škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

G 13 antifriz eksilme

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kagi55

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 58
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar merhabalar .
Yeniden sizlere danışmam gereken bir konu var.:o 2015 1.6 tdi octavia aracımda g 13 antifriz olması gereken seviyede değil. alt çizginin biraz daha altında.12.bindeki araçta olması doğal mı? And otoya gidip  eklettirmeyi düşünüyorum.Sadece antifriz koymak yeterli mi  su  da gerekir mi? herhangi bir ücret ödemeli miyim?
« Son Düzenleme: 22 Şubat 2016, 19:06:23 Gönderen: kagi55 »


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Dogal da olabilir, olmayabilirde. Hortum baglantilarini kontrol ettir. Az gvsekten buharlasmis olabilir. Baglanti yerinde hafif bi kuflenme tarzi bisey olup olmadigina baktir icin rahat etsin.


Çevrimdışı kagi55

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 58
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mdindas;561209
Dogal da olabilir, olmayabilirde. Hortum baglantilarini kontrol ettir. Az gvsekten buharlasmis olabilir. Baglanti yerinde hafif bi kuflenme tarzi bisey olup olmadigina baktir icin rahat etsin.
Ben baktığımda birşey göremedim ama küf tarzı şeyler.Servise sizin de belirtiğiniz gibi yine de bakmalarını söyleyeceğim.yeni araçta eksiltmemesi gerekir diye düşünüyorum araç uyarı da vermedi sıvı seviyesi hakkında.


Çevrimdışı kagi55

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 58
    • Profili Görüntüle
And otoda antifriz Fazlasıyla  koyduk fakat su hiç konmadı Tankın içine anlamadım fazlasını tahliye edecektir dendi.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagi55;561300
And otoda antifriz Fazlasıyla  koyduk fakat su hiç konmadı Tankın içine anlamadım fazlasını tahliye edecektir dendi.
MAX hizasından daha fazla konmamalı. Basınç ve kapalı devre bir sistemin içerisindeki sıvı genleşeceği zaman o üstte kalan kısma genleşir. O üst kısımda hiç pay kalmazsa tabii ki ya kapağı attırır ya da zayıf bir yeri bulup oradan kendini tahliye edecektir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;561312
MAX hizasından daha fazla konmamalı. Basınç ve kapalı devre bir sistemin içerisindeki sıvı genleşeceği zaman o üstte kalan kısma genleşir. O üst kısımda hiç pay kalmazsa tabii ki ya kapağı attırır ya da zayıf bir yeri bulup oradan kendini tahliye edecektir.
Genelde kapaklarda belli bir basınç sonrası için tahliye özelliği var.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;561314
Genelde kapaklarda belli bir basınç sonrası için tahliye özelliği var.
"İyi de neden sistem gereksiz yere o kadar basınca maruz kalsın ki?" diye düşünüyorum ben. Bir de diyelim ki o tahliye 5 bar basınçta açılıyor ama bir yerlerde 3 bar basınçta patlayabilecek bir sıkıntı var. Bu durumda da daha fena sonuçlar çıkabilir ortaya diye düşünüyorum Hocam.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı kagi55

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 58
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;561312
MAX hizasından daha fazla konmamalı. Basınç ve kapalı devre bir sistemin içerisindeki sıvı genleşeceği zaman o üstte kalan kısma genleşir. O üst kısımda hiç pay kalmazsa tabii ki ya kapağı attırır ya da zayıf bir yeri bulup oradan kendini tahliye edecektir.
Hocam sordum neden fazla koydunuz diye o kendini tahliye eder ve normal seviyesine döner dendi. Daha fazla eksilme olursa gidicem tekrardan. Tankın içinde pay var .Yardımcı olan arkadaş pek bilgili gibi gözükmüyordu ama bilmiyorum artık.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;561320
"İyi de neden sistem gereksiz yere o kadar basınca maruz kalsın ki?" diye düşünüyorum ben. Bir de diyelim ki o tahliye 5 bar basınçta açılıyor ama bir yerlerde 3 bar basınçta patlayabilecek bir sıkıntı var. Bu durumda da daha fena sonuçlar çıkabilir ortaya diye düşünüyorum Hocam.
Kapak çalışma basıncı marka ve yakıt türüne göre değişiklik gösteriyor.  Çalışma basıncı çok yüksek değil,  muhtemelen sistemde patlayabilecek bir yer basınından daha düşüktür..
Not:Çalışma basıncı hyundai grubunda kapak üzerinde yazıyor. VW i hatırlamıyorum..


Çevrimdışı unveren55

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
hangi kapaktan bahsediyoz arkadaşlar?bu araçlarda suyu radyötöremi koyuyoz yoksa yedek su tankınamı?


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: unveren55;561355
hangi kapaktan bahsediyoz arkadaşlar?bu araçlarda suyu radyötöremi koyuyoz yoksa yedek su tankınamı?
Yedek tanka koyulur. Radyatöre su koymak için ayrıca kapak yok diye biliyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı kucless

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagi55;561300
And otoda antifriz Fazlasıyla  koyduk fakat su hiç konmadı Tankın içine anlamadım fazlasını tahliye edecektir dendi.


 G12 - G13 antifrizler hazır karışım olarak kullanılıyor. Yani bunu koyunca tekrar su koymaya gerek yok. Yanılıyorsam bilenler düzeltsin.


Çevrimdışı kagi55

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 58
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kucless;561368
G12 - G13 antifrizler hazır karışım olarak kullanılıyor. Yani bunu koyunca tekrar su koymaya gerek yok. Yanılıyorsam bilenler düzeltsin.


Hocam antifrizin arkasında değişik sıcaklıklara göre suyu nasıl koyacağımızı yazmışlar.g13 için konuşuyorum üstünde  konsantre yazıyor.ama serviste su koymadık


Çevrimdışı octavia41

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 155
    • Profili Görüntüle
Benim araçta da olmuştu ilk aldığımda. Servise gidip sormuştum. Eksiltme olmaz hava yapmıştır dediler. Kaputu açıp sıvının kapağını açınca gerçekten sıvı sanki geriye geldi ve olması gereken seviyeye yükseldi.