škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

fabia bakim = yakit + çekiş sorunu. lutfen yardim

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı gknfabia

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Arkadaslar araç fabia 1.2 htp classic manuel 2006 model benzinli.

1. A dan z ye debriyaj seti dahil Bakim yaptirdiktan sonra motor isininca aracin cekisinde dusukluk hissediyorum. Buna cok kafayi taktim hatta araci alirken teste soktugumda 72 bg cikarmsti bakimdan sora degşklik var mi diye tekrar gittm olcturmeye 74 bg cikardi sorun yok. Motor sogukken cok iyi gaz yiyor tepkisi harika ve daha sessiz. Sogukken 3000 devirde 95 kmh gorurken motor isininca da 3000 devirde 95 kmh ama daha sesli ve gaz tepkisi daha az hatta gaza biraz daha fazla basiyorum. Ama dedigm gibi devir ve hiz ayni degerlerde.
    BEN ARABAYI MI YENI TANIYORUM YOKSA 1.2 htp BOYLE MI? ADAPTASYON FALAN YAPILDI. ISININCA NEDEN BOYLE OLUR?

2. Uzun yol da cok titiz kullandm 30 kuruş yakiyor. NORMAL Mi?

3. Sehrici benzın lambasi yandi hemen 50 tl ye 5.12 tl den benzin aldm km yi sifirladm tekrar lamba yandgnda km 115 ti. Biraz agresif kullandm. 40-45 kurus arasi oluyor. NORMAL MI?

YOKSA BEN BU ARABAYI KULLANMAYI MI BILMIORUM? KAC DEVIRDE VITES ATMAK GEREK? BAKIMDAN ONCE BOYLE HISSETMIYORDUM NE OLMUS OLABILIR? KURULUM HAVA FILTRESI VS NE YAPAR BUNU?

 Üç soruma cevap verip beni bi aydinlatirsaniz minettar kalirım.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Debriyaj setini değiştirdiğinizden bahsetmişsiniz.
Kaçıran debriyajda sürtünme az olduğu için 90-100km/s  gibi hızlarda gaza bastığınızda motor daha rahat döneceği için  devirlenmesi normaldir. Baskı-balata yenilendiğinde bu rahat devirlenme  haliyle olmayacaktır.
Bu bakımda fren balatası değişimi ve/veya ayarı yapılıp sıkı yapıldıysa bu da fazla tüketim ve düşük performansa neden olabilir.


Çevrimdışı gknfabia

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ugur A.;471988
Debriyaj setini değiştirdiğinizden bahsetmişsiniz.
Kaçıran debriyajda sürtünme az olduğu için 90-100km/s  gibi hızlarda gaza bastığınızda motor daha rahat döneceği için  devirlenmesi normaldir. Baskı-balata yenilendiğinde bu rahat devirlenme  haliyle olmayacaktır.
Bu bakımda fren balatası değişimi ve/veya ayarı yapılıp sıkı yapıldıysa bu da fazla tüketim ve düşük performansa neden olabilir.



Baskı bala alısır dıyorsunuz yanı. Sadece fren balatalarını degıstırmedım dıskler de degıstı. Ama defalarca kontrol ettırdım sıkma yok. Ayrıca bahsettıgınız baskı balata ya da fren olayı motor sogukken de yapmaz mıydı. Ben motor ısındıktan hatta 10   15 km falan sonra olusan cekıs dusuklıgunden bahsedıyorum ve devır saatı km ılıskısı ıse sıcak soguk farketmıyor bahsettıgım gıbı


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: gknfabia;471993
Baskı bala alısır dıyorsunuz yanı.
Yok siz ona alışmış olacaksınız.
Alıntı yapılan: gknfabia;471993
Sadece fren balatalarını degıstırmedım dıskler de degıstı. Ama defalarca kontrol ettırdım sıkma yok. Ayrıca bahsettıgınız baskı balata ya da fren olayı motor sogukken de yapmaz mıydı. Ben motor ısındıktan hatta 10   15 km falan sonra olusan cekıs dusuklıgunden bahsedıyorum ve devır saatı km ılıskısı ıse sıcak soguk farketmıyor bahsettıgım gıbı
Isındığında sadece motor değil yürüyen aksam da ısınır. Frendeki toleranslar yeterli kalmayabilir.:wnk:


Çevrimdışı gknfabia

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Frenleri dedgm gibi kontrol ettik sehirici kullandk 10-15 km sora liftte baktk.
baski balataya alismak bu kadar surmez 2000 km oldu. Daha onceki aracimda da 130000 de ilk ben degsmistm hatta ayni yil 25000 km yapmistm hic sorun yasamadm. 190000 de sattim.

sorun baski balata ya da frenler degil. Bogaz kelebegi temizlendi egr borusu temizlendi. Bakimlar esnasnda 8-10 sa kadar aku sokuktu ecu sifirlams bastan kurulum yapildi. Yazilimsal bi sikintidan supheleniyorum. Kurulum...ya da diyorum ki hava filtresinde mi sorun var isininca sicak havayi emince dusuyor cekis. Hatta acik hava filtresi bile dusundm. Ama ilk aldgmda neden yasamadm bunlari? Ya da dedgm gbi yeni taniyorum araci. Ilk aldgmda yagmurluydu 10 gun kadar da hep oyle bi havada kullandm. Sora sicaklar baslaynca bole oldu diye geciriyorum aklimdan..

yakit nasil sizce

cevaplar icin tesekkurler bu arada
« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2014, 16:24:40 Gönderen: gknfabia »


Çevrimdışı gknfabia

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Frenleri dedgm gibi kontrol ettik sehirici kullandk 10-15 km sora liftte baktk.
baski balataya alismak bu kadar surmez 2000 km oldu. Daha onceki aracimda da 130000 de ilk ben degsmistm hatta ayni yil 25000 km yapmistm hic sorun yasamadm. 190000 de sattim.

sorun baski balata ya da frenler degil. Bogaz kelebegi temizlendi egr borusu temizlendi. Bakimlar esnasnda 8-10 sa kadar aku sokuktu ecu sifirlams bastan kurulum yapildi. Yazilimsal bi sikintidan supheleniyorum. Kurulum...ya da diyorum ki hava filtresinde mi sorun var isininca sicak havayi emince dusuyor cekis. Hatta acik hava filtresi bile dusundm. Ama ilk aldgmda neden yasamadm bunlari? Ya da dedgm gbi yeni taniyorum araci. Ilk aldgmda yagmurluydu 10 gun kadar da hep oyle bi havada kullandm. Sora sicaklar baslaynca bole oldu diye geciriyorum aklimdan..

yakit nasil sizce

cevaplar icin tesekkurler bu arada
« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2014, 16:25:34 Gönderen: gknfabia »