škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

lastik hakkinda.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı yusufk5757

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 259
    • Profili Görüntüle
Herkese merhabalar. 2014 octavia aracim var. Su an 25 bin km. de. Gecen on lastiklerime bakgim da iclerden yavas yavas asinmaya baslamis. Ben onler berbat olana kadar binip sonra sadece 2 lastik almak istemiyorum. Hepsi ayni anda eskimesin icin ne yapmaliyim? Onlerle arkalari capraz mi degistirecegim? En saglikli lastik kullanma sekli ve suresi nedir?



Çevrimdışı rapcep

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 75
    • Profili Görüntüle
Lastikleri on arka yaptirin balanslarini tekrar kontrol ettirip acil olarak rot yaptirin lastik kenarlari asinmissa rot ayari bozulmustur

On arka yaparak lastiginin kullanimina gore 40 45.000 km yol yapabilirsiniz

Sert kullandigim icin 30 binde 4 lastik degistiriyorum


Çevrimdışı kcan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 521
    • Profili Görüntüle
lastikler 15 binde çapraz değişim yapılırsa eşit aşınırlar ve önerilen budur.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kcan;538891
lastikler 15 binde çapraz değişim yapılırsa eşit aşınırlar ve önerilen budur.


Eskiden radyal olmayan lastikler çapraz rotasyon yapılırdı şimdiki lastikler arkalı önlü olarak rotasyon yapılır kesinlikle çapraz yapılmaz, sebebi ise ilk kullanımda çapraz kuşaklar tek yönde şekil aldığı için ters tarafa dönüş yaparsa kuşaklarda esneme meydana geliyor lastiğin yapısı bozuluyor



Çevrimdışı timbaz

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Kullanim klavuzunda da sadece on arka degisim belirtilmis..
10bin km de bir veya on lastikte asinma gozlemlenirse, daha erken...
Lastik aciklamasinda bulunan R harfi, radial ifadesi icindir...
195/65 R15... .


Çevrimdışı yusufk5757

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 259
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı atsozgur

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 80
    • Profili Görüntüle
rotation ayarlarını lastikçiler çok iyi biliyor. çoğu lastikte artık bu şekilde hangi tarafta kullanacaksınız lastikçiler ona göre montaj için o kısmı ayarlıyor.yani kısaca sol önde kullandığınız bir lastiği şağ arkaya almak isterseniz soldakinin iç kısmı sağdakinin dış kısmına tekabül ediyor diyebiliriz. yani her lastiği hangi tarafta kullanacaksanız lastikçinin bunu ayaralaması çok basit yeterki siz nereye takılması gerektiğini belirtin yeter. yukarda arkadaşın dediği gibide lastiğin dönüş yönü değişmemiş oluyor böylece
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2015, 10:37:20 Gönderen: atsozgur »


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Şu ana kadar yazlık kışlık değişikliği yaparken buna hiç dikkat etmemiştim, demek ki lastiklerin üstüne yazmak gerek çıkarıp depolarken


Çevrimdışı timbaz

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;539131
Şu ana kadar yazlık kışlık değişikliği yaparken buna hiç dikkat etmemiştim, demek ki lastiklerin üstüne yazmak gerek çıkarıp depolarken
Lastikci yaziyor diye biliyordum.. tebesirle lastigin ic tarafina...
Bazi lastikkerin uzerinde isaretlemek icin yer bile var artik..
 hangi tarafda kullanildigini isaretlemek icin...


залить картинку
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2015, 14:54:24 Gönderen: timbaz »


Çevrimdışı Muhammet67

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar merhaba lastilere yaz- kış kaç bar hava basmamız lazım ?


Çevrimdışı bilen

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 173
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Muhammet67;539419
arkadaşlar merhaba lastilere yaz- kış kaç bar hava basmamız lazım ?


Benzin depo kapağınızda yazıyor bilgiler.