bozulur bi daha sökersin düzelir yani biraz keyfi takılır...