škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni Octavia yalıtım

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı barbaros

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 275
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar,

Yeni Octavia 1.4 TSI manuel sahibiyim. Bu forumlarda ve araç test videolarındaki Octavia yalıtım meselesinden çok sıkıldım ve üzülüyorum. Çok şey okudum ve izledim, kafam bulaşık teli gibi oldu. Evet çok sessiz bir araç değil ancak beni çok rahatsız etmiyor işin açıkçası. Ama bir şey de dürtmüyor değil ! Ziebart ı aradım, araç altına ve çamurluk içlerine yapılan uygulama hakkında bilgi aldım. Daha önceki aracıma orada uygulama yaptırdığım için indirimli olarak 500 TL ye yapabileceklerini söylediler. Yaklaşık 11 kg malzeme kullanılıyormuş ve asfalt sesinde %50, %60 azalma oluyor dediler. 21 gün içinde tam performansını göstermeye başlıyormuş. Bilgisi, deneyimi olan arkadaşlarımız var mı? Aracımız herhangi bir zarar görür mü? gerçekten ses azalması olur mu? Duyduğuma göre çok daha pahalı ve kaliteli sıfır araçlara bile bu uygulamayı yaptıranlar oluyormuş. Buna değer mi? Şimdiden çok teşekkürler, saygılarımla.
« Son Düzenleme: 05 Şubat 2014, 01:30:42 Gönderen: barbaros »


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
merhaba başka bir başlık altında aracın yalıtımını da içeren bir yazı yazmıştım onu aşağıya ekledim. şahsi düşüncem; aracın aerodinamiğini değiştirmeyeceğine eminseniz yaptırın derim. içiniz rahat olur. ben sese o kadar takılmıyorum, eski arabam getz ti belki onun etkisi vardır.

"bence hiçbir şeye körü körüne bağlanmamak gerekli ama bu tamamen psikoloji ile ilgili. insan bir ürün alıyor ve deli gibi eleştirildiğini görünce de kendini salak yerine konulmuş hissediyor ve savunmaya geçiyor. bu insanın doğasında olan birşey.
ama hepimiz biliyoruz ki otomobil üreticileri kapitalist düzenin dibine vurmuş şirketler ve en ufak civatanın bile hesabını yaparlar ve bilirler.ve yine biliyoruz ki en kral arabada bile birşey bulunabilir. (ben izlemedim ama belki mercedes veya audi tarzı araçlara da gömüyorlardır bilmiyorum)
ürün geliştirme sürecinde adamların kafasında birşey oluyor ama bu ürünün bir de piyasa fiyatı olacak. mesela bu eleştirilen konuları skoda mühendisleri çözemez mi tabi ki çözer ama o zaman şu anki fiyat gibi 74 bin olmaz da 80 bin olur. işte bu aşamada adamlar bence bir trade-off (mübadele) yapıyor. yani daha uygun fiyata birkaç özellikten yoksun bir octavia mı, yoksa daha pahalıya daha üstün özellikte bir octavia mı? tabi şimdi diyeceksiniz ya işte yalıtım güçlendirmek, süspansiyonları düzeltmek ve rüzgar sesini kesmek o kadar pahalı mı? evet arkadaşlar pahalı. siz sanayide altına zift yaptırırsınız alttan gelen sesi azaltırsınız, süspansiyonları değiştirirsiniz daha yumuşak arabanız olur ama bu üreticinin öyle bir şansı yok. her eklediği çıkarttığı özellikleri ölçmek (test aşaması) için acayip zaman ve deli gibi para harcarlar. (mühendislerin birim maliyetleri de yüksektir)
bir de şu var tabi ki: rüzgar sesi, süspansiyon ve alttan gelen ses herkesi farklı etkiler. benim eski arabam getz olduğu için octavia ya geçince uçağa biner gibi oldum. rüzgar sesine çok takılmadım. alttan gelen ses çok etkilemedi, arkadanın savrulduğunu da çok hissetmemiştim işin doğrusu. (araçla 205 km hız yaptım ama 180 e kadar hızı bile hissetmedim, sonrasında elbette ki kontrol azalıyor iyice.)
kıssadan hisse alacak olanlar gitsin incelesin muadilleri hakkında bilgi edinsin, kullansın öyle karar versin. almış olanlar da bence çok da takılmaya gerek yok. aldığımız araç bi alex değil en nihayetinde.
sevgiler, saygılar..."


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Yalıtım için kullanacakları malzemeye bağlı olarak fiyat iyi ya da kötü denebilir.

Açıkçası A7 nin izolasyonu beni çok rahatsız etmiyor. Canımı en sıkan nokta camlar yarı açıkken kapı açıp kapandığında camların yuvalarına vurması ile oluşan tıngırtı ki bunu engellemenin de basit bir yolu maalesef yok.

Adam gibi bir yalıtım için kapı içleri, bagaj içi, motor bölümü, çamurluklar ve taban kısmının yalıtım malzemesi ile kaplanması gerek. Bunun için Dynamat, Bitüself ve Thermaflex in ürünleri kullanılıyor. Ama bunları uygulamak için de aracın sökülmedik yeri kalmıyor. Ben bu sökme takma işine karşı olduğum için bu tür uygulamaları çok uygun görmüyorum. Haa araç çok eskidir, tıngırtısı boldur, hiç izolasyonu yoktur o zaman yaptırın derim. ama A7 gibi nispeten sessiz bir araç için bence bu kadar detay ve söküp takmaya gerek yok.

Ziebart daki uygulama bildiğim kadarıyla aracın çamurluk içlerine ve tabanına dışarıdan yapılıyor, yani bir sök tak yok. Ama dışarıdan yapıldığı için de ne kadar etkili olur onu bilmiyorum. Eskiden bu tür işler için aracın altına ve çamurluk içlerine zift bazlı bir malzeme sıkılırdı. Bu da onun gelişmişi gibi


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Sizinle aynı fikirleri paylaşıyoruz.
İlk aracıma (2001-Cordoba) 2001 yılında Polytop'ta yaptırmıştım ve faydasını da görmüştüm. Hem ses yalıtımı hem de paslanmayı önlemeye yönelik, yararlı bir işlem.
Muhakkak ki faydası olacaktır, ancak yaptırarak ve desibel ölçer ile ölçerek net anlaşılabilir.
Kimse "faydası yok" diyemez, araca göre farklı etkiler olur.
A7'nin yol sesinden çok rahatsız olmuyorum, ancak İstanbul'da olsaydım, kesinlikle paraya kıyar ve yaptırırdım, zira yaşadığım yerde ne Ziebart, ne Polytop var.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;458152
Yalıtım için kullanacakları malzemeye bağlı olarak fiyat iyi ya da kötü denebilir.
Açıkçası A7 nin izolasyonu beni çok rahatsız etmiyor. Canımı en sıkan nokta camlar yarı açıkken kapı açıp kapandığında camların yuvalarına vurması ile oluşan tıngırtı ki bunu engellemenin de basit bir yolu maalesef yok.
Adam gibi bir yalıtım için kapı içleri, bagaj içi, motor bölümü, çamurluklar ve taban kısmının yalıtım malzemesi ile kaplanması gerek. Bunun için Dynamat, Bitüself ve Thermaflex in ürünleri kullanılıyor. Ama bunları uygulamak için de aracın sökülmedik yeri kalmıyor. Ben bu sökme takma işine karşı olduğum için bu tür uygulamaları çok uygun görmüyorum. Haa araç çok eskidir, tıngırtısı boldur, hiç izolasyonu yoktur o zaman yaptırın derim. ama A7 gibi nispeten sessiz bir araç için bence bu kadar detay ve söküp takmaya gerek yok.
gibi

Corolla kullanırken bu konuları çok araştırmıştım. Ziebart'ta kullanılan mazlemenin adı PÜTÜR ve silikon tarzı malzeme ve zift karışımı bir karışımdır.
Sıcak havada yumuşak, soğuk havada nispeten sert oluyor.
Camlar yarı açıkken olan rahatsız edici ses, güncel ve önceki kasa Corolla'da da vardı. Hatta daha da rahatsız edici düzeydeydi. Aynı sınıf diğer arabalarda da olabilir.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Merak ediyorum yalıtım işlemi yaptıdınız mı?


Çevrimdışı barbaros

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 275
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;515442
Merak ediyorum yalıtım işlemi yaptıdınız mı?

Evet yaptırdım,

Ziebart Daimond Gloss paketini yaptırdım. Yani; komple boya koruma, aracın altına ve çamurluk içlerine uygulanan ses yalıtımı, kaput ve ön tampon koruyucu film kaplama, sunroof ve tüm camlara film kaplama, koltuk döşeme vinil koruma, ön cam ve ön kapı camlarına su itici uygulaması, motor koruma.
« Son Düzenleme: 27 Mayıs 2015, 23:40:58 Gönderen: barbaros »


Çevrimdışı celalgerceker

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 74
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: barbaros;515577
Evet yaptırdım,

Ziebart Daimond Gloss paketini yaptırdım. Yani; komple boya koruma, aracın altına ve çamurluk içlerine uygulanan ses yalıtımı, kaput ve ön tampon koruyucu film kaplama, sunroof ve tüm camlara film kaplama, koltuk döşeme vinil koruma, ön cam ve ön kapı camlarına su itici uygulaması, motor koruma.


hay maşallah :D toplam maliyet ne kadar tuttu acaba?