škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG 7 arasıra vuruntulu geçiş

saday · 12 · 3616

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar aracım 4500km de 1500km den beri özellikle motor tam ısınmadan yada çok uzun süre trafikte dur kalk yaptığımda 1-2-3. viteslere geçişlerde hafiften vurarak geçiş veya sıkarak geçiş oluyor, özellikle gaza çok hafif basarak gittiğimde yapıyor bunu, benzinli düz vites araçta alışkanlık yapmışım gaza basarken neredeyse basıp basmamak arasında bir kuvvet uyguluyorum gaz pedalına, sizde vites geçişleri nasıl? bu tip olaylar sizde de varmı? nasıl kullanıyorsunuz DSG 7 yi, yorumlarınızı bekliyorum.


Çevrimdışı Hydra

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 277
    • Profili Görüntüle
Bizim arac daha 1600 km de henüz böyle bişey yaşamadık. yada ben çok trafiğe girmedim anlayamadım. ama rapidi  almadan önce renta car dan skoda rapid kiralayıp 3 gün denemiştim 22000 km de idi ve çok sıkı bi trafiğe girmiştim bu dediğin oluyordu 1-2 dur kalk vites geçişlerinde... ama trafik çok sıkışıktı şirinevlerden maltepeye non stop git gel 6.5 saat süren bi yolculuktu


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: saday;509727
Arkadaşlar aracım 4500km de 1500km den beri özellikle motor tam ısınmadan yada çok uzun süre trafikte dur kalk yaptığımda 1-2-3. viteslere geçişlerde hafiften vurarak geçiş veya sıkarak geçiş oluyor, özellikle gaza çok hafif basarak gittiğimde yapıyor bunu, benzinli düz vites araçta alışkanlık yapmışım gaza basarken neredeyse basıp basmamak arasında bir kuvvet uyguluyorum gaz pedalına, sizde vites geçişleri nasıl? bu tip olaylar sizde de varmı? nasıl kullanıyorsunuz DSG 7 yi, yorumlarınızı bekliyorum.
Daha önce otomatik araç kullanmamışsanız ve sürüş alışkanlıklarınız sürekli değişiyorsa, DSG size her zaman konforlu sürüş sunamaz.
Eğer ilk otomatik aracınız ise, DSG'yi resetleyin ve bir süre daha sürdükten sonra durumu tekrar izleyiniz.
Özellikle küçük viteslerde, aracın yük durumu ve gaza basma keskinliğinize göre sarsıntılı geçişler olması anormal değil. Hiç bir makine insan kadar kusursuz çalışamaz, tahmin edemez ve düşünemez.
« Son Düzenleme: 23 Nisan 2015, 12:54:09 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;509739
Daha önce otomatik araç kullanmamışsanız ve sürüş alışkanlıklarınız sürekli değişiyorsa, DSG size her zaman konforlu sürüş sunamaz.
Eğer ilk otomatik aracınız ise, DSG'yi resetleyin ve bir süre daha sürdükten sonra durumu tekrar izleyiniz.
Özellikle küçük viteslerde, aracın yük durumu ve gaza basma keskinliğinize göre sarsıntılı geçişler olması anormal değil. Hiç bir makine insan kadar kusursuz çalışamaz, tahmin edemez ve düşünemez.


Evet daha önce hep manuel araç kullandım ve araçlar hep benzinliydi, onlardan kalma alışkanlıklarım var illaki, mesela gaz pedalına basmak ile basmamak arasında kullanırım hep, benzin fiyatları çok yüksek olduğundan ve kısa mesafe gittiğimden, Bu da DSG için bir etken ise bundan vaz geçeceğim artık, her zaman sürüş stilimiz in aynı olması biraz zor yeri geldimi dip gaz bile yapıyorum, DSG nasıl resetleniyor acaba? resetleyince düzelme olurmu?


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Gaza dokunacak kadar basıyorsanız, bazan vitesi yükseltmekle sabit bırakmak arası kararsız kalıyor DSG. Gaza biraz daha rahat basın dizelde de benzinlide de. Tabii ki rahat basmak derken agresif bir şekilde değil. Hatta "burayı 3. viteste çıkabilir" diye düşünüyorsanız, sazı elinize alıp manuel moda geçip vitesi yükseltebilirsiniz.
11 km' lik bir tırmanışı birgün D modunda ertesi gün S modunda çıktım. Gaza basma oranı hep aynıydı. S modunda daha az vites değiştirdi ve böylece şanzıman daha az ısındı.
« Son Düzenleme: 23 Nisan 2015, 16:59:10 Gönderen: Uğur Akar »
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Bazen gaza rahat bastığım zamanlar da da hafiften sıkarak geçiyor vites, yani 4-5-6-7 deki kadar yumuşak ve hissedilme derecesi az olmuyor, bazen de motor ısındıktan sonra normal çalışıyor ama şu kesin motor soğukken ve trafikte çok kalınca geçişler sert hissediliyor.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: saday;509778
Bazen gaza rahat bastığım zamanlar da da hafiften sıkarak geçiyor vites, yani 4-5-6-7 deki kadar yumuşak ve hissedilme derecesi az olmuyor, bazen de motor ısındıktan sonra normal çalışıyor ama şu kesin motor soğukken ve trafikte çok kalınca geçişler sert hissediliyor.
Firmadaki Rapid araçlarda da oluyor bu dediğiniz. DSG TDI' da TSI' daki kadar yumuşak çalışamıyor mudur nedir ben de bilemiyorum.
« Son Düzenleme: 23 Nisan 2015, 23:45:26 Gönderen: Uğur Akar »
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Bu tür durumlarda manuel kullanım çözüm olabilir..


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: saday;509751
Evet daha önce hep manuel araç kullandım ve araçlar hep benzinliydi, onlardan kalma alışkanlıklarım var illaki, mesela gaz pedalına basmak ile basmamak arasında kullanırım hep, benzin fiyatları çok yüksek olduğundan ve kısa mesafe gittiğimden, Bu da DSG için bir etken ise bundan vaz geçeceğim artık, her zaman sürüş stilimiz in aynı olması biraz zor yeri geldimi dip gaz bile yapıyorum, DSG nasıl resetleniyor acaba? resetleyince düzelme olurmu?

Benzinli araçlara göre, dizel araçlarda tork daha yüksek, dolayısıyla sürücünün ani ve beklenmedik hareketlerinde sistem nasıl davranacağını bilemiyor.
DSG resetleyince belki bir nebze değişiklik olur. Ancak sürüşünüz çok sık "dengesizleşiyorsa", otomatik vitesli şanzıman tercih etmemeliydiniz ve ya manuelde kullanacaksınız. Şu ana kadar hep manuel kullanmış ve sürekli sarsıntısız ve kusursuz vites değiştiriyorsanız, DSG sizi rahatsız ediyorsa, çok usta şöför olmalısınız.
CVT şanzımanlı bir araç deneyin, ancak o da dsg'den bir tık daha iyi. Paraya kıyıp, 8 ileri Audi ve ya yeni nesil BMW ve ya Mercedes tercih edin.
Orta sınıfta en iyi çift kavramalı otomatik vites DSG'dir.
DSG resetlemek için, kontak açık, motor stop haldeyken, gaz pedalına 11-12 saniye basılı tutun ve bırakın.
Sonuçları ve yorumlarınızı bekleriz.


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Şu resetleme olayını biraz daha detaylandirirmisiniz , kontak açıkken gaz pedalına sonuna kadarmi basılı tutacağız , kick down tetikleyiciye kadar mi, ondan sonra birşey yapicazmi, kontak kapatma anatari çıkarma gibi, bi anlativer sana zahmet


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Benimde ilk otomatik ve dizel aracım daha önceki 6 aracım da atmosferik benzinli düz vites araçlardı son 10 yıl 3 adet Toyota Corolla kullandım. Yaklaşık 8 ay ve 7 bin km TDI DSG Yeti kullanıyorum şu ana kadar DSG ile en küçük sorun yaşamadım kullanımında biraz dikkatli ve özenli olursanız bir sorun çıkacağını da düşünmüyorum. Sıkışık ve dur kalk trafikte kesinlikle manuel modda kullanınız bu şanzımanın aşırı ısınmasını engelleyip geciktirecektir. Park ederken önce N alıp el frenini çekip aracın ağırlığını el frenine yükleyin daha sonra P alın. DSG gerek yakıt ekonomisi sarsıntısız hızlı vites değişimleri ve performansı ile çok konforlu ve keyiflidir. TDI motor ile uyumu çok başarılı ve ekonomik.