škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Çözülebilen ve çözülemeyen sorunlar...

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mustaphalanx

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Evet arkadaşlaaaar Bir gün aradan sonra yeniden sizlerleyim. Biliyorsunuz pazartesi günü aracımı satın almıştım. Salı günüyse ilk işim sanayiye götürmek oldu. Aracın çok yaktığını gözlemledim, çiy benzin de atıyordu ufaktan. Neyse kimseyi bilmediğim için daldım pendik sanayiye. Orada buldum yaşlı bir usta. Adama dedim anlarmısın bu arabanın dilinden dedi neden anlamayacakmışız genç sen getir hele neyi var dedi. Ben de arabayı dün aldım bi bak bakalım sağına soluna dedim ve anlattım sorunlarını. Adam aldı lifte baktı sağına soluna dedi kaç paraya aldın bunu dedim 7200. Allah'ın çok sevgili kuluymuşsun dedi. :D
   Arabanın yağını boşalttı, yağ filtresini ve bujilerini söktü değiştirdi hava filtresini temizledi (yeniymiş). Bujiler kömür gibi çıktı simsiyah, yağ desen zift, filtre yerli malı. Bujiler neden simsiyahtı onu anlayamadım ilk başta. Sonra topladık arabayı yağını koyduk çalıştırdık avans ayarını yaptı kalbüratörünü elledi ufak tefek rütuş derken araba rölanti tutmamaya başladı. Arabayı çalıştırıyoruz gaza basıyoruz çekiyoruz hooop stop ediyor! Kalkıp yürüyoruz 2. vitese geççez hoop stop ediyor. Gaza basıyoruz gazdan ayağımızı çekince bazen devir 700e düşüp geri çıkıyor bazen de akü ışığı yakıyor. Bazen de direk stop ediyor. geri aldık dedi acaba distrübütördeki diyafram mı patlak? Kaputu yeniden açtık diyafram borusunu körlemişler ve diyafram patlak. Dedi sana bi ayar yapacam sıkıntı kalmayacak. Yaptı ayarı bu sefer de rölanti 1000 devir. Tamam stop etmiyor ama 1000 biraz fazla gibime gelmişti. Tamam dedi sizin işiniz sen sağ ben selamet, tam geri çıkıyorum hop yine stop etti, ben tamirhaneden çıkana kadar 3 kez stop etti geri gireyim dedim orada da 1 kez stop etti.
   Geri soktuk arabayı bi dikkat ettik araç fan açınca arabanın rölanti düşüyor gaza basıp çekince de araba tak stop ediyor. Bana dedi daha önce stop ediyormuydu diye yoo dedim hiç stop etmedi. Önce dedi elektrik sisteminden olabilir fan çok fazla akım çekip stop ettiriyor da olabilir dedi sonra yeniden ayar yaptı yine 1000 devir ama fana geçince aşırı kasıyor. Çıktım bi tur attım 3 kez stop etti bu sefer. Dedi yine getir açtı kaputu. Acaba dedi benzin otomatiğin mi arızalı? Söktük benzin otomatiğini baktık bi fışkırtıyor 3 fışkırtmıyor. Araba benzinli e haliyle kalbüratör yeteri kadar benzinle dolmuyor... Değiştirdik otomatiği rölantiyi aldık 900e ne stop etme ne bişi ama araba fana geçince hala stop edecek gibi oluyor yalan yok.
   Öte yandan arabanın devir saati distrübütör ve içindeki bobin sağlam olduğu halde (bakımını yaptık kömürü ve dönen parça korozyonsuz faal) pek doğru göstermiyor, Km saatim de hiç doğru değil. Benzin tüketimini bakalım ölçeceğiz.
   Yağ olarak 4 litre 10w40 koyduk sonra araba bayaaaa yoğun bi mavi duman attı. Hatta ilk çalıştırmada arada atıyor bence 10w40 yüzündendir diye düşünüyorum çünkü sonra kesiyor bi sıkıntı yok. 20w50 daha sağlıklı diye biliyorum bu araçlarda. İlk aldığımda bu tarz bişi yoktu. Bu haftasonu ya da haftaya bujilerini bir kez daha söktüreceğim bakalım nasıl çıkacaklar merak ediyorum. Usta bujileri bu hale getiren şey bakımsızlık ve zengin karışım dedi. Düzeleceğini söyledi ama bakalım... Bir de son olarak araba giderken artık yol mu bozuk tam anlayamadım hafif silkeliyor gibi ama cidden emin olamadım iyice km yapayım bakalım herşey anlaşılır. Çekişinde ise öf öf aman aman bi artış yaşamadım ama eskisinden oldukça iyi olduğunu söyleyebilirim. En azından hafif eğimli yolda eskisi gibi motor devrim düşmüyor.

Ücret olarak :
Yağ + İşçilik : 150
Yağ filtresi + 4 tane şampiyon marka buji : 35
Viko (ya da vika) marka benzin otomatiği : 75

4 saat uğraşın sonucu sizce nasıl?
« Son Düzenleme: 07 Ekim 2015, 21:22:09 Gönderen: Mustaphalanx »


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Açık söyleyeyim Favorit' ten pek anlamayan birisi sanırım zira "yoksa şu mu bu mu" diye devam etmiş işler. Favorit' i tanıyan usta nokta atışı yapar. Araç gazı bırakınca stop ediyor dediğinizde karbüratörün arkasında yer alan rölanti memesini çalıştıracak elektriği taşıyan kablolarının soketlerini kontrol etmedi mi?
Bana sorarsan karbüratörü iyiden iyiye temizletip ayarlatıp öyle kullanmak gerek. LPG' li kullanan Favorit kullanıcıları bile karbüratör temizlik ve ayarından sonra motorun çalışmasının çok değiştiğini söylemişlerdi forumda.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Mustaphalanx

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;536147
Açık söyleyeyim Favorit' ten pek anlamayan birisi sanırım zira "yoksa şu mu bu mu" diye devam etmiş işler. Favorit' i tanıyan usta nokta atışı yapar. Araç gazı bırakınca stop ediyor dediğinizde karbüratörün arkasında yer alan rölanti memesini çalıştıracak elektriği taşıyan kablolarının soketlerini kontrol etmedi mi?
Bana sorarsan karbüratörü iyiden iyiye temizletip ayarlatıp öyle kullanmak gerek. LPG' li kullanan Favorit kullanıcıları bile karbüratör temizlik ve ayarından sonra motorun çalışmasının çok değiştiğini söylemişlerdi forumda.

Mesela favorit ustası istanbulda nerede var? Ayrıca aracın benzin otomatiği arızasını buldu adam. En azından normal çalışıyor şu an titreme yok. Motorun sesi de normal hatta sessiz. Karbüratörün arkasıyla önüyle çok uğraştı ama ne yaptı ne etti bilmiyorum. Karbüratörü hiç elletmek istemiyorum. Jikleden olma ihtimalim varmış...


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mustaphalanx;536151
Mesela favorit ustası istanbulda nerede var? Ayrıca aracın benzin otomatiği arızasını buldu adam. En azından normal çalışıyor şu an titreme yok. Motorun sesi de normal hatta sessiz. Karbüratörün arkasıyla önüyle çok uğraştı ama ne yaptı ne etti bilmiyorum. Karbüratörü hiç elletmek istemiyorum. Jikleden olma ihtimalim varmış...
Mesajı bir daha okuyunca 10-40 yağı şimdi fark ettim. Yağ eskidikçe incelip yağ lambasını yakabilir, hatta eksiltebilir. Motor iç bünyesindeki çalışma toleransları biraz fazladır Favorit' te, o nedenle 10-40 ince gelir.
Sanırım Anadolu Yakası' ndasınız, o tarafta bildiğim usta yok ancak Avrupa Yakası' nda önerebilirim.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Mustaphalanx

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;536168
Mesajı bir daha okuyunca 10-40 yağı şimdi fark ettim. Yağ eskidikçe incelip yağ lambasını yakabilir, hatta eksiltebilir. Motor iç bünyesindeki çalışma toleransları biraz fazladır Favorit' te, o nedenle 10-40 ince gelir.
Sanırım Anadolu Yakası' ndasınız, o tarafta bildiğim usta yok ancak Avrupa Yakası' nda önerebilirim.

Normalde araç avrupada duracak. Bu yüzden önerilerinize sıcak bakmaktayım. 20w50 daha uygun sanki?