škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

kalkışta titreme ve motor sesi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Clausius

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 144
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar selam,

aracı aldığımda da karşılaştığım ve sonrasında artan bir durum sözkonusu. araç kalkarken çok titreme yapıyor. titreşimsiz kalkmak için 1300 deviri görmek gerekiyor. sizce de bu garip bir durum değil mi?
aracım Fabia II 1.4 TDI. 146 bin km.
deneyimi olan arkadaşlarım paylaşırsa iyi olur. boşuna baskı balata değiştirmeyelim.

ayrıca motordan aldığımdan beri fazla ses geliyor sanki.
Teşekkürler


Çevrimdışı onuroktay

  • FabiaLovers
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 378
    • Profili Görüntüle
    • http://www.onuroktay.com
Selamlar hocam ,

Emin olmamakla birlikte Bujiler ve baskı balata diyebilirim.

Bir de tabii ki aracın yağına suyuna baktınız mı ?


Çevrimdışı Clausius

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 144
    • Profili Görüntüle
Selamlar,

Aracın yagı yeni değişti. Buji değilde enjektör olabilir oda titreme yaparmı bilmem.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Debriyaj balatası,  şanzıman takozu,  motor takozu,  aks sırasıyla kontrol edilmeli..


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
3 silindir 1.4 tdi larda normal. Benim sürüş tarzım pratiktir, debriyajdan erken cekerim, araba iliklerine kadar titriyor.   Araca ilk defa oturan surmeyi bilmiyo la bu diyor. Debriyaj da daha uzun sure ayagini tutup gazi daha fazla verirsen daha az titrer ama baski balatan erken biter.


Çevrimdışı abdullah_ates

  • skoda hastası
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
mustafa hocama katılıyorum uzun süre 1.4 tdi kullanmış biri olarak titreme normal bizim aracı dedem sıfır almıştı o zamanda şimdide aynı araç 80.000km oldu çok birşey değişmedi.


Çevrimdışı Clausius

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 144
    • Profili Görüntüle
Sağolun arkadaslar. Aracın otobanda gidişi süper. Demekki 3 silindir faktörü var. Peki baskı balata değişim periyodu ne olmalı. Ustaya gösterdim iyi ama değişmesi lazım dedi. Bu durum çelişkili geldi. Neye göre bunu diyor. Nasıl kontrol ediliyor.


Çevrimdışı abdullah_ates

  • skoda hastası
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
hocam benim arkadaşımda cordaba vardı 180.000 km de değiştirdi. baskı kullanıma bağlı birazda ama ben gaz bastığımda arabanın deviri artıp hızlanma yapmayana kadar değiştirmezdim.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Yan sanayi debriyaj balatası takılmış olabilir mi . Yada eskimiş olabilir mi ?


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Clausius;522943
Sağolun arkadaslar. Aracın otobanda gidişi süper. Demekki 3 silindir faktörü var. Peki baskı balata değişim periyodu ne olmalı. Ustaya gösterdim iyi ama değişmesi lazım dedi. Bu durum çelişkili geldi. Neye göre bunu diyor. Nasıl kontrol ediliyor.


Debriyaj pedalının kavrama noktasına , debriyajın kaçırıp kaçırmadığına bakarak  söylüyor bunu. Balata kullanımla  çok fazla alakalı olmakla beraber belki 50000, belki 70000, belki 100000 km de biter. Belkide daha önce.


Çevrimdışı Clausius

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 144
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;523721
Yan sanayi debriyaj balatası takılmış olabilir mi . Yada eskimiş olabilir mi ?

olabilir ben aldığımda değiştirdiklerini belirttiler, ustaya götürdügümde de çok kötü değil, iyi de değil demişti. zamanı gelmiştir belki.


Çevrimdışı Clausius

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 144
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;523722
Debriyaj pedalının kavrama noktasına , debriyajın kaçırıp kaçırmadığına bakarak  söylüyor bunu. Balata kullanımla  çok fazla alakalı olmakla beraber belki 50000, belki 70000, belki 100000 km de biter. Belkide daha önce.

araba el freninde iken 5. viteste zorlasam? eğer balata iyiyse stop etmesi lazım. eğer kötüyse kaydırması lazım yanlışmı düşünüyorum?