škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Škoda Auto'dan 2010'un ilk yarısında satış rekoru

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Škoda Auto'dan 2010'un ilk yarısında satış rekoru
 
Škoda Auto, 2010'un ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre % 14,9 oranında satış adetini arttırmış.
Asya-Pasikik bölgesindeki artış % 78,9.
Çin'de bu artış oranı % 82,3 olmuş.
Deniz aşırı ülkelere olan satış yaklaşık % 50 artmış.
Rusya'da satışlar iki katına çıkmış.
Avrupa'daki artış oranı % 48,2.
Batı Avrupa'da(Almanya hariç) artış % 34,5.
Büyük Britanya'da % 61,2 ve İspanya'da(Kanarya Adaları dahil) % 50 artış olmuş.
Kendi iç pazarında (Çek Cumhuriyeti) artış % 16,6.
Çek marka için Çin'den sonraki en büyük ikinci pazar olan Almanya'da 67556 satış artışıyla ithal markalar arasında 1 numara olmaya devam ediyor.
 
Modeller arasında Octavia % 20, Superb % 150 satış artışı yapmış.
 
***********************************************
 
Volkswagen Group reports new delivery record for first half year
 
http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/info_center/en/news/2010/07/Volkswagen_Group_reports_new_delivery_record_for_first_half_year_.html
 
Škoda delivered 378,700 (329,600; +14.9 percent) vehicles worldwide during the period January to June. The brand enjoyed especially strong growth in the Asia-Pacific region, where deliveries rose by 78.9 percent.
 
***********************************************
 
 
Škoda Auto achieves record sales in the first half-year of 2010
 
http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/info_center/en/news/2010/07/Skoda_H1.html
 
• 378,747 vehicles delivered to customers
• Worldwide growth ahead 15% from January to June 2010
 
In the first half-year of 2010, Škoda Auto has reached a new sales record with 378,747 vehicles sold worldwide. This means that sales numbers have increased about 15 percent compared to same period of last year. In June alone, 71,320 customers decided to purchase a Škoda (+ 8.3 percent).
 
“Škoda continues its growth trend with the new record numbers. In doing so, the brand profits from high demand in China in particular, but also from that in many Western and Eastern European markets. However, in some countries, the base is still very weak after the difficult year of 2009. Therefore, the second half-year of 2010 will bring great challenges. But we are on an excellent path”, emphasizes Reinhard Fleger, Member of the Board responsible for Sales.
 
The Chinese market has a large share in this positive result. Specifically, the growth in deliveries in June 2010 accounted for more than 51 percent compared to the same month of the previous year. This corresponds to 15,158 vehicles. From January to June, 84,135 vehicles were delivered in China, i.e. about 82,3 percent more than in the first half-year of the previous year.
 
But other Škoda markets developed remarkably well for the company, too. In the overseas regions, it was possible to increase sales almost 50 percent in the first six months to about 25,000 units. European markets seem to have rebound. In June alone, Škoda grew 48.2 percent in this area. In Russia, twice as many cars were sold compared to the same month of the previous year. In Western Europe (excluding Germany) as well, the brand increased its sales 34.5 percent to 117,283 vehicles compared to the first half-year of 2009. Škoda recorded significant growth numbers in Great Britain (+ 61.2 percent) and Spain (with the Canary Islands; + 50 percent)
 
But on the domestic market, too, the development has been positive for Škoda: 5,743 vehicles were delivered in June. That means a cumulative increase of the sales figures of 16.6 percent above those of 2009.
 
The second-largest sales market of the traditional Czech brand (after China) continues to be Germany. In June, 13,343 Škoda vehicles were registered here. Škoda was able to increase its registration figures to a total of 67,556 units and thus to remain as the no. 1 imported brand in Germany.
 
The most favorite Škoda worldwide is the Octavia. From January to June 2010, sales of this model increased 20 percent to 158,024 cars. Sales of the compact SUV Yeti (25,868 vehicles) and the Superb have also enjoyed an outstanding development. It was possible to increase the sales numbers of Škoda’s flagship about 150 percent to 47,830 cars due to the Superb Combi having been re-introduced in many markets. Furthermore, 111,967 Fabia, 14,900 Roomster, and 18,738 Octavia Tour were delivered to customers.
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
SuperB'deki bu başarıyı görüp Octavia A6'ya kopyalamaları dileğiyle...


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Škoda Auto çalışan sayısını ve geliştirme maliyetlerini azaltarak satığı araç sayısını ve karlılığını arttıryor.

2010'un ilk altı ayında geçen yılın aynı dönemine göre:
Opersyon gelirleri %40,6 artmış
Vergi sonrası kar %72,2 artmış


Sales and profits soar in the first half of 2010

http://new.skoda-auto.com/COM/about/info/news/News/Pages/2010_41_SalesFirstHalfOf2010.aspx


7/29/2010
The largest Czech manufacturer's result for the first half of 2010 shows not only a new record in sales but also growth in profits.

Škoda Auto delivered 378.7 thousand cars, which translates into a year on year growth of 49.1 thousand cars (+ 14.9%). Operating income reached CZK 5.9 billion, which by comparison with last year represents an improvement of CZK 1.7 billion (+40.6 %).

The increase in deliveries was mainly due to growth in the Chinese market. 84.1 thousand vehicles (+82.3%) alone were sold there. The company also improved its sales to Western European markets excluding Germany (117.3 thousand vehicles sold, +34.5%). Sales in Germany, however, decreased as expected due to the end of the vehicle scrappage scheme (58.0 thousand vehicles sold, -33.8%). With 30.4 thousand vehicles (+16.6%) sold, the company managed to increase significantly its sales in the Czech Republic as well. Developments in the Superb (+149.6%), Yeti (+> 500%) and Octavia (+20.0%) model ranges have been particularly encouraging.

In the first half of 2010, Škoda Auto group revenues increased to CZK 109.7 billion (+22.3 %). Operating income reached CZK 5.9 billion, which represents an improvement of CZK 1.7 billion (+40.6 %). The financial result growth was not only due to the underlying increase in car sales (298.2 thousand vehicles +13.6%), but also due to a positive model mix, continued cost optimization and gains from exchange rate differences.

"While the positive development in the number of vehicles sold in the first half of 2010 was mainly due to favourable market developments, Škoda's expanded model range also contributed to the increase in market share. Moreover, the Škoda brand benefited from the particularly strong market in China. This was reflected in the results achieved," said Reinhard Jung, Chairman of the Board of Directors of Škoda Auto, adding: "On the back of economic uncertainty in many markets and the end of government sponsored environmental schemes our expectations for the second half of the year are more conservative. Nevertheless, for the full year 2010 we expect a significant improvement in sales and financial results."






Ayrıca bakınız: VW AG Interim Report January - June 2010
http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/info_center/en/publications/2010/07/HY_Report.-bin.acq/qual-BinaryStorageItem.Single.File/HY_2010_e.pdf
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Yüce Auto'nun aklına gelmiş haber yapmak :)

http://www.skoda.com.tr/new/basinbultenleri.asp?islem=Detay&ID=80

SKODA TÜM DÜNYADA SATIŞ REKORU KIRDI

Ocak-Haziran dönemini kapsayan ilk 6 aya göre;
SKODA TÜM DÜNYADA
SATIŞ REKORU KIRDI!..

Skoda Ocak-Haziran dönemini kapsayan ilk 6 ayda dünya genelinde yüzde 15’lik artışla 378 bin 747 araç satışı gerçekleştirerek bir rekora imza attı. Yaşanan ekonomik krizin etkilerinin zayıflamasıyla doğru orantılı olarak gerçekleşen bu satış adedinin yanında Çin pazarının da bu artışa önemli bir katkı sağladığı bildirildi. Satıştan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Reinhard Fleger, bu satış başarısını Skoda markasının büyümeye devam ettiğinin göstergesi olarak nitelendirdiklerini belirterek “Bu rakamlara ulaşmada Doğu ve Batı Avrupa’nın yanısıra Çin pazarında yerimizi almanın önemli bir rol oynadığını gördük. 2009 yılının etkileri halen devam ediyor. 2010 yılının ikinci yarısında zorlu bir mücadele bizleri bekliyor” dedi.

Skoda’nın global pazarda satış rekoru kırmasında büyük payı olan Çin Pazarı 2009 yılına oranla yüzde 82,3’lük bir büyümeyi gösterirken, Avrupa harici Deniz aşırı pazarlarda da yüzde 48,2’lik büyüme oranı yakalandı. Rusya’daki satış oranlarını da ikiye katlayan Skoda, Almanya dışındaki Batı Avrupa ülkelerinde 117 bin 283 araç satışı gerçekleştirdi ve satışlarını 2009 yılına oranla yüzde 34,5 artırmayı başardı. Satış adetlerindeki artışı ile dikkati çeken diğer ülkeler ise yüzde 61,2’lik büyüme gösteren İngiltere ve yüzde 50’lik artışa sahip olan İspanya ve Kanarya Adaları oldu. Skoda’nın Çin’den sonraki en büyük pazarı olan Almanya’da ise Haziran ayında 13 bin 343 adet araç satıldı. Skoda’nın toplam araç satışlarına bakıldığında ise bu yılın ilk 6 ayında 67 bin 556 satış adedi ile Almanya’da yine birinci sırada yer alıyor. Türkiye pazarına bakıldığında ise yüzde 45’lik bir artış ile Skoda’nın geçen yıl 0.9 olan pazar payı 1.30 oranına yükseldi.

Skoda’nın Dünya genelinde en çok talep gören aracı Octavia’nın satış adedi de yüzde 20 artarak 158 bin 24’e ulaştığı kaydedildi. Skoda’nın en yeni modeli Yeti’nin satış adetleri 25 bin 868’e ulaşırken, markanın lüks segmentteki temsilcisi Superb’in yükselişi göze çarptı. Pazara yeni giren Superb Combi ise yüzde 150’lik artış göstererek 47 bin 830 adetlik satış ile Skoda’nın amiral gemisi ünvanına sahip oldu. Bunun dışında ayrıca 2010 yılı ilk 6 ayında 111 bin 967 adet Fabia, 14 bin 900 adet Roomster ve 18 bin 738 adet Octavia Tour alıcılara ulaştırıldı.
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
2009 Temmuz'a göre 2010 Temmuz ayı satışlarında:
Genel olarak %4,8 artış
Çin'de %54,3 artış
Çek Cumh. % 11,4 artış (pazar payı %35,1)
Superb %187,6 artış
Octavia %11,9 artış
Octavia Tour %12,9 azalma
Fabia %24,7 azalma
Roomster %46,7 azalma
olmuş




Sales figures grew again in July

http://new.skoda-auto.com/COM/about/info/news/News/Pages/2010_43_Sales_July.aspx

8/13/2010

The number of vehicles delivered to customers from the beginning of this year has been increasing constantly. In July alone, Škoda sold 58,513 cars, i.e., 4.8 % more than in July 2009.

One of the major factors behind this positive result is the Chinese market where Škoda's sales in July were 54.3 % higher (15,549 vehicles more) than those achieved over the same month of 2009. However, Škoda also did well in other markets, increasing its sales over the first seven months of this year by 70.4 % in overseas regions and by 9.3 % in Eastern Europe, despite the persisting difficult situation.

Škoda's sales also grew in its domestic market – Czech customers bought altogether 34,454 vehicles from January till July 2010 (11.4 % more than last year, market share in the Czech Republic 35.1 %).

With 7,667 new Škodas registered in July alone, the brand's second largest market after China is Germany. Although the sales from January till July 2010 slumped by 38 % as compared with 2009 that, however, was exceptional owing to the government-subsidised car scrappage scheme, the 2010 figure (altogether 75,223 newly registered Škoda vehicles) is still higher than that achieved in the "standard" year 2008. As a result, the brand keeps its position as the biggest importer to Germany.

Most popular Škoda vehicles in July 2010 (as compared with July 2009): Octavia (23,988 vehicles / +11.9 %), Fabia (17,669 vehicles / -24.7 %), Superb (7,653 vehicles / +187.6 %), Yeti (3,966 vehicles), Octavia Tour (2,847 vehicles / -12.9 %), Roomster (2,390 vehicles / -46.7 %).

Says Reinhard Fleger, Škoda Auto BOD Member for Sales and Marketing: "These figures show clearly how much our customers worldwide trust the Škoda brand and its products. We at Škoda find it very motivating, but we also see it as an equally strong commitment for the future."
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral