škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Sarsıntı (Servisten Verilen Cevap)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Aracı daha servise vermedim. Salı vereceğim sanırım. Ancak konuyla alakalı son bir sorum olacak. Bugün şunu fark ettim de...

Aracı ilk çalıştırıp yola çıktığımda (motor arıza lambası sürekli yanıyor durumda) hiç sarsıntı olmadan (çok çok hafif var) yolumda ilerliyorum. Aracın hızlanması veya gaz yemesinde problem yok.

Ancak bu akşam yine sorunsuz eve gelip 5 dk sonra tekrar çıktım evden. Ve biraz trafik, kırmızı ışık vs. takıldım. Geçende de olmuştu önemsememiştim ama trafiğe grince yada uzun süre bekleyip motor iyice ısındığında (birkaç kez fan açmaktan bahsediyorum) motor arıza lambası YANIP SÖNMEYE BAŞLIYOR ve aracımda inanılmaz bir titreme oluyor. Sanki bi silindir tamamen kapalı... Giderken 2000 devrin altında araba ileri geri sallanıyor. Gaz yemiyor... Kenara çekip kontağı kaparsam açtığımda yine bir süre sorunsuz (arıza lambası sürekli yanar halde) trafiğe grince yine sallantı başlıyor. (arıza lambası kesik kesik yanıyor)

Bu problem hakkında ne diyebilirsiniz?


NOT: Bu arada belirteyim dün ustayı aradım randevu almak için ona özellikle subap ve segman dışında bir problemi var mı diye sordum. (Ateşleme bobinlerini kastederek...) O da özellikle bobin switch'lerinin yerlerini değiştirdim kontrol ettim dedi. Şimdi internete bakıyorum aynı problem bobin arızasını işaret ediyor. Benim aracın farkı silindir basınç düşmesi mi? Ki başka bir başlıkta arkadaşın biri subap arasıra arıza göstermez hep titrer diyor. Benim ara sıra titriyor ama basınç kaybı da var...
« Son Düzenleme: 05 Nisan 2014, 19:39:14 Gönderen: iondergumus »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
1-2 puanlık basınç kaybı motoru sarsacak kadar önemli bir etki yaratmaz sadece 3 silindir bile çalışsa o kadar aşırı titreme olmaz sizin sorununuz elektronik bence boşuna motoru açtırmayın zamanla kullandıkça ve motorda karbon oluştukça kaçakları tıkayacaktır ama bir daha carbon temizliği yaptırmayın


Çevrimdışı 101hp

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 120
    • Profili Görüntüle
madem bu kadar yüksek meblada masraf yapacaksınız sizin yerinizde olsam en az 3 ustaya götürüp kesinlikle emin olmadan motoru açtırmazdım.tamam belkide gerçekten servisteki ustanın dediği arızadır ama madem bu kadar para çıkacak cebimden kesinlikle arızanın bu olduğuna emin olurdum


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Benim aklıma yatan sadece bobinlerin değişimi olur ama peki şunu da sorayım; aracımın 3. bobini düzgün çalışmıyor ateşleme yapmıyorsa bu o silindirde düşük basınç gösterir mi?

Yada carbon clean ile belki 1-2 puan düşük olan basınç daha da çoğalmış olabilir mi? Bu basınç kaybı zamanla kapanabilir mi?
« Son Düzenleme: 06 Nisan 2014, 16:43:14 Gönderen: iondergumus »


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;463487
Benim aklıma yatan sadece bobinlerin değişimi olur ama peki şunu da sorayım; aracımın 3. bobini düzgün çalışmıyor ateşleme yapmıyorsa bu o silindirde düşük basınç gösterir mi?

Yada carbon clean ile belki 1-2 puan düşük olan basınç daha da çoğalmış olabilir mi? Bu basınç kaybı zamanla kapanabilir mi?
@iondergumus,
Basınç düşüklüğünün ne ateşleme yada bobini ile nede başka birşeyle ilgisi vardır. Nedeni mekaniktir. Yani silindir sıkıştırmada ve ateşleme sonrası kaçırıyor demektir ve %95' i ya sibop yanık yada kayıtları gevşek veya pistonda sekman kırmıştır yada sekmanlar ağız ağıza gelmiştir yada motor rektifiye istiyordur. Zaten basınç ölçümüde bobin ve buji sökülerek yapılır.


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Ben salıya kadar kafayı yerim düşüne düşüne zaten takık biriyim :D

Yav daha az önce arkadaşı evine bıraktım trafik yok yollar boş bastıkça ivmeleniyor ne bileyim gram titreme yok... Ne zaman dur kalk yapsam arıza lambası flaşör gibi gözümün önünde yanıp sönüyor araba stop edecek düzeye geliyor. Vallaha verem eder şu fabia'lar adamı!...


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;463498
Ben salıya kadar kafayı yerim düşüne düşüne zaten takık biriyim :D

Yav daha az önce arkadaşı evine bıraktım trafik yok yollar boş bastıkça ivmeleniyor ne bileyim gram titreme yok... Ne zaman dur kalk yapsam arıza lambası flaşör gibi gözümün önünde yanıp sönüyor araba stop edecek düzeye geliyor. Vallaha verem eder şu fabia'lar adamı!...
@iondergumus,
"Vallaha verem eder şu fabia'lar adamı!..." Bakın bu konuda ne deseniz %1500 haklısınız.:++:


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;463554
@iondergumus,
"Vallaha verem eder şu fabia'lar adamı!..." Bakın bu konuda ne deseniz %1500 haklısınız.:++:


Valla ben de 10 sene artık sıkıldım, değiştirirsem ''Ah ulen Fabiam, ne halt ettim de sattım seni'' demekten korkuyorum.
2010 da direksiyon pompası bozuldu, geçenlerde de klima gazı kaçmış...başka dert çıkarmadı sağolsun...
Az yakar, çok kaçar diyorum sadece...
Tez zamanda kurtulursunuz arızalardan inşallah...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Salı geldi çattı :D Sabahtan bir komşunun vasıtasıyla başka bir servise götürdüm. Adamın bilgisayarı kompression cihazı filan var. Test sürüşüne çıktık vs.. Sonra geldik bilgisayara bağladık ben burada ne anlattıysam yaşadıklarımı anlattım velhasılkelam 1500 TL yer bu araç dedi. Neyi varki dedim ben bobin zannediyordum dedim :) Yok dedi ve ilk gittiğim serviste ne dedilerse hepsini tekrarladı.

Sonuç olarak aracımda subap yakması olduğu anlaşıldı içimde o dert olmayacak.

Aracı da aracımı bir süredir zaten götürdüğüm bahsi geçen servise bıraktım isteklerimi bir bir belirttim. Segmanlar konusunda da açılınca belli olacağı için net birşey iki tarafta söylemedi.

Yani dediğinizi yaptım en azından bir yere daha gösterdim aynı cevabı alınca elinde daha çok olanak, parça ve işçisi olan servise bıraktım. Bakalım sonucu ne olacak.

İki taraf da rektefiye için çok belirgin birşey yok dediler ama büyük ihtimal gerek kalmayacakmış. Segman dediğim gibi... Başlangıç olarak aracın subap, yağ keçeleri, duman lastikleri vs kaçak olabilecek tüm parçalar değişecek sonrası için de bilgilendirecekler.

Ve bu işlemler inş artık son olur. Aracın LPG sigortasını çıkarmayı düşünüyorum. Artık komple benzinde kullanacağım. Ve inş bundan sonra bakımdan bakıma gitmeyi Allah nasip etsin...

Sizlere de teşekkür ederim başınızı ağrıttım kusuruma bakmayın...


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;463597
................

Sonuç olarak aracımda subap yakması olduğu anlaşıldı içimde o dert olmayacak.

............

Sizlere de teşekkür ederim başınızı ağrıttım kusuruma bakmayın...
@iondergumus,
Motoru açmadan önce diğer silindirlerin kompresyon basıncı ölçüsünü yaptırın ihmal etmeyin, bu bir. İkincisi kesin durumu saptamak için motor açıldıktan sonra silindirlerin içine yaklaşık 2 cm kadar benzin koyup, işaretliyorlar ve bir 24 saat kadar bekletiyorlar.Herşey normalse işaretlenen seviyede kalıyor. Bu işlemi kompreston basıncı sağlam silindirlerde 10-11.5 arası çıkarsa yapıyorlar. ve hepsinden önemlisi aracın bu işlemleri yaparlarken başında bulunun. İş bitiminde tüm silindirlerin kompresyon basıncını ölçtürün ve çıktısını aldırın.
İş bittikten sonra çok şaşıracaksınız. O langur lungur çalışan motor birden kedi mırıltısı gibi çalışacak.Hatta içerden bile çalıştığını, çok yüklenmezseniz motor sesi duyulmayacak.
Kolay gelsin ve geçmiş olsun :ok:


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;463629
@iondergumus,
Motoru açmadan önce diğer silindirlerin kompresyon basıncı ölçüsünü yaptırın ihmal etmeyin, bu bir. İkincisi kesin durumu saptamak için motor açıldıktan sonra silindirlerin içine yaklaşık 2 cm kadar benzin koyup, işaretliyorlar ve bir 24 saat kadar bekletiyorlar.Herşey normalse işaretlenen seviyede kalıyor. Bu işlemi kompreston basıncı sağlam silindirlerde 10-11.5 arası çıkarsa yapıyorlar. ve hepsinden önemlisi aracın bu işlemleri yaparlarken başında bulunun. İş bitiminde tüm silindirlerin kompresyon basıncını ölçtürün ve çıktısını aldırın.
İş bittikten sonra çok şaşıracaksınız. O langur lungur çalışan motor birden kedi mırıltısı gibi çalışacak.Hatta içerden bile çalıştığını, çok yüklenmezseniz motor sesi duyulmayacak.
Kolay gelsin ve geçmiş olsun :ok:

24 saat duran benzin ucmayacak mi?


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;463828
24 saat duran benzin ucmayacak mi?
@DDŞ!,
Ben motoru yaptırdığım dönemde havalar oldukça soğuktu.Motoru açtıkları gün 03.Aralık 2010 benzini koydukları saat sabah 11.oo civarıydı.Zaten o gün kapağı taşlamaya gönderdiler bende arabanın yanından ayrılmıştım ertesi gün 10 civarında gittiğimde benzin hala duruyordu ve motor blokunun üzerini bir muşamba ile örtmüşlerdi. Sadece ilgilenen ustayla duruma baktık benzin olduğu gibi işaretlenen yerde duruyordu. Elbette bir miktar uçmasına uçmuştur, ancak ben ne gördüysem sadece onu naklediyorum. İşin yorumunu varsa eğrisi doğrusu ustalara bırakmak lazım!