Dönüş Yolu Bilgileri
3 Yetişkin + 2 çocuk + Bagaj için kullanacak tabir bulamıyorum. Çeyiz eşyaları SuperB.in bagajına sığmadı üstüne arka koltuk önleri de komple dolu. Yani SuperB, SuperB olalı böyle işkence görmedi. Ben de açıkçası bu işkence çok sürmesin diye Samsun'a kadar baya bir bastım. Öyle ki şehir ve ilçe merkezleri (5 km giriş çıkış dahil) hariç 150-160 ve bir iki uygun yerde 200+ şeklinde Samsun'a indiğimde 115 km ortalama hızla 6.2 lt tükettim. Sonrasında malum Karadeniz Sahil yolunda hem trafik çok hem ışık çok hem araç yoğunluğu fazla hem TEDES sistemi söz konusu olunca ister istemez sakin bir sürüşle toplamda 95 km ortalama hızla 5.9 lt tüketim elde ettim.
Böylece aracın yakıt profilini de öğrenmiş oldum. Öncelikle şu çok net benzinli araçta araca yüklenen ekstra ağırlık yakıta dizel araca oranla daha fazla etki ediyor. İkinci olarak 1.4 TSI Euro 4 motorumuz çok çok kasarak ve araç eğer boş ise 5 lt.leri görebilir diye düşünüyorum.
Chip konusuna gelince. Performansa katkısı tartışmasız ancak yakıta katkısı da bence performansa paralel şekilde tartışmasız. Yani uzun yolda bence yakıtın azaldığı falan yok. Aynı kalması bile bence başarı. Nitekim yazılımı yaptırma nedenimiz yakıtı düşürmek değil performans almak. Bu anlamda yazılım başarılı.
O kadar hızlı geldin araçtakiler rahatsız olmadı mı diye sorarsanız tam tersine Samsun'a kadar olan o boş ve sıkıcı (yeşillik falan görmeye alıştık ya ondan) yolda hızlı gitmek hoşlarına bile gitti. Hatta aracın o yüksek süratlerde yalnızca bana değil onlara da güven vermesi daha da önemli. Özellikle 150+ hızlarda tartışmasız bu güven hissi daha baskın. Yani en az 10 dk 150+ gittim ve sadece 180 km.ye çıktığımda hızın abartılı yüksek olduğunu hissettiler. Hatta özel istek üzerine 220 km.ye kadar çıktım ama hiç rahatsız edici güvensiz bir durum hissetmedim, hissedilmedi.
200 km hızla yalnızca 1 dk gittim ve ortalama tüketim (250 km'nin) 6.2 lt.den 6.5 lt.ye fırladı. Tatlı tatlı basmanın depodaki yansıması acı oluyor.