škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2013 kymco agility 125 scooter

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fabialife;507549
kymconun; aglity, süper8 ,active olmak üzere üçünü de aldım kullandım.
şuan sym fidlle kullanıyorum.
kısaca bahsetmek gerekirse çok seri ve pratik bir motordur. tüm kymco ve sym ler gibi amortisörleri biraz serttir. 3 kademe yay ayarı var buradan amortisörün esnekliğini ayarlayabilirsin. kalite olarak honda yamahadan  aşağı kalmaz.
100.000 km. garantisi yok ama bakımlarını düzgün yaparsan, adam gibi kullanırsan benim motorum 100.000 km. yapar diyor kymco. yapanları da var.
bu seğmentteki markası ne olursa olsun bütün motorlar gibi bununda lastikleri nylon olduğu için ıslakta yol tutuşu sıkıntılıdır.
bazı modellerde debriyaj yağlaması haricinde kronik bir arıza yaşamadım, duymadım. yalnız tozlu yollara girersen sonrasında hava filtresini temizlettir.
birde motor 2013 olduğu için muhtemelen motorum vize tarihi 2016 dır onu atlama.


Açıklama ve yorum için çok teşekkürler. Satıcı ve servisteki ustalar lastik konusun da ilk 100 km filan sıkıntı olmasını lastiğin dışında kaplı olan mum tabaka varmış ilerleyen km de bu aşındığında yol tutuşu çok daha iyi olacaktır diye açıklama ve uyarı yaptı arka amortisörleri 5 kademe ayarlama imkanı varmış. 100.000 km garanti derken yapılabildiği anlamında olduğunu söylemek istemiştim firma 2 yıl garanti veriyor sanıyorum. Motor 2013 model ama trafiğe çıkış ve tescil tarihi 2015 olacak bu vizeyi  nasıl etkiler ve ya motorlarda ilk tescilden sonra vize kaç yılda bir yapılmaktadır ya da vize motorun imal yılından sonraki belli periyodik aralıklarda mı yapılıyor.


fabialife

  • Ziyaretçi
lastiklerin dışındaki kalıptan kaynaklı parlaklık geçene kadar dikkatli kullanmak araba lastikleri dahil tüm lastikler için geçerli.
bunun ötesinde sizin motorun ayağında da bulunan lastiklerin hamuru nylon ağırlıklı olduğu için hiç bir şekilde kaliteli lastikler kadar yol tutmaz ve fren performansı vermez. bu lastiklerle kullanılmaz mı derseniz yüz binlerce kişi kullanıyor. daha dikkatli ve yavaş kullanırsınız, özellikle ıslak yolda çok dikkat edersiniz. ( lastiklerin yanağındaki yazılara bakarsanız NYLON diye ibareyi görürsünüz.)
bu yazdıklarımdan yanlış anlam çıkmasın ben de motorumu üzerinde gelen lastiklerle kullandım. dikkatli kullanarak 4 yıl 6.000 km.  idare ettim. hem lastiklerin ömrü bitti hem de oğlum kullanmaya başladığı için iyi bir lastik aldım ve aradaki o bildiğim farkı o zaman çok daha iyi anladım.
bir süre sonra iyice sertleşen kendi lastikleri ile arka freni sıktığınızda slalom yapan motor yeni lastiklerle fren yaptığınızda ok gibi gitmeye başladı
şunu da söyleyeyim lastiklerin kullanma ömrü zaten ortalama 4 yıldır, sizin motor 2 yıl bayide yatmış. kullanılan motor kadar lastikleri deforme olmasa da yinede ömründen gitmiştir. 1-2 yıl sonra yanaklarından çatlamalar başlar.
benim bu güne kadar kullandığım ve gördüğüm amortisörler 3 kademeli idi. o kademe ayarı amortisör yayının mesafesi dolayısı ile de esnekliğini ayarlar. kademe ayarını gevşetirseniz motorun yüksekliği bir kaç cm. yükselir ve motor kullanırken daha esnek bir hal alır. sıkarsanız motorun yüksekliği düşer motor daha sert bir amortisöre sahip olur.
bu olayı ben buraya servise gelen kymco servis müdürü ile de görüşüp şikayet etmiştim.
bana" bu konuda çok şikayet geliyor haklısınız, fabrikaya durumu bir kaç defa ilettik ama koreliler motorun yol tutuşu bozulacağından bu konuda taviz vermiyorlar" demişti.
şu anda kullandığım sym dahil korelilerin bu seğmentteki yaptığı tüm motorlarda durum aynı.
2012 yılında çıkan yeni kanuna göre tüm motorlu taşıtlarda model yılı olarak aracın fabrikadan çıktığı tarih; muayene esas olarak ta aracın Türkiye gümrüğünden geçtiği tarih baz alınıyor. muhtemelen senin motorum durumu da aynıdır ve ruhsatında muayene geçerlilik tarihi diye bir bölüm vardır orada hangi tarihte vizeye gideceği yazar.
anlaşılması açısından biraz açıklarsak 2015 yılını baz alarak motorlu araç;
ne zaman plaka ve ruhsat çıkarsa çıksın fabrikadan 1 ocak 2015 tarihi ve sonrasında imal edildi ise 2015 model daha öncesi imal edildi ama ülkeye 2015 yılında girse ve satılsa bile 2014 model olarak tescil edilir.
muayene yani vizeye esas olan tarih ise;  eskiden ruhsat çıktığı tarih baz alınırken yeni kanunla o taşıtın Türkiye gümrüğünden geçtiği ve onaylandığı tarihtir. sıfır araçlarda süre bu tarihten itibaren 3 yıldır, ticari araçlarda 1 yıl hususi araçlarda 2 yıl olarak devam eder.
senin motoruna dönersek diyelim  1 mayıs 2013 te gümrükten geçti ne zaman ruhsat çıkarsa çıksın vize tarihi 1 mayıs 2016 dır.
diyelim ki 1 mayıs 2011 de gümrükten geçmiş olsaydı motoru önce vize yaptırıp sonra plaka çıkaracaktınız.
yukarıda belirttiğim gibi motorun ruhsatında muayene geçerlilik süresi yazan bölümde bu tarih belirtilmiştir. 3 yıl vaktim var diye bu süreyi atlamayın.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Listeyi gozden gecirelum :)

Dirsek ve omuz korumali mont
Uyluk ve diz koruma
bilek korumali yarim bogaz motosiklet botu

buna ek olarak ekstra guvenlik icin gogus ve sirt koruma da alabilirsiniz


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fabialife;507609

senin motoruna dönersek diyelim  1 mayıs 2013 te gümrükten geçti ne zaman ruhsat çıkarsa çıksın vize tarihi 1 mayıs 2016 dır.
diyelim ki 1 mayıs 2011 de gümrükten geçmiş olsaydı motoru önce vize yaptırıp sonra plaka çıkaracaktınız.
yukarıda belirttiğim gibi motorun ruhsatında muayene geçerlilik süresi yazan bölümde bu tarih belirtilmiştir. 3 yıl vaktim var diye bu süreyi atlamayın.


Teşekkürler aynen dediğiniz gibi oluyor bugün 1.5 saatte ruhsat ve plakam çıktı ilk muayene geçerlilik süresi 22 haziran 2016 trafiğe çıkış tarihi 13 nisan 2015 sizin de dediğiniz üzere bunun muayene ile ilgisi yokmuş yani motor bu durumda 22 haziran 2013'de ülkemize giriş yapmış.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;507611
Listeyi gozden gecirelum :)

Dirsek ve omuz korumali mont
Uyluk ve diz koruma
bilek korumali yarim bogaz motosiklet botu

buna ek olarak ekstra guvenlik icin gogus ve sirt koruma da alabilirsiniz


Uyarı ve öneriler için teşekkürler gereken güvenlik önlemlerini mümkün olabildiğince alacağım.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Güvenlik ekipmanı motorda lastiklerle birlikte en önemli bileşen

Her ekipmanı aynı anda alamayabilirsiniz ama zaman içinde tamamlamak da fayda var.

Çok bilmişlik yapmak istemem ama ufak bir düşüşte bile kaporta bizim vücudumuz olacağından ekipmanlar hayati önem taşıyor.

Kaskınız da eğer yere çarpmış ise maalesef tüm koruyucu özelliğini yitiriyor. Kazaya karışmış ve darbe almış bir kask, üzerinde çizik dahi olmasa da maalesef artık çöptür.

lastikler de yol tutuş için çok önemli. Eğer lastikleriniz de nylon ibaresi var ve yüzdesi fazla ise onları da değiştirmek de fayda var. Çünkü bu lastikler bizim ülkemizin cam asfaltında maalesef hiç tutunmuyor.

Son olarak genel bir uyarı daha. Lütfen motosikletin küçüklük avantajını kullanarak araç aralarından ve özellikle sağ taraf civarından çok hamle yapmayın, yapmak durumunda kalırsanız da lütfen hızınız min olsun. Çünkü bu durumda neredeyse görünmez oluyorsunuz ve diğer araçların ani şerit değişikliği, kapı açması vb durumlarda hız da fazla ise Allah korusun çok kötü sonuçları olan kazalara karışmış oluyorsunuz.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;508341
Güvenlik ekipmanı motorda lastiklerle birlikte en önemli bileşen

Her ekipmanı aynı anda alamayabilirsiniz ama zaman içinde tamamlamak da fayda var.

Çok bilmişlik yapmak istemem ama ufak bir düşüşte bile kaporta bizim vücudumuz olacağından ekipmanlar hayati önem taşıyor.

Kaskınız da eğer yere çarpmış ise maalesef tüm koruyucu özelliğini yitiriyor. Kazaya karışmış ve darbe almış bir kask, üzerinde çizik dahi olmasa da maalesef artık çöptür.

lastikler de yol tutuş için çok önemli. Eğer lastikleriniz de nylon ibaresi var ve yüzdesi fazla ise onları da değiştirmek de fayda var. Çünkü bu lastikler bizim ülkemizin cam asfaltında maalesef hiç tutunmuyor.

Son olarak genel bir uyarı daha. Lütfen motosikletin küçüklük avantajını kullanarak araç aralarından ve özellikle sağ taraf civarından çok hamle yapmayın, yapmak durumunda kalırsanız da lütfen hızınız min olsun. Çünkü bu durumda neredeyse görünmez oluyorsunuz ve diğer araçların ani şerit değişikliği, kapı açması vb durumlarda hız da fazla ise Allah korusun çok kötü sonuçları olan kazalara karışmış oluyorsunuz.


Uyarı ve bilgilendirmeniz için tekrar teşekkürler.