lastiklerin dışındaki kalıptan kaynaklı parlaklık geçene kadar dikkatli kullanmak araba lastikleri dahil tüm lastikler için geçerli.
bunun ötesinde sizin motorun ayağında da bulunan lastiklerin hamuru nylon ağırlıklı olduğu için hiç bir şekilde kaliteli lastikler kadar yol tutmaz ve fren performansı vermez. bu lastiklerle kullanılmaz mı derseniz yüz binlerce kişi kullanıyor. daha dikkatli ve yavaş kullanırsınız, özellikle ıslak yolda çok dikkat edersiniz. ( lastiklerin yanağındaki yazılara bakarsanız NYLON diye ibareyi görürsünüz.)
bu yazdıklarımdan yanlış anlam çıkmasın ben de motorumu üzerinde gelen lastiklerle kullandım. dikkatli kullanarak 4 yıl 6.000 km. idare ettim. hem lastiklerin ömrü bitti hem de oğlum kullanmaya başladığı için iyi bir lastik aldım ve aradaki o bildiğim farkı o zaman çok daha iyi anladım.
bir süre sonra iyice sertleşen kendi lastikleri ile arka freni sıktığınızda slalom yapan motor yeni lastiklerle fren yaptığınızda ok gibi gitmeye başladı
şunu da söyleyeyim lastiklerin kullanma ömrü zaten ortalama 4 yıldır, sizin motor 2 yıl bayide yatmış. kullanılan motor kadar lastikleri deforme olmasa da yinede ömründen gitmiştir. 1-2 yıl sonra yanaklarından çatlamalar başlar.
benim bu güne kadar kullandığım ve gördüğüm amortisörler 3 kademeli idi. o kademe ayarı amortisör yayının mesafesi dolayısı ile de esnekliğini ayarlar. kademe ayarını gevşetirseniz motorun yüksekliği bir kaç cm. yükselir ve motor kullanırken daha esnek bir hal alır. sıkarsanız motorun yüksekliği düşer motor daha sert bir amortisöre sahip olur.
bu olayı ben buraya servise gelen kymco servis müdürü ile de görüşüp şikayet etmiştim.
bana" bu konuda çok şikayet geliyor haklısınız, fabrikaya durumu bir kaç defa ilettik ama koreliler motorun yol tutuşu bozulacağından bu konuda taviz vermiyorlar" demişti.
şu anda kullandığım sym dahil korelilerin bu seğmentteki yaptığı tüm motorlarda durum aynı.
2012 yılında çıkan yeni kanuna göre tüm motorlu taşıtlarda model yılı olarak aracın fabrikadan çıktığı tarih; muayene esas olarak ta aracın Türkiye gümrüğünden geçtiği tarih baz alınıyor. muhtemelen senin motorum durumu da aynıdır ve ruhsatında muayene geçerlilik tarihi diye bir bölüm vardır orada hangi tarihte vizeye gideceği yazar.
anlaşılması açısından biraz açıklarsak 2015 yılını baz alarak motorlu araç;
ne zaman plaka ve ruhsat çıkarsa çıksın fabrikadan 1 ocak 2015 tarihi ve sonrasında imal edildi ise 2015 model daha öncesi imal edildi ama ülkeye 2015 yılında girse ve satılsa bile 2014 model olarak tescil edilir.
muayene yani vizeye esas olan tarih ise; eskiden ruhsat çıktığı tarih baz alınırken yeni kanunla o taşıtın Türkiye gümrüğünden geçtiği ve onaylandığı tarihtir. sıfır araçlarda süre bu tarihten itibaren 3 yıldır, ticari araçlarda 1 yıl hususi araçlarda 2 yıl olarak devam eder.
senin motoruna dönersek diyelim 1 mayıs 2013 te gümrükten geçti ne zaman ruhsat çıkarsa çıksın vize tarihi 1 mayıs 2016 dır.
diyelim ki 1 mayıs 2011 de gümrükten geçmiş olsaydı motoru önce vize yaptırıp sonra plaka çıkaracaktınız.
yukarıda belirttiğim gibi motorun ruhsatında muayene geçerlilik süresi yazan bölümde bu tarih belirtilmiştir. 3 yıl vaktim var diye bu süreyi atlamayın.