škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

AKÜ

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1406
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Octavyayı alalı 3,5 seneyi geçti,üzerindeki orjınal akü.Akü ömrü max 3 sene olarak biliniyor,şuan bir sorun gözükmüyor ,kısmet olursa bayrama memlekete gideceğim,2000 km civarında yol yapacağım,orada akü süpriz yapabilir mi ?


Çevrimdışı maviselx

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
2004 model iki fabiamızın üzerinde fabrika çıkış varta 60aH akü vardı.
2014 yılında marş yaparken zorlandığı ve bitme durumuna geldiğini görünce fabrikanın taktığı varta aküleri yine varta marka60aH akülerle değiştirdik.

Akünün voltaj degerlerini ölçüp o şekilde degiştirmekte fayda var. Akü işlevini yerine getiriyorsa yenisine ne gerek var.
Bendeki aküler 10 yıl gitti tabi sizde veya başkalarında da böyle olacak diye bir kaide yok.:gaz::D


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
3,5 sene hic bi sorun cikmadiysa bi 3,5 sene daha gider. Bi sorun cikacakmis gibi bazi seyleri kafaya akarsak yolculugun tatilin keyfi kalmaz. Bak keyfine.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Araba düzenli kullanılıyorsa,  en az haftada bir kez çalışmış ve 20-30km yol yapmışsa sorun çıkarmaz..


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1406
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Cevaplar için tşk.Gönül rahatlığı ile yola çıkabilirim..:)


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1406
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
2150 km yolculuktan sonra çok şükür kazasız cezasız dönüş oldu,yolda octavların çokluğu dikkat çekiciydi,yalnız dikkatimi TDİ ile MPİ motorların rampada güç olarak farklı olmadıklarını anladım.Uzun rampa çıkıyorduk,arkamda Jetta vardı ona yol verdim geçsin diye ama malesef geçemedi,rampa bitene kadar aynı mesafede yola devam ettik,daha sonra yavaşlayarak acaba dizel değilde benzinli diye önüme aldım ama TDİ ( İ kırmızı ) logoluydu.Düz yolda da peş peşe uzunca devam ettik.Beygirler aynı ( 102 ) torgları farklı motorların farkını anlayabilmiş değilim..:confused:


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ringcep;524419
2150 km yolculuktan sonra çok şükür kazasız cezasız dönüş oldu,yolda octavların çokluğu dikkat çekiciydi,yalnız dikkatimi TDİ ile MPİ motorların rampada güç olarak farklı olmadıklarını anladım.Uzun rampa çıkıyorduk,arkamda Jetta vardı ona yol verdim geçsin diye ama malesef geçemedi,rampa bitene kadar aynı mesafede yola devam ettik,daha sonra yavaşlayarak acaba dizel değilde benzinli diye önüme aldım ama TDİ ( İ kırmızı ) logoluydu.Düz yolda da peş peşe uzunca devam ettik.Beygirler aynı ( 102 ) torgları farklı motorların farkını anlayabilmiş değilim..:confused:


Tdilar 105 bg ve kullanan arkadaşın şoförlüğü kötüymüş. torkun düşük olması sorun değil,sorun o yüksek olan torkun tdi da 1500-4000 devir arası sabit gelirken sizde ortalama 4000 devir civarında maxa ulaşıp geri düşmeye başlaması


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Emin'e katılıyorum; o arkadaş belki de hayatında ilk kez dizel araç kullanıyordu.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ringcep;524419
2150 km yolculuktan sonra çok şükür kazasız cezasız dönüş oldu,yolda octavların çokluğu dikkat çekiciydi,yalnız dikkatimi TDİ ile MPİ motorların rampada güç olarak farklı olmadıklarını anladım.Uzun rampa çıkıyorduk,arkamda Jetta vardı ona yol verdim geçsin diye ama malesef geçemedi,rampa bitene kadar aynı mesafede yola devam ettik,daha sonra yavaşlayarak acaba dizel değilde benzinli diye önüme aldım ama TDİ ( İ kırmızı ) logoluydu.Düz yolda da peş peşe uzunca devam ettik.Beygirler aynı ( 102 ) torgları farklı motorların farkını anlayabilmiş değilim..:confused:



Alıntı yapılan: enoktakenokta;524427
Emin'e katılıyorum; o arkadaş belki de hayatında ilk kez dizel araç kullanıyordu.


Bugün toroslara tırmanırken bi a5 mpi elegace vardı yanımda hemen arkadaş geldi aklıma 7. Vites 110 civarı tırmanıyodum az bi dokundum gaza mpi kayboldu ayndan hatta yol boyu eşlik eden bi a4 2.0tdi vardı bana geçemedi beni yokuşlarda çok zıpırdadı ama [emoji2] arkadaki çift kırmızıdan 2.0 demiştir kesin bana [emoji4][emoji2]


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1406
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
MPI motor devrini alınca çok yabana atılacak performans sergilemiyor,bolu dağını 140  la tırmandım,düz yolda jettayla peşpeşe gittik,yeri geldi 180  e çıktık...Düz yolda kısa bir süre olsa 200  leri gördüm...Ben aracımdan çok memnunum.2150 km  ye 365 tl gaz yaktı..Dizelden bile şu ortamda en ekonmik yakıt lpg..Bende 2014 model 1.6 dizel cıtroen var,yakıtı octavyadan fazla...


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Eğer araç çoğu zaman yatıyor sadece haftada bir marş basıyorsa 5 yılda bitiyor (Roomster aracımın başıma gelmişti), ama sürekli kullanılırsa ömrü daha uzun oluyor.

Servis yol düşünce aküyü ölçtürün, en doğru tespit için  ;)


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1406
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Alıntı yapılan: lrfan;524693
Eğer araç çoğu zaman yatıyor sadece haftada bir marş basıyorsa 5 yılda bitiyor (Roomster aracımın başıma gelmişti), ama sürekli kullanılırsa ömrü daha uzun oluyor.

Servis yol düşünce aküyü ölçtürün, en doğru tespit için  ;)


Aküyü ölçtürdüm,bu yazı çıkarır,kışa girerken değiştirmeyi tavsiye etti özel servis,bende öyle yapacağım.Bilgi için tşk.