škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

spaceback tdı dgs ilk izlenimler

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar,
Spaceback imi alalı 4 gün oldu ve aldığımın 2. günü 1500km uzun yol yaptım ve sizler ile izlenimlerimi paylaşayım dedim.
Güzergah; istanbul b.çekmeceden - konya ya, konyadan - tekrar b.çekmeceye dönüş şeklinde oldu, ankaraya kadar otoban, ankaradan sonra ise duble yol kullanıldı.
araç daha 0 olduğundan rodajı düşünerek zorlamamaya çalıştım, D modunda kullandım genelde, bir kaç kere rampa çıkarken manuele alıp vites düşürüp tekrar D moduna aldım, %45 cruise kontrol kullandım, hız ortalaması (bilgi ekranına göre) 89km, otobanda 100-140km arasında kullandım, duble yolda ise 90-110 arası kullandım.
Aracın yol tutuşu çok iyi geldi bana, 160km hızda 100km hızdaki kadar rahat kullandım aracı, tedirginlik olmadı içimde, (daha önce 2010 honda city kullanıyordum, 150-160km hızlarda uzun süre gidemiyordum, tedirgin oluyordum ve direksiyonu iki elimle tutarak her an tetikte gidiyordum, yani yüksek hızlar stres yapıyordu) bu araçta çok rahat yüksek hız kontrolü sağladım.
120-140km hızlarında eğer yolda yukarı eğim yoksa anlık tüketim ortalama 1,9-3,0lt/100km olarak gidebiliyorsunuz, hafif bir eğimde anlık tüketim 3,0-4,50lt/100km arasında seyrediyor, dik rampalarda ise bu rakam 6,50-9,0lt/100km oluyor.
120-140km hızlarda otoban virajlarında (ankara-gerede arası) girdiğiniz şeritten ayrılmadan viraj dan çıkabiliyorsunuz, buda aracın aeorodinamiği nin başarılı olduğunu gösteriyor (bence), rampa performansı pek iyi değil şöyle ki;130km sabit gazda giderken ayağınız aynı pozisyonda kalmak şartıyla rampaya tırmanmaya başladığınızda araç hiç vites düşürmüyor ve hızınız aşağı düşmeye başlıyor, 60-70km ye kadar hızınız düşüyor ama vites hala 7 de kalıyor, ancak gaza sert bir şekilde basarak vitesin düşmesini ve tekrar hızlanmasını sağlıyorsunuz, dizel aracın tork gücünü ben böyle hayal etmemiştim bu konuda hayal kırıklığı yaşadım, anladığım kadarı ile araç ekonomi yapmak için vites aralıklarını çok kısa tutmuş 80km hızda 7. viteste oluyor, 80 den sonra devir yükselterek hızlanıyor, ilk defa DSG kullandığımdan belki ben kullanmayı bilmiyorum.
1-2-3. viteslere geçişte hafif vuruntular oluyor bazen, 4-5-6-7 de geçişler hiç hissedilmiyor, uzun süre araç trafikte kalırsa 1-2-3 viteslerdeki vuruntu daha da artıyor, ani hızlanma için gaza yüklendiğimde de 1-2-3 de bazen vuruntu hissediyorum, bu bir problem mi yoksa DSG nin çalışma şeklimi, ben mi kullanmayı bilmiyorum acaba hangisi ilerki zamanlar da göreceğiz.
Yol bilgisayarı ne kadar doğru bilmiyorum ama ortalama 4,1lt/100km ile tamamladım yolculuğumu, 1500km yol için 288,50tl lik yakıt harcadım, hesabıma göre 4,5lt/100km gibi bir rakam çıkıyor, eğer doğru ise yol bilgisayarı çok az yanılıyor demektir.Bunu anlamak için bir daha ölçüm yapacağım.
Şu an için aklımda olanlar bunlar, aklıma başka bir şey gelirse yazımı güncelleyeceğim, sizin sormak istediğiniz olursa cevaplamaya çalışacağım, ilk izlenimlerim bunlar görüşmek üzere.


Çevrimdışı ozgrsrgn

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Öncelikle araciniz hayirli olsun Allah kaza bela vermesin.Bende aracimi alali tam 1 hafta oldu uzun yol yapmadim ancak gunluk güzergahim trafikten oldukca uzak sadece isiklerda bekleme yapiyorum diyebilirim.
Bende araci oldukca begendim ve cok memnunum ancak tek bir kusur gordum suana kadar o da yoldaki cukurlari veya tumsekleri gecerken iceride bunu biraz hissetmeniz.
Performans konusunda ise bazen vites 7 de oluyor ama rampalarda hizlanmak icin sanki biraz gec kaliyor arac bunu da ayagimi gazdan tamamen cekip bi anda dipgaz yaparak cozuyorum bu durumda vites 7 den 5 e geliyor kendiliginden ve arac kendini toparliyor.
Ben bu araci gonul rahatligi ile tavsiye ediyorum herkese bu paralara alinacak en makul arac.
Tekrardan Allah kazasiz belasiz binmeyi nasip etsin herkese...


Çevrimdışı bluevelvet

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 321
    • Profili Görüntüle
Benimde TDI DSG araç var. Araç tam bir asfalt yol arabası. Söylediğiniz ankara-istanbul otobanda bende kullandım.
Yokuş çıkarken örn 120 ile yokuşa girdiğinizde hızınız yavaş yavaş azalır. Gaza basmanız gerekir ve araç vites düşerek hızı sabit tutmaya çalışır.

Aynı şeyi bir de hız sabitleyici ile denerseniz aracın biraz daha farklı davrandığını, üst viteste (7. vites) daha uzun süre kalarak daha çok yol aldığını ve müthiş bir tork ile sizi koltuğa yapıştırdığını hissedersiniz. Elbette hız sabitleyici varkende vites düşüyor ancak hız sabitleyici olmadan kullanıma göre daha geç oluyor. Benim gözlemlerim böyle. Ben artık uzun yolda hız sabitleyiciyi tercih ediyorum.
Yakıt benim ölçümümde de yol bilgisayarına göre 0.4-0.5lt/100km daha fazla çıkmıştı.


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Bir de merak ettiğim şu var; ön şoför camını tek dokunuşla indirebiliyorum ama tek dokunuşla kalkmıyor, sizde de böylemi.


Çevrimdışı emre0884

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: saday;484724
Bir de merak ettiğim şu var; ön şoför camını tek dokunuşla indirebiliyorum ama tek dokunuşla kalkmıyor, sizde de böylemi.

Herkeste o şekilde...


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: saday;484724
Bir de merak ettiğim şu var; ön şoför camını tek dokunuşla indirebiliyorum ama tek dokunuşla kalkmıyor, sizde de böylemi.

Camı kaldırırken kapanma anından sonra 5-6 sn daha butonu bırakmayın.Bir çok araçta bu şekilde kodlama yapılır ,deneyin bakalım olacak mı