škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2015 VW Passat GTE Hibrit 2 litre benzin yakacak

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı professor

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 107
    • Profili Görüntüle
2014 Paris Moto Fuarı’nda Citroen – Peugeot ‘nun hava hibrit teknolojilerinden sonra Volkswagen ‘de 8. Nesil Passat’ın  plug-in hibrit versiyonunu tanıtarak güçlü ve ekonomik bir Passat modeli tanıttı. 100 km’de 2 litre yakan yeni hibrit motor, aynı zamanda fişten şarj da olabiliyor. Passat GTE adını veren VW ‘E’ ile elektrik gücünü ve GTI’dan gelen sportif ruhu tanımlamak istemiş. Turbo şarj benzin motorun yanında yer alan elektrikli motorla benzin olmasa da 50 km daha gitmek mümkün. Tabi sadece elektrik kullanan motora geçtiğinizde “0” emisyona geçiyorsunuz. Ayrıca vites kolunun yanındaki E-mode düğmesiyle tek tuşla benzin veya lityum iyon elektrik motoru arasında geçiş sağlanabiliyor. Bu sayede her şey otomatik olarak gerçekleşiyor. Ayrıca elektrik desteğiyle ekstra güç sağlanabiliyor.
kaynak
http://www.gercekbilim.com/2015-vw-passat-gte-ile-ilk-kez-hibrit-ekonomisi-passatta/






Çevrimdışı professor

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 107
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: alperen;480940
I ıh, gelmez Türkey'e :ok:

gelse de 200000 tl den aşağı olmaz


Çevrimdışı alperen

  • S E A T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2155
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: professor;480995
gelse de 200000 tl den aşağı olmaz


Alan da olmaz diyeceğim de, Passat sonuçta :kiki:


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
detaylarını araştırmadım ama anladığım kadarıyla sadece elektrikle gidemiyoruz ?

"benzin yokken 50km gidiyor" denmiş.Bu durumda 100km de nasıl 2lt tüketecek?


Çevrimdışı sensoy

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 165
    • Profili Görüntüle
Devlet, aylık alması gereken parayı bir şekilde almanın yolunu bulur bu arabalardan, önce devletin gelirini, sadece vergiden değil başka kaynaklardan da elde etmesi gerekli, ondan sonra belki biraz insafa gelir vergileri azaltırlar.


Çevrimdışı bulentcandan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;481421
detaylarını araştırmadım ama anladığım kadarıyla sadece elektrikle gidemiyoruz ?

"benzin yokken 50km gidiyor" denmiş.Bu durumda 100km de nasıl 2lt tüketecek?

Türkiye'de satışta olan Toyota Yaris Hybrid'in çalışma prensibini inceleyebilirsiniz. 3,5lt/100km ortalama yakıt sarfiyatı var.
 
 Frenleme, yavaşlama veya yokuş aşağı inişlerde sistem aküleri dolduruyor. Az yukarı eğimli, yokuş aşağı ve düz yolda ilk yumuşak kalkışta elektrik motoru kullanılıyor daha sonra gerekirse termik motor devreye giriyor. Elektrik motorunun yüksek torku sayesinde özellikle ilk kalkışlarda yakıt tasarrufu sağlanmış oluyor.
 
 Toyota Yaris Hybrid sadece elektrik modunda, düz yolda, 50km/h hızı pek aşmamak kaydıyla 4-4,5km kadar gidebiliyormuş. Sonraki 96km sonunda ortalama 3.5lt/100km yakıt sarfiyatı var. Aynı şekilde; Passat GTE için ilk 50km sadece elektrikle gittikten sonra aracın aküsü boşalacak ve sonraki 150km menzil sonunda ortalama yakıt tüketiminiz mutlaka bahsedildiği gibi 2lt/100km olacaktır çünkü benzin motoru devreye girerek aracı hareket ettirecektir.


Çevrimdışı bulentcandan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Devletimiz yıllardır akaryakıt kullanımının cari açıkta büyük rolü olduğunu ve bu durumun Türkiye'nin ekonomisinin kırılgan noktası olduğunu söyler, öte yandan akaryakıt vergileri üzerinden hatırı sayılır şekilde gelir elde eder. Bu durumda az yakıt kullanan hibrit sistemli araçları teşvik etmez.
 
 Akaryakıtın ucuz olduğu ülkelerde bile az yakıt kullanan araçlar teşvik edilirken ve yollarında elektrikli araçlar kullanılırken, Türkiye'de böyle geleceğin teknolojilerini görmek pek mümkün değildir.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;481421
detaylarını araştırmadım ama anladığım kadarıyla sadece elektrikle gidemiyoruz ?

"benzin yokken 50km gidiyor" denmiş.Bu durumda 100km de nasıl 2lt tüketecek?


Düşük süratlerde düşük tork-güç gerektiren durumlarda 2.0 motor bir jeneratör motoru görevi görüp bataryaları doldurup hemde elektrik motorunu çalıştırıyor bundan dolayı sarfiyat düşmüş oluyor.Elektrik motoru normal motordan daha verimli bu konuda her devirde eşit tork sağlayabiliyor.Gücün yetmedi durumlarda benzinli motor devreye girip destek veriyor diye anladım :ok:


Çevrimdışı bulentcandan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
"İstenildiğinde benzinli istenildiğinde elektrik motoruyla ilerleyebilen ilk aracı 27 yaşındayken Ferdinand Porsche yapmıştır. 1902 yılında “Mixte-Wagen” adını verdiği aracı tanıtmıştır. Viyanalı bir fayton üreticisi olan Ludwig Lohner ile birlikte çalışan Porsche 4 silindirli bir Daimler motoruna aküler , bir jeneratör ve elektrik motorları eklemiştir. Bu haliyle Mixte benzinli motor stop edildiğinde bile akülerin çalıştırdığı elektrikli motorla ilerlemeye devam edebilmekteydi."  Alıntıdır.

Otomobile uygulanan hibrit sistem aslında 1902 yılının teknolojisi fakat 100 yılı aşkın bir süredir hala yaygınlaşmamış olmasının bazı nedenleri olmalı. İlk aklıma gelen akü birimlerinin gelişememesi ve petrol tüketiminin azalmasını istemeyen ülkelerin bu teknolojinin gelişmesini pek istememeleri olabilir.

Otomobillerde teknoloji kaçınılmaz olarak hibrite ve ardından tam elektrikliye doğru gidecektir.