škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni lastikler nereye takılır. doğru bildiğimiz yanlışlar!

hiko · 11 · 5651

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hiko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2103
    • Profili Görüntüle
ben de önden veya arkadan çekişe göre değişikilik gösterir diye biliyordum...ama öyle değilmiş!!! https://www.youtube.com/watch?v=UEl_k2rw5ug
:ok:Neşeli ve Sağlıklı forumlar dilerim


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Bisey daha ögrenmis olduk,:ok:
On tekerlerin kontrolunu direksiyon sayesinde yapabildigimizden veya tepkileri hemen alabildigimizden dolayı klipte söylenen mantıklı gözüküyor, önden kaymada direksiyon gaz olayıyla müdahale etmek mümkünken, arkadan kaymalarda eller havaya:D(simdi aramızdan 'diriftle kurtarırırım veya gazlayarak kurtarırım' diyen delikanlılar cıkacaktır muhakkat)


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Geçen yıl babam lastiklerden birini yarınca 2 tane sıfır petlas alıp özellikle arkaya taktırdım.Tabi benim orj. lastik michelin pılot exalto idi.Çok iyi lastikti.Petlas onun kadar yol tutmaz, kafadan kayarım mantığıyla arkaya taktırmıştım.Bilmeden doğru bir iş yapmışım:)


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı hiko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2103
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;485331
Şu an devlet dairesinden izleyemiyorum:)
Öne takmıyor muyuz yani?


Videoya göre :Arabaların özellikle ıslak zeminler de kayması genelde arka taraftan (....ıç atması) olduğu için yeni  lastikler  her türlü şekilde arkaya takılacakmış!
:ok:Neşeli ve Sağlıklı forumlar dilerim


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Videoya gore degil aslinda bu bir kuraldir. İleri surus teknikleri basic seviyede deginilen bir husustur. Gecen yine uzun uzun dusundum beynimi yaktim bu hususta.

Onden kaymayi kontrol etmek cok kolaydir. Arkadan kaymayi kontrol etmekse cok cok zordur. Ben iyi yanliyorum diyen arkadaslari duyar gibiyim ama su var arkasi kayan bir arabanin kaymasini hemen durduramazsiniz sadece arabaya eslik edersiniz. Onden kayan arabada ise ufak bir sol ayak freni tokatlamasiyla ya da gazdan ayaginizi cekerek ya da direksiyonu bira salarak yarim saniye icinde toparlayabilirsiniz.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Banada 2 sene önce lastikçim söylemişti yeni lastikler arkaya takılır diye :)


Çevrimdışı emre0884

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
En temizi 4 lastiği değiştirmek. Hareket halinde olası ön teker gümlemesi durumunda arka kayması ile aynı durum olan direksiyon hakimiyetini kaybetmekte var.


Çevrimdışı emre0884

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Bu arada Hikmey Bey bilgi paylaşımınız için teşekkürler. Yeni bir bilgi edinmiş olduk.


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
ıslak zeminde viraja girerken eyvallah.. doğru denebilir.. diğer şartlarda türk mantığı doğru..


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Simdi dicem ki ben fren mesafesi duser onu da aracinizi taniyarak tolere edebilirsiniz ama arkadan kayma cogu zaman tahmin edilemez. Kis lastigi konusuna doner burasi carsi karisir. Zaten muhendisler kim ki? Bu ralliciler bizim taksicilerin eline su dokemez zaten issiz kalmasinlar diye bizim taksiciler ralli camiasina adim atmiyo..