škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fanin sigortadi atiyor

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı adnan58

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 332
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar 1 temmuzda aldığımız 2005 dizel fabia 1 aracımızın fan sigortası dün gün içinde 2 defa sigorta attırdı daha öncede attırmış ve fan sigortasının takılı olduğu yer erimiş.Tesisattamı sıkıntı var acaba başına gelen varmı fikir verirseniz çözüm üretmek istiyorum...Yada neden atar sizce ne olabilir çözüm lütfen


Çevrimdışı B.fabia

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1838
    • Profili Görüntüle
sigorta kutusunu eritecek kadar ısınıyorsa buralarda hiç uğraşmadan dogruca bir elektrikçi yada servise gidin. elektrik işi şakaya gelmez. mazallah yakarsınız arabayı. sigortanın görevi aşırı bir akımla ya da dirençle karşılaşınca atarak elektriği kesmektir. elektriği kesmeyip çalışmaya devam ediyorsa .alışmıyor demektir. en azından bence öyle.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
büyük olasılıkla fan motorunun mili, rulmanı yağsız kalmış  ve bozulmuş...yine büyük olasılıkla fan motorunun değişimi gerekli...Tesisatta falan başka yerde aramayın sorunu.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle


Radyatör fanı aracın aküsü üzerindedir ve 40 amperdir. Konu edilen yukarda yerleşim şeması üzerinde bulunan 12 numaralı klima,hava sirkülason sigortası 5 amperlik (açık Kahve) sigorta yada 68 no'lu temiz hava fanı ki 25 amper (Beyaz) renkli sigorta olmalı. Genellikle fan kirlilik,toz vb. nedenlerle yatağında sıkışır ve/ veya bronz yada bilyalı ise bilyası bozularak sıkışarak döner ve bu durum aşırı akım çekimine neden olur. Eski sahibi birde sigorta atıyor gerekçesiyle verdiğim değerlerden daha yüksek değerde sigorta takmışsa sigorta atamaz ve yatağını ısıtmaya başlar ve eritir.Sigorta atamazsa kabloda aşırı ısınmaya başlayarak kablo izalasyonuda eritir ve şase yaparsa aracı yakmaya kadar götürür. ÇOĞU ARAÇ YANGINLARI BU TİP İHMALLERDEN KAYNAKLANIR ÇOK ACİL VE MÜDAHALE EDİLMESİ GEREKİR.
Geçmiş olsun hemen iyi bir elektrikçiye gösterin ve klima fanlar kablolar ve bağlantı soketleri dahil kontrol ettirin. Fan motoru mili sıkışmışsa bazen yatakta anormal aşınma yoksa sadece sökülerek temizlenmesi yağlanması yeterli olacaktır.
« Son Düzenleme: 11 Ağustos 2014, 12:44:37 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Büyük ihtimalle bahsettiğiniz sigorta akünün üzerinde ve amperi yüksek bir sigorta benim başıma 2 sefer geldi genelde o kutu zamanla özelliğini yitiriyor ve eriyor bu sefer hararet yapma olasılığınız artıyor ibre kafasına göre takılıyor vs.Ben yan sanayi ile değiştirdim ucuz diye 1 sene sonra aynı olay tekrarladı üstelik pazar günüydü ne yapacağımı şaşırmıştım.Neyseki hararet işini klima açarak bir nebze çözdüm.Ertesi gün servisten parçayı orijinali ile değiştirdim fiyatı biraz tuzu ama 200 tl civarında.2 senedir kullanıyorum şuan bir sorun yok çok şükür..


Çevrimdışı adnan58

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 332
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar fan dedim ama kalorifer motoru yani hararetle ilgili bi sıkıntım yok dün hem klima açıken iki defa attı daha doğrusu baktım ki sigorta yanmıştı.sigorta 15 amper taıkılı ikisinide yaktı.tahmin ediyorumki kalorifer motoru sökülüp temizlenip yağlanmalı oda çözüm olmazsa değişeyim diye düşündüm bi arkadaşımızın başına geklmiş o şekilde çözmüş kendisi bende aynı şeyi düşünüyorum.ama tesisatta sıkıntı yok tüm aksam sıkıntısız çalışıyor sadece kalorifer motorunun sigortası atıyor


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: adnan58;475619
Arkadaşlar fan dedim ama kalorifer motoru yani hararetle ilgili bi sıkıntım yok dün hem klima açıken iki defa attı daha doğrusu baktım ki sigorta yanmıştı.sigorta 15 amper taıkılı ikisinide yaktı.tahmin ediyorumki kalorifer motoru sökülüp temizlenip yağlanmalı oda çözüm olmazsa değişeyim diye düşündüm bi arkadaşımızın başına geklmiş o şekilde çözmüş kendisi bende aynı şeyi düşünüyorum.ama tesisatta sıkıntı yok tüm aksam sıkıntısız çalışıyor sadece kalorifer motorunun sigortası atıyor
@adnan58,
Klima ve fan motoru aynı sigortadan akım alır ve sigortası 5 amperdir. Biraz evvel yazınızı okuyunca benim aracınkine baktım.Açık kahve 5 amper.Belliki eski sahibi yada işten anlamayan sözüm ona elektrikçi geçinen çıraklalar işin kolayına kaçıp sigorta atmayana kadar kademe kademe akım değerlerini yükseltmiş. Tesisat derken elbette aracın tesisatını kastetmedim Eriyen sigorta yatağının altında gelen ve klima ve fan motorunu açıp kapayan kademali anahtara giden kabloları kastetttim. Bu kablolar demet (Paket) halinde gelir ve gider.Biri ısınır ve erir ise hemen bitişik kabloların da izalasyolarına zarar verir. Kısacası ehliyetli, işi bilen elektrikçi tüm bunları klimaya kadar kontrol eder, siz "aman dokunma, başıma iş (masraf çıkarma) açma";) desenizde.:)Kalorifer motorundan bir sıkıntım yok diyorsunuz. Sigortanın atması fanı  kademeli çalıştıran anahtarı çevirdiğinizde fan çalışmadan sigorta atıyorsa,TAMAM sorun "FAN MOTORU"nda. Aslında bu fanın klima ile direkt bir ilişkisi yoktur. FAN zorlanmadan, ses yapmadan çalışıyorsa, sorun FAN motorundan değildir. Ayrıca kalorifer motoru adı altında bir malzeme araçta yoktur. Önde bulunan mavi-kırmızı işaretli anahtar aslında bir musluğa kumanda eder ve motorun soğutma suyunu devreye sokar ve çıkarır. Bu sıcak suyun kalorifere ait radyatörde dolaşımını devr-i daim pompası sağlar. Klima düğmesi altta (AC) yazan düğmedir. Bu düğmeye bastığınızda sigorta atıyorsa bu durumda asıl soğutma işlemini yapan ve soğutma gazını dolaşıma  sokan kompresör devreye girer. Klima kompresörü sıkışırsa aynı sorunu çıkarır.Gaz kontroluda yapılmalı. Genellikle 8-10 yıllık araçlarda bu durum ortaya çıkıyor. Son serviste sürekli benim araca bakan ustam da "git-gelde kompresör ve gaza bakalım soğutmayı beğenmedim.Soğutma yapmazsa klimayı çalıştırma birde komresör işi çıkartma" demişti.
« Son Düzenleme: 12 Ağustos 2014, 12:03:19 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;475704
@adnan58,
Kalorifer-klima sigortası 5 amperdir. Biraz evvel yazınızı okuyunca benim aracınkine baktım.Açık kahve 5 amper.Belliki eski sahibi yada işten anlamayan sözüm ona elektrikçi geçinen çıraklalar işin kolayına kaçıp sigorta atmayana kadar kademe kademe akım değerlerini yükseltmiş. Tesisat derken elbette aracın tesisatını kastetmedim Eriyen sigorta yatağının altında gelen ve klimaya giden kabloları kastetttim. Bu kablolar demet (Paket) halinde gelir ve gider.Biri ısınır ve erir ise hemen bitişik kabloların da izalasyolarına zarar verir. Kısacası ehliyetli, işi bilen elektrikçi tüm bunları klimaya kadar kontrol eder, siz "aman dokunma, başıma iş (masraf çıkarma) açma";) desenizde.:)Kliman ve hava sirkülasyon motorundan bir sıkıntım yok diyorsunuz. Yani bu motoru kademeli çalıştıran anahtarı çevirdiğinizde fan çalışıyor mu? Aslında bu fanın klima ile direkt bir ilişkisi yoktur. Çalışıyorsa, sorun FAN motorundan değildir. Klima düğmesi altta (AC) yazan düğmedir. Bu düğmeye bastığınızda sigorta atıyorsa bu durumda asıl soğutma işlemini yapan ve soğutma gazını dolaşıma  sokan kompresör devreye girer. Klima kompresörü sıkışırsa aynı sorunu çıkarır.Gaz kontroluda yapılmalı. Genellikle 8-10 yıllık araçlarda bu durum ortaya çıkıyor. Son serviste sürekli benim araca bakan ustam "git-gelde kompresör ve gaza bakalım soğutmayı beğenmedim.Soğutma yapmazsa klimayı çalıştırma birde komresör işi çıkartma" demişti.


Paylaşmış olduğunuz sigorta şemasına göre 25 A olmalı...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;475708
Paylaşmış olduğunuz sigorta şemasına göre 25 A olmalı...
Engin bey, Bende tereddütteyim.
Yanımda şu an sadece "kullanım klavuzu" var 232. sayfadaki açıklamaya göre "12" no'lu sigorta için "Hava sirkülasyonu,klima,xenon farlar" demiş değeride 5 amper.
Ayrıca "Temiz hava fanı" adında 68 no'lu sigorta var ve değeri 25 amper.(233. sayfa)
25 amper o fan için çok büyük bir değer. 12 volta göre 300 watt. 14.4 volta göre 360 watt bir motor bana her nedense mantık dışı geldiğinden ve klima kompresörü ile birlikte aynı ünite olur gerekçesiyle 12 no'lu sigortayı baz aldım.
Ancak gerçekten 68 no'lu sigorta ise sigorta değeri 25 amper ve mevcudu 15 amper ise sigorta belki atabilir ama fan normal ise, sigortanın bulunduğu yerde erime kesinlikle olmaması gerekir.
Arkadaşımız aslında erimenin olduğu yeri bize "12 veya 68 no'lu yerdir" derse bizde bu karmaşayı halletmiş oluruz.


Çevrimdışı sinankalkan

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 80
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar ilginizden dolayı teşekkür ederim konuyu açan öz abim araç bana ait bahsedilen sigorta şöför kapısının yanındaki kutudaki 68 numaralı sigorta şemada fan işareti var klima kapalı olsa bile fanı açınca sigorta ısınmaya başlıyor


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
5 A kalorifer fanı için düşük bir değer...
Sinan beyin, ısındığını söylediği sigorta da 68 numara olduğuna göre  25 A olan sigortanın kalorifere ait olduğu kesin.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;475969
5 A kalorifer fanı için düşük bir değer...
Sinan beyin, ısındığını söylediği sigorta da 68 numara olduğuna göre  25 A olan sigortanın kalorifere ait olduğu kesin.
Tamam şimdi oldu.Doğru anlatım baştan olsaydı hiç bu kadar debelenmezdik:) Fan açıldığında sigorta ısındığına göre fan yatağı sıkışık aşırı akım çekiyor. ACİLEN BAKILMASI LAZIM.


Çevrimdışı sinankalkan

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 80
    • Profili Görüntüle
Bu arada bişey daha keşfettim havayı cama verirsem bu sıkıntı var ancak orta kanallardan verirsem bi sıkıntı yoku. Bu kanıya nasıl vardığımı anlatayım; araçtan iner inmez hemen kutuyu açıp sigortayı söküp bakıyorum uzunca bi süre klimayı çalıştırdığım için illaki ısınır diye ama hiç bişey yok çok garip bir durum.