škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dikkat kumanda pili hakkinda!!!

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;553898
Kesinlikle marka fark etmez, model numarası önemli.
Eğer pil eskimiş ise (siz dükkandan almadan) çalışmaması anormal değil.

Her şeyin bir mantıklı açıklaması var; Kimse sallamasın ve isyan etmesin....!
1. Anahtarsız çalıştırma özelliği olan araçlarda, anahtar kısa peryotlarda aracın yakınlarında olup olmadığını kontrol eder, dolayısıyla daha çok enerji harca, bitmesi normal.
2. Senkronizasyon esnasında ve ya pilin tamamen tükenmesi anında, start düğmesine anahtarın dar kısmı ile basmak gerekiyor, çünki imobilayzer çipi anahtarın dar kısmında yer alıyor. Anahtarsız çalıştırma olmayan standart anahtarların orta kısmında çip yer alıyor, dolayısıyla metal kısmı anahtar yuvasına girince, orta kısım ayne yere denk geliyor.


Zaten isyanımız size değil Volkswagen Gruba:)
Mantıklı açıklamalarla ilgili şüphemiz yok ama kısa sürede kumanda pili bitmesi bana normal gelmedi. Ha tabi pil bu biter yani sonuçta..

İsyan konusu ise farklı; immobilizer çipi ister ortada olsun ister kenarda isterse dışında tekrar o düğmeye anahtarla basacaksan neden para verip anahtarsız çalıştırma koyuyorsun? Madem anahtarı sürekli üstünde taşıyacaksın, nerede olduğundan kesin emin olacaksın, pili bitince tekrar senkronize edeceksin, düğmeye onunla basacaksın e bir yuvaya sokmak mı zor?

Tabi bu isyanımız Volkswagenin umurunda değil. Biz de çözüm beklemiyoruz da forum ya bu konuşuyoruz...


Çevrimdışı MetalGri-büyülü

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Fabianın anahtarsız çalışmasına tav oldum aldım sen anahtarsız çalışıyorsun iyi hoşta anahtarsız giriş koy bari bu arabaya. Pilin az kalmış bilgisi benim maxi dot ekranada geldi yani daha arabayı alalı 3 ay oldu bu ne hız ! Servistekiler bana isterseniz anahtarı değişelim dediler bende kabul ettim yeni anahtarım garantiden :)


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;553986
Zaten isyanımız size değil Volkswagen Gruba:)
Mantıklı açıklamalarla ilgili şüphemiz yok ama kısa sürede kumanda pili bitmesi bana normal gelmedi. Ha tabi pil bu biter yani sonuçta..

İsyan konusu ise farklı; immobilizer çipi ister ortada olsun ister kenarda isterse dışında tekrar o düğmeye anahtarla basacaksan neden para verip anahtarsız çalıştırma koyuyorsun? Madem anahtarı sürekli üstünde taşıyacaksın, nerede olduğundan kesin emin olacaksın, pili bitince tekrar senkronize edeceksin, düğmeye onunla basacaksın e bir yuvaya sokmak mı zor?

Tabi bu isyanımız Volkswagenin umurunda değil. Biz de çözüm beklemiyoruz da forum ya bu konuşuyoruz...
:) Haklısınız Haluk Bey, burası forum tartışıp paylaşırız fikrimizi ve bildiklerimizi. Benim aracımda anahtarsız giriş ve çalıştırma mevcut, benim anahtarımın pili de 1 yılda tükendi. "Gülünu seven dikenine katlanır."
Skoda babamın fabrikası değil, hiç de umrumda olmaz. İsterseniz yerden yere vurun.. :D
Ancak sanırım bu sistemin tam olarak çalışma mantığını bilmiyorsunuz ve bundan dolayı mantık ve imkâna dayalı olmayan isyanlar ediyorsunuz....!!:gaz:
Bu işin başka bir tekniği yok, " :dede: o anahtar sürekli haberleşecek".... :D
Pil de normalinden çok daha hızlı tükenecek.
Anahtarsız giriş sistemli premium araçların da anahtar pilleri hızlı tükeniyor. Bizzat yaşadım, örnek isterseniz yazarım.
Mesela, TV kumandanızın bir tuşunu 1 ay boyunca basılı tutun, piller biter mi?
Anahtarsiz giriş ve çalıştırma fonksiyonlu araçlarda, anahtarın pili tamamen tükenince veya anahtarın elektronik kısmı zarar görürse, anahtarın geniş tarafı ile Start/Stop butonuna basmak, işin "C planıdır", zor kalındığında uygulanır. Bu "C planına" başvurmamak için, anahtar pili bitmeye yakın, aracın maksidot ekranında uyarı çıkar. "B planı" olarak önce kapılar dokunma ile açılmaz, ancak anahtar butonuna basınca açılabiliyor ve aracı start/stop düğmesinden elle basarak çalıştırabiliyorsunuz. Yani anahtar, çok akım tüketen özelliği devre dışı bırakır ve araç sahibinin pili değiştirmesi için zaman tanır. Kullanıcı umursamayıp pili değiştirmezse, "C planı" için durum oluşur ve düğmeye anahtar ile basmak zorunda kalırsınız. Pil değiştirme için tanınan süre de çok kısa değil. Ben mesela, kumanda pili bitince, 3 hafta boyunca ekranda uyarı ile aracı kullandım.
İmmo çipi, her zaman anahtarın uç kısmında gömülü olur.
İmoo çipinin, kontak anahtarı veya start/stop butonun en yakın pozisyonunda olması önemlidir. Bu olay bizim güvenliğimiz için yapılmış.
Anahtarı tam olarak yuvaya yerleştirmezsen ve "es kaza" anahtarın mekanizmasına zarar vererek anahtarı çevirirseniz, araç çalışAmasın gibi v.b. durumlar için öngörülmüş bir emniyettir.

Ben bu olayı böyle biliyorum, ayrıca biliyorum ki, Skoda fabrikasındaki ARGE departmanında aptal insanlar çalışmıyor, bizim asla öngöremeyeceğimiz durumları, onlar düşünüp değerlendiriyor ve de kullanıcının iyiliği için ortaya koyuyor.
:) Esen kalın.

Şimdi aklıma geldi. Bir arkadaşımız da, neden SuperB model aracının bagaj kapağı anahtar kumanda ile kapatılamadığına isyan etmişti. Açılıyormuş, ancak neden kapatılamıyormuş. Bu arkadaşa çok saçma gelmiş bu olay ve Skoda'ya "ver yansın" etmişti. :)


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;555402
:)Şimdi aklıma geldi. Bir arkadaşımız da, neden SuperB model aracının bagaj kapağı anahtar kumanda ile kapatılamadığına isyan etmişti. Açılıyormuş, ancak neden kapatılamıyormuş. Bu arkadaşa çok saçma gelmiş bu olay ve Skoda'ya "ver yansın" etmişti. :)[/I]

E tabi adam neticede beklemiş bir şey diyemeyiz. Madem açılabiliyor neden kapanmıyor demiş:D Ben de arabaya binince ayak yıkama olsun, yolda bana pedikür yapsın istiyorum ama koymuyorlar.

Şakası bir yana bu tür durumları fiyat performans ile değerlendirmek lazım. Ben olayın temelinin verilen paradan kaynaklandığını düşünüyorum. Aynı anahtarsız çalıştırma BMW'de Mercedes'te de var ve onların mühendisleri de Alman. Hiç sorunla karşılaşmıyorsun çünkü kontak yerine takınca şarj ediyor.. Bir de bu adamlar acil durumda arabayı uzaktan çalıştıracak donanıma ve teknolojiye de sahipler üstelik...

Bence style pakette anahtarsız çalıştırma yerine perde hava yastıklarını standart yapsaydı veya stoplara led koysaydı ya da yağmur sensörü standart olsaydı daha iyi olurdu mesela. Bir start butonu neticede otobüste de var. O kadar da şık bulmuyorum şahsen ki bizimki bir de aynı anahtarın olduğu yere koymuş felaket duruyor.

Fikrim açıklamalarınızdan sonra da değişmedi. Beceremediğin şeyi takma daha iyi:)
« Son Düzenleme: 22 Ocak 2016, 11:16:38 Gönderen: Alcanzar »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;555421
.......
Aynı anahtarsız çalıştırma BMW'de Mercedes'te de var ve onların mühendisleri de Alman. Hiç sorunla karşılaşmıyorsun çünkü kontak yerine takınca şarj ediyor.. .....
Bizim firmada 2010 BMW 7.35 LongDiesel var. Bu aracı çok kullandım.
Anahtarı, bir yere takılan cinsten değil. Peryodik bakıma her gittiğinde, BMW servisi pilini değiştiriyormuş, bitmemiş olsa da pil değişiyormuş (bizim şirket araçlarını servise götüren arkadaşa sormuştum dün).
Aynı şekilde bir de 2011 Audi A8 var, onun da pili 1 yılda tükeniyormuş.
Şimdi sordum Audi'yi kullanan arkadaşa, bitmemiş olsa da bakımda değiştiriyorlar dedi.


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;555468
Bizim firmada 2010 BMW 7.35 LongDiesel var. Bu aracı çok kullandım.

Doğrudur Bmw de pil ile çalışan da çokça model mevcut. Pili kısa sürede değiştirmek de bir çözüm tabi. Ancak arkadaşların bahsettiği 3 ay falan gibi süreler ve servisin isterseniz anahtarı değiştirelim diyerek bunu kolayca kabullenmesinden bu konuda bir sıkıntı var gibi anlıyorum. 17 Kasım tarihli bir konuda tolgakoroglu arkadaş anahtar bulunamadı vs. arızalar yaşamış siz de buna cevap yazmıştınız. Katalog herhangi bir ölümcül hatadan bahsetmiyor ama bence anahtarsız çalıştırması olanlar yanında yedek pil bulundurmalı ve azalma uyarısı verir vermez değiştirmeli.

Bir de önceki yazdığınıza atfen; evet gülü seven dikenine katlanmalıdır:)


Çevrimdışı cakabey05

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;553843
: Sizden rica etsek tekrar uyum sağlamayan pil takıp dener misiniz? O markalara mı allerjisi var, önceki piller mi düzgün değil yoksa aracın tanıması tesadüf ona mı denk geldi sorsuna cevap almak adına yani..

Alıntı yapılan: Toygar;553843
:ok: Aynen! Uyum sağlamayan pille bir daha deneyin lütfen ve gerekirse şu senkronize etme işini de bir uygulayın bakalım. Yoksa böyle uyum sağlayanını bulana kadar ha babam pil satın almak akıl kârı değil :o


Arkadaşlar tam 3 kere denedim.. benimde aklıma ilk gelen bu oldu zaten forma giremediğim için yazamadım. sebebini bilmediğim şekilde, yeni bir marka alıp denedim yine çalışmadı.. 2032, 2025 vs bu 20 türünü sonundaki ise kalınlığını temsil eder. fakat ne bu kadar çabuk bitmesini (araç temmuz ayında alındı) ne de pili beğenmemesini anlamadım...
« Son Düzenleme: 30 Ocak 2016, 17:58:12 Gönderen: cakabey05 »


Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cakabey05;556959
Arkadaşlar tam 3 kere denedim.. benimde aklıma ilk gelen bu oldu zaten forma giremediğim için yazamadım. sebebini bilmediğim şekilde, yeni bir marka alıp denedim yine çalışmadı.. 2032, 2025 vs bu 20 türünü sonundaki ise kalınlığını temsil eder. fakat ne bu kadar çabuk bitmesini (araç temmuz ayında alındı) ne de pili beğenmemesini anlamadım...

Senkronizasyonu da denediniz mi acep?


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cakabey05;556959
Arkadaşlar tam 3 kere denedim.. benimde aklıma ilk gelen bu oldu zaten forma giremediğim için yazamadım. sebebini bilmediğim şekilde, yeni bir marka alıp denedim yine çalışmadı.. 2032, 2025 vs bu 20 türünü sonundaki ise kalınlığını temsil eder. fakat ne bu kadar çabuk bitmesini (araç temmuz ayında alındı) ne de pili beğenmemesini anlamadım...


Dostum geçen pazartesi Gaziantep servisinde aynı durum bi octi sahibine olmuş 20₺ vermiş iki ya da üç kez servis pil değişmiş en sonunda şikayet etmiş şikayet sonucunda durum şundan ibaretmiş. Pili takıp pc ye bağlayıp tanıtmak lazımmış yoksa o arkadaşın pili en fazla 1 hafta kullanıldı diyor. Yani pili serviste 20 ₺ ye alacağız Servis 1₺ ye alacak[emoji3]


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mrt03mrt03;557057
Pili takıp pc ye bağlayıp tanıtmak lazımmış yoksa o arkadaşın pili en fazla 1 hafta kullanıldı diyor. Yani pili serviste 20 ₺ ye alacağız Servis 1₺ ye alacak[emoji3]



Her zamanki servis uyanıklığı yani... Bu şikayetleri derleyip Skoda Auto'ya ve VAG'a bildirmeyi düşünüyorum. En azından bir sonraki nesil araçlarına katkı olur.


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;557186
Her zamanki servis uyanıklığı yani... Bu şikayetleri derleyip Skoda Auto'ya ve VAG'a bildirmeyi düşünüyorum. En azından bir sonraki nesil araçlarına katkı olur.

Aynen saçmalık