škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Şehir içi tüketimi azaltacak yöntem

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı snapdragon

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Hız sabitleyiciyi kullanarak şehir içi tüketimimi 100 km 6,3 den 5,6 lara çektim. Nasıl mı? Hız sabitleyici 20 km/sa hız ve üzerinde devreye giriyor. Ben HS yi 50 ye ayarlıyorum ve 20 km den sonra aracı HS ye alıyorum. araç kendi kendine o hıza kadar çıkıyor. Ya da trafiğin akışına göre HS nin alt tuşuna basınca o anki hıza sabitliyorum. Yukarı aşağı tuşlarıyla hızı arttırıp azaltıyorum. Biraz oyun gibi ama size bir şey söyleyeyim. Eğer çok aceleniz yoksa 50- 55 km hızlarda şehir içinde araç kullanarak gideceğiniz yere en fazla 3- 5 dakika geç gidiyorsunuz. Çünkü bir ışığa takılmak yaptığınız 80 km üzeri hızı otomatik olarak aşağılara çekiyor. Buyurun farklar :

http://i.hizliresim.com/kk9VnW.jpg


http://i.hizliresim.com/kk9VLW.jpg


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Ben de bir süre kullandım.  CC nin faydası çok.  Ancak Ş. İçi kullanımda çok dikkat ister.  Bir anlık dikkatsizlik kazaya sebebiyet verebilir..


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Ayni seyi hiz limitlerine uyarak hs kullanmadan da yapabilirsiniz.

50 li km ler her ne kadar insani siksa ve yavas gorunse de s.ici icin sert ve biraz daha hizli kullanima gore max 5 dk kazanc sagliyot. Ustelik daha yavas gidince insan daha bir sakin oluyor trafikte


Çevrimdışı alper32

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 169
    • Profili Görüntüle
Yöntem etkili olur fakat bazı şehirlerde 50 km ile gitmek kazalara, arkadan kornalara, küfürlere ve hatta kavgalara sebep olabilir.
Malum insanlarımızın bir kısmı gazı köklemezse ölecek hastalığına sahip
!


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
İstanbulda iş saatlerinde 20 km/h yi görürsen çok iyi :D

Taktik güzel ama uygulaması biraz sıkıntılı.Bu kadar kasana kadar gaz tepkileriniz daha yumuşak olursa yakıtınız illaki düşecektir tecrübe ile sabit :)


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
Cc düşü k km de devreye sokulunca motor dusuk devir  yuksek vitese ayarlaar kendını dizdl motor için faydalı değil. Ayrıca otomatik vites kullanıyorsan beyon surus tarzını wzberletecegınden gaz tepkımen yavaslar mazallah trafikte sıkıntı. Dpf yı saymıyorum bıle. Cc yı tavsıyem 70 km den susuk hızlarda kullanmamam


Çevrimdışı egeadam

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 731
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;516084
Cc düşü k km de devreye sokulunca motor dusuk devir yuksek vitese ayarlaar kendını dizdl motor için faydalı değil. Ayrıca otomatik vites kullanıyorsan beyon surus tarzını wzberletecegınden gaz tepkımen yavaslar mazallah trafikte sıkıntı. Dpf yı saymıyorum bıle. Cc yı tavsıyem 70 km den susuk hızlarda kullanmamam

Düşük vites ve devirde motora vereceği zararı bilmiyorum ama yüksek hızlarda yakıt tüketimine büyük katkısı var, CC nin bu özelliğinin olacağı hiç aklıma gelmezdi, ne kadar uğraşsam da CC deki ortalama tüketimi yakalayamıyorum. gaz pedalı ile tekerlek arasındaki aksamların özel bir yerinden müdahale ediyor ama nereden :)


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Uzun yol ve yuksek hizda ben cc olmadan cc ye gore biraz daha az tuketimi tuttutabiliyorum. ama uzun sure tuketim odakli kullanmak canimi siktigi icin bi sure sonra abartiyorum. o nedenle uzun vadede cc daha iyi


Çevrimdışı egeadam

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 731
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;516304
Uzun yol ve yuksek hizda ben cc olmadan cc ye gore biraz daha az tuketimi tuttutabiliyorum. ama uzun sure tuketim odakli kullanmak canimi siktigi icin bi sure sonra abartiyorum. o nedenle uzun vadede cc daha iyi

püf noktası nedir ?


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Valla ben şehir içi bile cc açık olduğundan daha hassas ve düşük değerler yakalıyorum. Tüketim konusunda master modu zorluyorum artık[emoji23]


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Cc yokuş çıkarken hızı korumak için tüketimi artırıyor.yokuş çıkarken cc yerine gazı sabit tutup hızın azalmasına göz yummak  tüketimi artırmıyor.sabitliyor. Yine yokuş inerken eğer eğim sabitlenen hızda cut off yapacak düzeyden az ise cc yine hızı korumak için bir miktar yakıt tüketimine neden oluyor. Halbuki inerken yine cc kullanmadan ayağı gazdan çekilirse hız azalıyor ama cut off nedeniyle tüketim 0 lanıyor. Uzun yolda iniş çıkış çoksa bu yöntemle cc kullanımından daha az bir tüketim yakalamak mümkûn. İşin püf noktas ş.dışında bu bence.ş.içinde cc ile tüketim nasıl azaltılır denemedim bilmiyorum
« Son Düzenleme: 02 Haziran 2015, 20:45:14 Gönderen: hakan_by »


Çevrimdışı aweke

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
volkswagen araçlarda yakıt tüketiminde tasarruf için 60 km/h tavsiye ediyor


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Yalnz TDI için şöyle br durum var.

Tüketimi düşürmek adına yavaş ve az devirli kullandığınızda ülkemizdeki yakıt kalitesi yüzünden kısa sürede DPF doluyor :(


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;517047
Yalnz TDI için şöyle br durum var.

Tüketimi düşürmek adına yavaş ve az devirli kullandığınızda ülkemizdeki yakıt kalitesi yüzünden kısa sürede DPF doluyor :(


Aynen 2 gün ben kullanıyim octi hemen stop etmeyi bırakıyo [emoji23]


Çevrimdışı kcan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 521
    • Profili Görüntüle
istanbulda sabit hız tutturmak zor oluyor, şehirler arası yolda 110km yi geçmezseniz ciddi fark oluyor, önceki aracım clio 3hb 1.5dci ile sadece bir kere şehir içi 3.5 litreyi yakalayabilmiştim onun dışında 5 litre gibiydi, oktavia ile bu aralar 5.5 litre gibi seyrediyorum