škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

bitmeyen hararet sorunu ve motor rektefe

w3hw3t · 14 · 10619

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı w3hw3t

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Merhabalar
geçen sene aldıgım ilk arabam olan ama sagolsun bana çok masraf açan 98 skoda feliciam var bir çok mekanik aksamını değiştirdim 6 ay önce üstkapak contasını yaptırdım sabah çalışmama ve hararetten dolayı
son 2 aydır 3 kere uzun yolda hararetim çok yükseldi şehir içinde sıkıntım yoktu son 10 gündür akşam işten eve dönüşümde 110 u görüyorum 4 km civarı tatlı bir yokuş var orda yapıyor ama 2 gündürde en ufak zorlamadada hararet yükseliyor bıktım artık hararet sorunundan akşamları eve giderken hararet korkusu sürekli gözüm göstergede ve saga çekip beklemek hergün aynı olay dün 3 kere 110 u gördüm su depo kapagı dediler değiştirdim nafile müşür dediler ama müşürün saglam dendi onu deniyeceğim artık ustanın biride contadan kaynaklanıyor olabilir dedi ne yapacagımı bilemedim sizler ne tavsiye edersiniz önceden 82 lik müşür var 90 ları belki bi ihtimal görürdüm şimdi 90-100 arası 80 i arada görüyorum.içerden fanı açmak için anahtar koysam çözüm olurmu acaba. sanki fan 90 dan sonra açmıyor 110 görünce açıyor gibi geldi..

Sıra geldi motora :)
motor yağ eksiltiyor artık tam takip etmiyorm 1000 km 1 lt hatta fazlasına çıkıyordur motorun kapagını temizliyorum arada çünkü üfleme fazla balçık gibi oluyor ve hava filitremide mahvediyor orayıda yağ kaplıyor arada onuda temizliyorum sormak istedigim şu üstadlarım
araca çok masraf yaptım 2,500 rahat gitti bu saatten sonra satmak istemiyorum çünkü üstüne koyacak param yok aynı parayada ne alabilirimki  sonuçta artık bunun neyi var neyi yok biliyorum tanıdıgım araba çekişindede sorun yok maşallahı var.
motoru iki ustaya sordum 2-2,500 arasını bulur dediler alt katımda skodası olan usta komşum var saolsun bazı işlerimi o yaptı tabikide parayla hayrına değil :)ona sordum 1,000 liraya çıkarırız dedi kendiminkinide yapacagım dedi
ortalama komplesi 600tl parçalar tutuyor 400 tlde ben alırım dedi benim kafamı kurcalayan şey ise bu işi kapının önunde yapacak (çok araba yaptı böyle)sanayideki ustanın yaptıgıyla ne farkı vardı bukadar para oynuyor dedimki rektefeye gitmiyecekmi araba gerek yok bunlar ıslak gömlek değiştirmek yetiyor dedi aslında tam güvenemedim ama merak etme en az 200 bin daha götürür yaparsak dedi sizler bu konu hakkında nedersiniz lütfen yardımcı olur eger hararet sorunu contadansa açmışken motoroda gireyim diyorum..
çok uzun oldu kusura bakmayın.:o


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Şunu anlamadım , 6 ay önce üst kapak contasını yaptırdım demişsiniz. Eğer üst kapak düzgün yapıldı ise 6 ay içinde aynı sıkıntı tekrarlanmaması lazım.

Şayet araba o zaman komple motor istiyorsa , ustanız neden sadece üst kapak contası değiştirdi.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: w3hw3t;537558
...6 ay önce üstkapak contasını yaptırdım
Üst  kapağın silindir bloğuna bastığı kısımlar hararet nedeniyle çarpılır ve  kapakta daha başka sorun yoksa, o kısım dümdüz olacak şekilde taşlanır.  Škoda Favorit ve Felicia' ların kapakları biraz fazlaca çarpıldığından  ilk taşlamada biraz fazla taşlanabiliyor. Böylece ikinci taşlamada da  bir miktar alınınca sıkıştırma oranı epeyce yükseltilmiş oluyor ve  maalesef bu da hararet sorununa davetiye çıkartıyor.
Alıntı yapılan: w3hw3t;537558
...müşür dediler ama müşürün saglam dendi onu ...  sanki fan  90 dan sonra açmıyor 110 görünce açıyor gibi geldi...
Bana kalırsa bu ifadenize göre ya müşir özelliğini yitirmiş ve olması gerekenden daha yüksek dercelerde açıyor fanı ya da fan motorunda bir sıkıntı var ve fan müşiri açtığı halde çalışmıyor.
Alıntı yapılan: w3hw3t;537558
...içerden fanı açmak için anahtar koysam çözüm olurmu acaba...
Olabilir tabii ki. Yalnız devirdaim, tıkalı radyatör, ...vb. bir sıkıntı varsa tek başına çözüm olamaz.
hararet yüksek iken ve fan motoru çalışmaz iken, mesela 95°C' de iken motor harareti, fan müşirinin bir soketini sökün ve hemen el eltındaki şarj dinamosunun arkasındaki çıkıntı şeklinde duran cıvatalarından birine içerisindeki metal aksam temas edecek şekilde değdirin. Eğer fan hemen çalışıyorsa, sıkıntı müşirde demektir. Fan çalışmıyorsa ve takılma, çalışıp kısa sürede durma gibi bir şeyler yapıyorsa, fan motorunda sıkıntı var demektir.
Alıntı yapılan: w3hw3t;537558
...alt katımda skodası olan usta komşum var saolsun bazı işlerimi o yaptı tabikide parayla hayrına değil :)ona sordum 1,000 liraya çıkarırız dedi kendiminkinide yapacagım dedi
ortalama komplesi 600tl parçalar tutuyor 400 tlde ben alırım dedi benim  kafamı kurcalayan şey ise bu işi kapının önunde yapacak (çok araba yaptı  böyle)sanayideki ustanın yaptıgıyla ne farkı vardı bu kadar para  oynuyor...
Birisi dükkan işletiyor birisi bahçesinde hobi gibi yapıyor.
Yalnız burada dikkat edilmesi gereken kısım, motoru toplarken vida, cıvata, ...vs. gibi şeylerin fabrikanın belirttiği şekilde torklanarak sıkılması lazım. Fazlası veya azı yine sorun çıkartır.
Tabii bir de parçaları yan sanayi kullanacaksanız mutlaka kaliteli olanlarını seçin.

Fanın kontrolü ile ilgili olarak şu linki de inceleyebilirsiniz:

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=40

Tabii ki bu kontroller sırasında çok dikkatli olun zira fan aniden çalışmaya başlayabilir ya da çok sıcak bir yüzeye çıplak elle temas edip ciddi yanıklara sebep olabilirsiniz. O nedenle çok dikkatli olmalısınız.

Şimdiden kolay gelsin.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı w3hw3t

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Uğur bey saolun detaylı cevaplamışsınız.
bu fan müşürü motora giren borunun bitiştigi yerdeki diye biliyorum oysa akşam dediğinizi uygulayacagım.
benim mantıgıma göre 82 nin üzerine çıktıgı zaman fanın açıp o dereceye inene kadar çalışması lazım ilk çıktıgı zaman çalışıyor düşmesinden anlıyorum ama 90 sınırını aşıyor ama düşüş yok yükselmeye başlıyor 110 larda artık risk olunca hemen sağa çekiyorum fanın çalışmadıgını görüyorum birkaç saniye sonra çalışmaya başlıyor ihtimal müşürden sanırım inşallah öyledir.
bu fan müşürü ile hararet müşürü ayrı şeylermi garanti olsun diye ikisinide değiştirmelimiyim.

geçenlerde su kaynattı ve kapaktan su attı inşallah contada birşey yoktur contayı yaptırmadan önce gerçi kış aylarıydı her sabah aracı vurdurmak zorunda kalıyordum şimdi öyle bir sorunum yok tek marşda alıyor çalışmasında titreme felan yok ve klurüfer 3.seviye soguk üflerdi contadan önce şuan öyle bir sorunda yok kendi çapımca tahmin yürütüyorum eger contadan kaynaklı sıkıntı çıkarsa taşlama mesafesi kalmamasından korkuyorum yeni kapak alacak imkanım yok..

motor vidalarının torklanarak sıkılması lazım demişsiniz onun için ayrı bir yöntem veya makinaya ihtiyaç varmı kusura bakmayın pek anlamıyorum bu işlerden
1,000 tlye yaptırayımmı usta anlıyor motordan saglıklı olurmu acaba


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Egzoz a bakıldı mı? Tamamını okumadım ama başımıza gelen olaydır diye yazıyorum bizim Şahin'de hararet egzozun haddinden fazla tıkanmasından kaynaklıymış


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: w3hw3t;537589
Uğur bey saolun detaylı cevaplamışsınız.
bu fan müşürü motora giren borunun bitiştigi yerdeki diye biliyorum oysa akşam dediğinizi uygulayacagım...
Kaputu açtığınızda radyatöre yukarıdan baktığınız konuma göre sol tarafta ve radyatörün alt çıkışındadır. Alttaki fotoğrafla biraz anlatmaya çalıştım:

Alıntı yapılan: w3hw3t;537589
...benim mantıgıma göre 82 nin üzerine çıktıgı zaman fanın açıp o dereceye inene kadar çalışması lazım ilk çıktıgı zaman çalışıyor düşmesinden anlıyorum ama 90 sınırını aşıyor ama düşüş yok yükselmeye başlıyor 110 larda artık risk olunca hemen sağa çekiyorum fanın çalışmadıgını görüyorum birkaç saniye sonra çalışmaya başlıyor ihtimal müşürden sanırım inşallah öyledir...
Favorit-Felicia' nın termostadı 88°C' lik; fan müşiri de 87-92°C' liktir. Yani fan; radyatör çıkış harareti 92°C' ye gelince çalışacak, 87°C' ye gelince duracak demektir.
Alıntı yapılan: w3hw3t;537589
...bu fan müşürü ile hararet müşürü ayrı şeylermi garanti olsun diye ikisinide değiştirmelimiyim...
Hararet müşiri suyun motordan çıktığı kısımdadır ve farklı şeylerdir.
Alıntı yapılan: w3hw3t;537589
...motor vidalarının torklanarak sıkılması lazım demişsiniz onun için ayrı bir yöntem veya makinaya ihtiyaç varmı kusura bakmayın pek anlamıyorum bu işlerden...
Ayarlı tork anahtarı ile sıkılıyor. Elde etmek çok zor değil ancak hangi cıvatayı ne  kadar torkla sıkmak gerek, onu iyi bilmek lazım.
Alıntı yapılan: w3hw3t;537589
...1,000 tlye yaptırayımmı usta anlıyor motordan saglıklı olurmu acaba
Maalesef yorum yapamayacağım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Bu işlerin bir kısmından kendiniz anlamanız lazım, ufak tefeğe para verirseniz, iş boyu aşar...
silindir üst kapaktaki şüpheyi bir kenara bırakırsak;
1- radyatörde tıkanıklık olasılığını kontrol etmelisiniz, yarı tıkalıysa soğutma yetersiz olabilir ve hararet yaptırabilir,
2- devir daim pompasını kontrol etmelisiniz, iç pompa kanatları, kırık, eğik vs. ise suyu yavaş çevirir, hararete neden olabilir,
3- termostat geç açıyor olabilir, hararete neden olabilir,
4- fan müşiri geç açabilir fan devreye geç girer, hararet yapar,
5- fan motoru arızalı ise devreye girmeyip, hararet yapar
6- fan motoru bilyesi, burcu yağsız, sarmış olup, yavaş dönebilir, soğutmada yetersiz kalabilir
7- soğutma sıvısı sisteminde hava olabilir, hararet yapar,

bunların çoğu, kullanıcı tarafından kontrol edilebilecek konulardır...işlem sırasıyla bakan bir usta, herhangi bir aksaklığı kolayca bulur.
« Son Düzenleme: 16 Ekim 2015, 08:17:00 Gönderen: Engin E »
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı w3hw3t

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ugur bey dün gittim hararet ve fan müşürü aldım değişimini yaptım akşama belli olur sorunun devam edip etmediği hararet müşürü standart olur dedi aldıgım parçacı fan müşürünü ise 68/82 lik aldım inşallah sorunum çözülür diye umut ediyorum..:(

Alıntı yapılan: Engin E.;537676
Bu işlerin bir kısmından kendiniz anlamanız lazım, ufak tefeğe para verirseniz, iş boyu aşar...
silindir üst kapaktaki şüpheyi bir kenara bırakırsak;
1- radyatörde tıkanıklık olasılığını kontrol etmelisiniz, yarı tıkalıysa soğutma yetersiz olabilir ve hararet yaptırabilir,
2- devir daim pompasını kontrol etmelisiniz, iç pompa kanatları, kırık, eğik vs. ise suyu yavaş şevirir, hararete neden olabilir,
3- termostat geç açıyor olabilir, hararete neden olabilir,
4- fan müşiri geç açabilir fan devreye geç girer, hararet yapar,
5- fan motoru arızalı ise devreye girmeyip, hararet yapar
6- fan motoru bilyesi, burcu yağsız, sarmış olup, yavaş dönebilir, soğutmada yetersiz kalabilir
7- soğutma sıvısı sisteminde hava olabilir, hararet yapar,

bunların çoğu, kullanıcı tarafından kontrol edilebilecek konulardır...işlem sırasıyla bakan bir usta, herhangi bir aksaklığı kolayca bulur.

Engin bey
eger problemim devam ederse dediklerinizi uygulayacagım
öyle canım sıkıyorki kafam sürekli hareret sorununda neyse çözülecek inşallah.
1,radyatörün tıkalı oldugunu nasıl anlayabilirim
2,su ısınma seyivesine geldiginde su deposundan baktıgımda motordan gelen hortum içeriye su atıyor tabi bunu yeterli derecedemi yapıyor onu bilemiyorum.
3,akşam hararet ve fan müşürü değişti sadece termostat kaldı değiştirmedik denedik olurya arızalı olabilir alınan parçalar hararet 82 olunca çalıştı gerçi eski müşürdede açıyordu...
4, fanda sorun yok gibi tabi aynı devirde döndüğünü tam kestiremem ama dönüşünde felan sıkıntı görmedim.
5,Sistemin havasını nasıl alabilirim dün tamircim (alt komşum) tüp beynine giren su hortumunu çıkarıp biraz su akıtıp taktı dedim neden çıkardın havasını alıyorum dedi...

bu konulardada beni aydınlatırsanız çok sevinirim ustaya ufak işler için para vermek istemiyorum kimseye güven kalmamış komşunuzda olsa ufak bir işte bile beklenti içine giriyorlar..


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: w3hw3t;537702
...5,Sistemin havasını nasıl alabilirim dün tamircim (alt komşum) tüp beynine giren su hortumunu çıkarıp biraz su akıtıp taktı dedim neden çıkardın havasını alıyorum dedi...
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=38

Yalnız araçta LPG var ise ve pek el yatkınlığınız yoksa hiç bulaşmayın derim ben.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı w3hw3t

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ugur bey söylediginiz yöntemide yarın deniyeceğim
hararet ve fan müşürü aldım 55 tl yi çöpe attık sorun hala devam ediyor
sabahları çok sıkışık trafik oluyor her sabah bunu yaşıyorum 90 aşmıyor sıkıntı yok ama akşam eve dönerken yokuşun ortalırında 110 görüyorum
hayırlısıyla çözrsem çok rahatlıyacagım
günü birlik şehir dışına çıkacagım ama cesaret edemiyorum biliyorumki bu hararet sıkıntısı varken yol bana zehir olacak
dün 110 görünce fanı kontrol ettim fan çalışıyor ama yetmiyor sanırım
birde kaput açma sıkıntısı çıktı bir o eksikti açılmıyor eger yanımda yardım edecek biri yoksa açamam biri önden kaputun üstüne bastırıp bırakmalı yoksa kilit bırakmıyor.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
anladığım kadarı işe problemli bir 1.3 ünüz var. çok can sıkar.

en güzeli motor açılacak güzelce revize edilecek. açılmışken üst kapak da güzelce yapılacak belki de yeni üst kapak alınacak. bu arada el değmişken işin ehli biri tarafından karbüratör de temizlenip ayarlanırsa güzel olur.

sonrasında radyatör hortumları ve radyatör hatta masraf açmışken su taşma haznesi ve kapağı da yenilenecek. termostat ve müşür de yenilenecek. içeriye de her ihtimale karşı  fan için bir anahtar konacak. sonra bakın bakıyım bir daha öyle değişik hareketler yapabiliyor mu? :D


Çevrimdışı EMİR_EFE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 520
    • Profili Görüntüle
Konu ile alakalı mutlaka denemişsinizdir ama ben yine sorayım. Sürekli bir şeyleri tak çıkar yaptınız fan motoru doğru yönde çalışıyor mu onu kontrol ettiniz mi ?


Çevrimdışı w3hw3t

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;538356
anladığım kadarı işe problemli bir 1.3 ünüz var. çok can sıkar.

en güzeli motor açılacak güzelce revize edilecek. açılmışken üst kapak da güzelce yapılacak belki de yeni üst kapak alınacak. bu arada el değmişken işin ehli biri tarafından karbüratör de temizlenip ayarlanırsa güzel olur.

sonrasında radyatör hortumları ve radyatör hatta masraf açmışken su taşma haznesi ve kapağı da yenilenecek. termostat ve müşür de yenilenecek. içeriye de her ihtimale karşı  fan için bir anahtar konacak. sonra bakın bakıyım bir daha öyle değişik hareketler yapabiliyor mu? :D


Hiç sormayın ya bu hararet işi can sıkıyor artık yaptırcam satmayı yada takası düşünüyorum ama üste koyacak para yok yeni araçda bilmediğim bir araç ne masraf çıkar bilmiyoruz en iyisi 1-1,200 harcayıp binmek fana bugün içerden anahtar çektirdim hiç olmazsa biraz daha rahatlamış olurum baktım yükseliyor içerden açarım..


Çevrimdışı w3hw3t

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: EMİR_EFE;538399
Konu ile alakalı mutlaka denemişsinizdir ama ben yine sorayım. Sürekli bir şeyleri tak çıkar yaptınız fan motoru doğru yönde çalışıyor mu onu kontrol ettiniz mi ?


Yok hiç dikkat etmedim saat yönünemi dönmesi gerekiyor..