škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Aracım alçak mı duruyor ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Selam beyler A4 kasa octavia sahibi arkadaşlara bir sorum var ...

Aracımın yaylarını değiştirdim orjinal ölçüleri ile amortisörleri ise daha önce değiştirmiştim Bilstein marka amortisör takmıştım .. ancak özellikle yayları değiştirdikten sonra sanki aracın arkası daha düşük gibi oldu , önceden böyle değildi sanki .. resimlerde araç alçakmı duruyor sizce arkada sadece simit tüp var ...











Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
bence yakin ve gece cekimden dolayi pek anlasilmiyor. gunduz biraz uzaktan cekerseniz daha iyi olur.

ama alcak da olsa olsun bence. a4 kasada arkayi atma egilimi var onu dengelemis olursunuz.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;499665
Normalden 2 parmak alçak gibi


Amortisörleri ve yayları değiştirdim ancak şu aşağıdaki iki parçayı değiştirmeyi unuttuk ya da gözümüzden kaçtı ;

Arka amortisör takozu ;





ve Arka amortisör stoplama lastiği ;



bu iki parçayı değiştireceğim bunlardan dolayı da olabilir ...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bunlardan dolayı olmaz.Takoz amortisörün vuruntusunu stoplar körüklerde pistonları dışarıdan gelecek yabancı maddelere karşı korur.Sizin yeni yaylarınız büyük ihtimalle octavianın değil.Birde yayları niye değiştirdiniz merak ettim


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;499669
Bunlardan dolayı olmaz.Takoz amortisörün vuruntusunu stoplar körüklerde pistonları dışarıdan gelecek yabancı maddelere karşı korur.Sizin yeni yaylarınız büyük ihtimalle octavianın değil.Birde yayları niye değiştirdiniz merak ettim

Yayların esneklik özelliği kalmamış hocam , yayları takınca daha iyi giriyor virajlara şimdi araç .. ancak taktırdığımız ve parçacının verdiği yaylar zaten golf 4 , skoda octavia ve seat için aynı yaylar başka değişik yay yok ki .. özellikle de lesjöfors aldım isveç malı çok kaliteli yaylar  zaten üstünde çıkan yay ile de aynı boydaydı yaylar  ? o demir takoz ezilmişse içten ondan dolayı olmaz mı acaba ?


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Bence bu yaylar iyi olmuş dokunmayın :)

Bahsettiğiniz viraja girme konusunu arkadaşım çok takardı, octi collection'da 4 amortisör değiştirdi, hala güvende hissetmedi. En son bi yağmurlu günde şimdi güzergahı değiştirilen eskipazar çıkışındaki viraja içten girmesine rağmen arka atıp bariyerlere girip arabayı pert etmişti.

Değişince daha iyi hissediyorsanız daha iyi olabilir, hatta a4'ün ilacıdır belki bakarsınız..


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;499676
Bence bu yaylar iyi olmuş dokunmayın :)

Bahsettiğiniz viraja girme konusunu arkadaşım çok takardı, octi collection'da 4 amortisör değiştirdi, hala güvende hissetmedi. En son bi yağmurlu günde şimdi güzergahı değiştirilen eskipazar çıkışındaki viraja içten girmesine rağmen arka atıp bariyerlere girip arabayı pert etmişti.

Değişince daha iyi hissediyorsanız daha iyi olabilir, hatta a4'ün ilacıdır belki bakarsınız..

Hocam haklı olabilirsiniz ancak arkaya iki kişi oturunca iyice alçalıyor yaw arkası , ulan herhalde yanlış aldık anasını satıyım ... takılalıda 20 gün filan oluyor , yayların boyları ve kalınlıkları ölçüldü halbuki takılmadan önce ama aynı olsa bile üstünde renk kodları varmış , buda sertliğini yada yumuşaklığı belli eden renk kodları sanırım ...


kutularının resmini çekmiştim ;

Önler ;



Arkalar ;



Üstünde golf yazıyor , skoda mkoda yazmıyor internette baktığımda golf 4 'ünkü çıkıyor hep ... ee kardeşim bu aracın tüm parçaları hep aynı Golf4 ile ...

ebay'de satan bir adam var ondaki kod bendeki ile aynı değil ?

http://www.ebay.com/itm/SKODA-OCTAVIA-REAR-SUSPENSION-COIL-SPRING-1J0511115BR-LESJOFORS-4295077-/181417979098?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a3d5aacda&vxp=mtr


LESJOFORS 4295077

bendekiler ise LESJOFORS 4295034 arkalar ... boyu ve kalınlıkları aynı olmasına rağmen fark olabilir mi ? Haaa  sertlik ve yumuşalık farkı varsa eğer , ki o da üstündeki renk kodlarından anlaşılıyor herhalde , bu yay benim araca yumuşak geldiği için arkası çöktü biraz belki ? ve yanlış aldık :confused::(
« Son Düzenleme: 27 Şubat 2015, 00:03:29 Gönderen: veracocha »


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bende 180 binde değiştirdim amortisörleri keyfi olarak bilstein benimkilerde yaylar orijinal..

Bu arada orijinal yayların kodu:1J0511115BR

LESJOFORS 4295077



Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Octavia, golf, leon yayları ''ölçü olarak'' aynı olabilir ama, sertlik ve araç ağırlığı farkı nedeniyle  farklı sertlikte olur.
Üzerindeki renk kodları da bunu belirler, keza paylaştığınız ambalaj etiketinde de ''1.4 i ve 1.6 i için''  diyor ki o  sertliğe sahip,
Şu durumda sizin araç golf 1.4 ve 1.6 dan daha ağır demektir.
Demek ki sizin araç 1.9 TDİ olsaydı iyice yere yapışacaktı.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;499697
Octavia, golf, leon yayları ''ölçü olarak'' aynı olabilir ama, sertlik ve araç ağırlığı farkı nedeniyle  farklı sertlikte olur.
Üzerindeki renk kodları da bunu belirler, keza paylaştığınız ambalaj etiketinde de ''1.4 i ve 1.6 i için''  diyor ki o  sertliğe sahip,
Şu durumda sizin araç golf 1.4 ve 1.6 dan daha ağır demektir.
Demek ki sizin araç 1.9 TDİ olsaydı iyice yere yapışacaktı.

Evet şimdi baktımda golf4 1.4 ve 1.6 ile benim octavia arasında 50-60 kg fark var bu kadar etkilermi bu yahu  .... ancak bu yaylarda da araç daha yumuşak oldu , bilemiyorum ne yapsam:o , Lastik tampon koyup arkayı biraz daha yükseltemez miyim peki ?

Bu arada kodu 4295077 olan lesjofors'un üstünde de beetle yazıyor




Buda orjinal yaylar takılı halde çekilmiş bir resim çok fark yok gibi  ;

« Son Düzenleme: 27 Şubat 2015, 10:42:43 Gönderen: veracocha »


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: veracocha;499701
Evet şimdi baktımda golf4 1.4 ve 1.6 ile benim octavia arasında 50-60 kg fark var bu kadar etkilermi bu yahu  .... ancak bu yaylarda da araç daha yumuşak oldu , bilemiyorum ne yapsam:o , Lastik tampon koyup arkayı biraz daha yükseltemez miyim peki ?

Eğer yaylar yumuşaksa arkalara, ''önlerin seviyesine gelecek ölçüde'' takoz koyabilirsiniz ama yol tutuşu da hesaba katmak lazım.
Bu kadar yumuşaksa +takoz ile virajlarda riskli olabilir, yumuşaklık çok fazla değilse önü, arka seviyesine indirmek daha mantıklı olabilir.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


zibidi gonzales

  • Ziyaretçi
2 parmaktan birşey olmaz dert etmeyin çok daha güzel basık iyidir


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Arkalara lastik tampon koydurdum , şuanda çok güzel oldu tam olması gereken gibi duruyor çukur ve tümseklerden geçişte de çok farketti :)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;499676
Bahsettiğiniz viraja girme konusunu arkadaşım çok takardı, octi collection'da 4 amortisör değiştirdi, hala güvende hissetmedi. En son bi yağmurlu günde şimdi güzergahı değiştirilen eskipazar çıkışındaki viraja içten girmesine rağmen arka atıp bariyerlere girip arabayı pert etmişti.

..


Zaten viraja icten girdigi icin arabasi arkasini savurmustur. Dogru bilinen yanlislardan biridir. Fiziksel olarak formulize edildiginde aracin viraj kabiliyeti viraj yari capiyla dogru orantilidir. Yani ne kadar buyuk aciyla (distan/buyuk bir cember cizerek) viraja girilirse arac o kadar hizli donebilir o viraji.