škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

debriyaj neden yukarıda kavrıyor?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: laswidow;498560
O Yöntemle belirlemek biraz zor hocam zira ben sağlam debriyajı olan bir aracı rampa yukarı 3. vitesle bile kaldırırım ...


bu işi yapabilmek için debriyajı normal seviyesinden aşağıda tutmanız ve çok gaz vermeniz gerekir ki uzuuunca bir süre (hız 20km yi bulana kadar neredeyse) bu pozisyonda devam etmeniz gerekir.

ancak yokuşta 3. ya da 4. vitste kaldırmaya çalışırken normal kavrama noktasında tutulan bir debriyaj ve biraz fazla verilen bir gaz neticesinde araç kalkıyorsa ve siz debriyajı bırakmanıza rağmen hemen stop etmek yerine bir süre direniyorsa o debriyaj bitme kıvamına gelmiştir.

işin özü birazcık da tecrübe ister bu durum ;)


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;498742
bu işi yapabilmek için debriyajı normal seviyesinden aşağıda tutmanız ve çok gaz vermeniz gerekir ki uzuuunca bir süre (hız 20km yi bulana kadar neredeyse) bu pozisyonda devam etmeniz gerekir.
 
ancak yokuşta 3. ya da 4. vitste kaldırmaya çalışırken normal kavrama noktasında tutulan bir debriyaj ve biraz fazla verilen bir gaz neticesinde araç kalkıyorsa ve siz debriyajı bırakmanıza rağmen hemen stop etmek yerine bir süre direniyorsa o debriyaj bitme kıvamına gelmiştir.
 
işin özü birazcık da tecrübe ister bu durum ;)

deneyeceğim bunu teşekkür ederim...


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Biraz da tecrube isi video cekerseniz bu islemi yaparken yorumda bulunabiliriz. Aracin kalkmaya meyil etmemesi direnmemesi hemen kavrayip motoru stop ettirmesi gerekiyor. Ama bu hareketi yapmadi diye tamamen de bitik demek degildir


Çevrimdışı EMİR_EFE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 520
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: varadin;498659
o da iyimiş.:)
peki bitik olup olmadığını anlamanın başka yolu yok mu?

Benim kontrol yöntemim biraz daha basit sanırım. El freniniz sağlamsa  düz bir yolda sonuna kadar çekin aracı 1veya 2nci viteste kaldırmaya çalışın araç silkelenme yapmıyor arka tarafı aşağı yukarı indirip kaldırmıyorsa geçmiş olsun demeliyiz. Ama araç bu yazdıklarımın tersini yapıyorsa debriyaj daha gider demektir.  :ok:


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba;
Debriyaj balatasını değiştirttim. Motor takozlarını aks contalarını şanzuman yağını mı ne değiştirmişler. Verdiğim para 650 lira. Debriyaj şu anda aşağıda kavrıyor. Tek sıkıntı kaldı. Sol önden gelen şıkır şıkır ses tekrar bıraktım arabayı burç falan değişecek sanırsam. Son bişey kalıyor. O da klima motorunun kömürlerinden mi geliyor ne. Fanı açtığım zaman sürtme sesi geliyor.
Saygılar


Çevrimdışı melo_32_75

  • ST Bursa
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 419
    • Profili Görüntüle
bizimde yukardaydı baskı balata mı tel mi derken denemelerle tel olduğunu kararlaştırdık toplamda 100tl kadar tuttu. 3.vites yokuşu bende yaptım 2 kere vurdurdu sonra stop etti. şuan debriyaj sorunsuz yerinde kavrıyor.


Çevrimdışı karahan55

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 92
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun baskı balatayi ne taktilar biliyomusunuz


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: karahan55;509871
Hayırlı olsun baskı balatayi ne taktilar biliyomusunuz


Bilmiyom da 300 lira debriyaj balatası için verdim. İşçilik de 200 verdim. Başka yapılan tamirlerde vardı. Baskı balata 300 lira olduğuna göre orijinal olduğunu düşünüyorum.
Saygılar...