Dİreksiyon pompasında mı kömür varmış ?
@BuuRa,
Epey bir uzun aradan sonra ilk defa foruma girdiğimde bu konu ile karşılaştım.Fabia olsun diğer bazı markalarda da olduğu gibi bu elektro servo pompalar büyük bir sıkıntı.
Elbette. İyi bildiğim TRW yada KOYO marka pompalar kullanılıyorsa temel olarak üç tip anahtar EAS sistemi vardır. Kolonda Motorlu Elektrikli Hidrolik Direksiyon (EPS), Kremayer Motorlu EPS ve Elektrikli Hidrolik Direksiyon (EPHS).
Sonuçta akünüz zayıfsa; farları açın,motor çalışırken direksiyonu durduğunuz yerde çevirin, ışıklarda az yada çok kısılma oluyor ve bu çevirme sırasında içeriden duyduğunuz vınıltı bazıları hafif uğultu-inleme diye tarif eder, bu direksiyonun elektrikli hidrolik pompasının sesidir. Değişende de bu pompanın içindeki DC motorun kömürleridir. Çeşitlerine gelince:
Direksiyon açısı yönetimi olmayan elektrikli direksiyon pompası Elektrikli direksiyon pompası kullanmanın en etkin yoludur. En az üç konnektöre sahiptir.İkisi güç beslemesi ve diğeri motorun nasıl çalıştığına ilişkin pompa bilgileri vermek içindir. Bazen ek olarak ilave bir konektör ile direksiyon pompasına aracın hareket ettiği hızla ilgili bilgi aktararak, hızla ilgili direksiyon desteğine olanak tanır. Bu pompa, sadece aracın motoru çalışıyorsa çalışır ve direksiyon açısı sensörüne bağlantısı olmadığından dolayı, bu destek olmadan çalışmalıdır.
Bu direksiyon pompasındaki herhangi bir problem genellikle kolayca çözülebilir. Akü ve alternatör durumunu kontrol edin ve elektrikli araç bağlantılarına özellikle dikkat edin.(Pas-kararma vs gibi kötü temaslar)
Direksiyon açısı yönetimi tamamen programlanabilir elektrikli direksiyon pompası Bu sistem, elektrikli direksiyon pompasından bir direksiyon açısı sensörü olmadan geliştirilmiştir. İki büyük fark vardır.
1-Araçta direksiyon açısı sensörü varsa, bu pompa bu sensörle yönetilebilir ve araç ek direksiyon desteğinden yararlanır.
2-Bu pompa aracın CAN veriyolu sistemine tamamen entegre edilebilir ve bu sayede aracın diğer Elektronik Kontrol Üniteleriyle (ECU) iletişim kurabilir. Ek bir özellik olarak pompaya, direksiyon desteği gerekmemesi durumunda pompayı kapatan 'Eco Mode' eklenebilir.
1-Direksiyon açısı sensörüne ve CAN veriyolu sistemine son derece bağımlı olmasından dolayı, arıza teşhisi karmaşık olabilir.
2-Herhangi bir problem yaşarsanız, alternatör ve aküyü, direksiyon açısı sensörünü, kontrol ünitelerini ve elektrik bağlantılarını kontrol edin. Ayrıca kontrol ünitesi yazılımınızın en güncel sürüm olup,olmadığını kontrol edin.
Direksiyon açısı yönetimi kısmen programlanabilir elektrikli direksiyon pompası Bu sistemle yukarıda açıklanan pompa arasındaki tek fark, direksiyon pompasının ECU yazılımı ve donanımındadır.
Bu sistemde elektrikli direksiyon pompası, bazı araç üreticileri arıza teşhis sistemini uygular. Yani direksiyon, araç elektroniğiyle daha fazla bağlantılıdır. Büyük ihtimallede bizim araçlardaki de bu tip,Ben servise sorduğumda doyurucu bir cevap alamadım ama farklı servisler bilebilir, sorarak pompanızın TRW yada KOYO hangisi ise (elektro servo direksiyon) hangi tip olduğunu öğrenebilirsiniz.
Aslında neden Fabialar ve bazı VW grubu,Renault,Opel vb. ufak araçlarda ibiza polo,clio vs. kullanılır anlamak mümkün değil. Octavia,Passat vb. lerinde olduğu gibi
Normal Vantilatör Kayışından Güç Alan Mekanik Hidrolik Bir Sistem neden kullanılmaz? Aralarında korkunç bir fiyat farkı var. Bu tipler 500 TL gibi bir fiyata yenisi ile değiştirilebilinirken TRW 2000 TL, KOYO'nun ise 4000 TL' yi geçtiği söyleniyor.İşin en kötü tarafı bendeki de KOYO imiş.