škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Su eksiltme Favorit Lx

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı canberkvt

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba.

Favorit 93 Lx aracımda soğutma suyunu zamanla az bir miktar eksilttiğini farkettim. İnternetten baktım silindir kapak contasının yanmasıyla ilgili yazılanlar olmuş bu da gözümü korkuttu açıkçası. Fakat son 1 haftada 1000 km'den fazla yol yapmış olmama rağmen hararet yada başka bir sorunu olmadı.

Fakat kullandıkça soğutma sıvısını az bir miktar eksilttiğini gözlemliyorum, bunun nedenleri ne olabilir? Radyatör borularında patlak olma ihtimali midir ya da başka hangi ihtimaller vardır?

Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
1- Genleşme deposunun kapağından az az atabiliyor. Ancak bu miktar İstanbul şehiriçinde bir hafta sürekli kullanımda bir su bardağını aşmamalı.
2- Conta hararet nedeniyle kavrulmasa bile zamanla aşınmalar oluyor ve yağı suya veya suyu yağa karıştırabiliyor. Yağ koyulan kapağı açıp iç kısmına bakın. Eğer mayonezimsi bir tabaka oluşuyorsa, contada sıkıntı var demektir. Eğer yoksa tüm boruları, kelepçeleri, ...vs. gibi kısımları titizlikle kontrol etmek/ettirmek gerekir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;547309
1- Genleşme deposunun kapağından az az atabiliyor. Ancak bu miktar İstanbul şehiriçinde bir hafta sürekli kullanımda bir su bardağını aşmamalı.
2- Conta hararet nedeniyle kavrulmasa bile zamanla aşınmalar oluyor ve yağı suya veya suyu yağa karıştırabiliyor. Yağ koyulan kapağı açıp iç kısmına bakın. Eğer mayonezimsi bir tabaka oluşuyorsa, contada sıkıntı var demektir. Eğer yoksa tüm boruları, kelepçeleri, ...vs. gibi kısımları titizlikle kontrol etmek/ettirmek gerekir.


Verdiğiniz bilgilerin tamamına katılmakla birlikte bu yağ kapağının içindeki mayonezimsi tabaka bazen yanıltıcı olabilir. Kullanılan bazı yağ markaları buna benzer bir tabakanın oluşmasına neden olabiliyor.Bu test nadiren de olsa yanıltıcı olabilir.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;547620
Verdiğiniz bilgilerin tamamına katılmakla birlikte bu yağ kapağının içindeki mayonezimsi tabaka bazen yanıltıcı olabilir. Kullanılan bazı yağ markaları buna benzer bir tabakanın oluşmasına neden olabiliyor.Bu test nadiren de olsa yanıltıcı olabilir.

Haklısın.

O kısmı hatırlatmayı unutmuşum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı tanner1973

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: canberkvt;547279
Arkadaşlar merhaba.

Favorit 93 Lx aracımda soğutma suyunu zamanla az bir miktar eksilttiğini farkettim. İnternetten baktım silindir kapak contasının yanmasıyla ilgili yazılanlar olmuş bu da gözümü korkuttu açıkçası. Fakat son 1 haftada 1000 km'den fazla yol yapmış olmama rağmen hararet yada başka bir sorunu olmadı.

Fakat kullandıkça soğutma sıvısını az bir miktar eksilttiğini gözlemliyorum, bunun nedenleri ne olabilir? Radyatör borularında patlak olma ihtimali midir ya da başka hangi ihtimaller vardır?

Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.


hocam aracına korkmadan bin çok az su eksilmesi normal antifiriz içindeki su belirli bi zamandan sonra ısınmadan dolayı tahliye kapagından.buhar olarak eksilir.eksilen kısmı antifiriz ile tamamlayın.


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Favo serisi ve Felicia serisinin su soğutma sistemi tamamen kapalı sistemdir.Eğer su kabı üstündeki kapak arızalı değilse meydana gelen buharlaşma asla dışarı kaçmaz.Meydana gelen basınç kaptaki suyun seviyesini aşağıya ittiğinden size su eksiltiyormuş gibi gelir. Neden olduğunu anlamak için hafifçe kapağı gevşetin su seviyesi normale gelir yada motor soğuyunca. Soğutma suyu bu kapaktan tahliye olacak kadar basıç yükseldiyse zaten bu hararet göstergesindende belli olur yadaherşey normalse kapağı değiştirmeniz gerekir.
Contada bir sorun varsa ve soğutma suyunu kaçırıyorsa bu su yada antifiriz motor yağına karışıyor demektir. Anlamanın en kolay yolu bir kağıt mendile bir damla yağ çubuğundan yağ damlatın ve biraz bekleyin.Eğer yağda su varsa damlattığınız yağ damlasının etrafında bir hare belirir.Yoksa hare oluşmaz.
Bu motorlara asla su koymayın.Devamlı antifiriz koyun yada ekleyin derim.


Çevrimdışı tanner1973

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;550062
Favo serisi ve Felicia serisinin su soğutma sistemi tamamen kapalı sistemdir.Eğer su kabı üstündeki kapak arızalı değilse meydana gelen buharlaşma asla dışarı kaçmaz.Meydana gelen basınç kaptaki suyun seviyesini aşağıya ittiğinden size su eksiltiyormuş gibi gelir. Neden olduğunu anlamak için hafifçe kapağı gevşetin su seviyesi normale gelir yada motor soğuyunca. Soğutma suyu bu kapaktan tahliye olacak kadar basıç yükseldiyse zaten bu hararet göstergesindende belli olur yadaherşey normalse kapağı değiştirmeniz gerekir.
Contada bir sorun varsa ve soğutma suyunu kaçırıyorsa bu su yada antifiriz motor yağına karışıyor demektir. Anlamanın en kolay yolu bir kağıt mendile bir damla yağ çubuğundan yağ damlatın ve biraz bekleyin.Eğer yağda su varsa damlattığınız yağ damlasının etrafında bir hare belirir.Yoksa hare oluşmaz.
Bu motorlara asla su koymayın.Devamlı antifiriz koyun yada ekleyin derim.


hocam yanlışın var antifiriz konulan kabın kapagı aşırı basınç altında igne deliği kadar hava tahliye vardır buradan da ahım şahım buhar çıkmaz eksiltme fazla olamayacagı gibi 2 yılda antifirizin içindeki suyun az miktarda buhar olması olayıdır.eksilen kısım antifirizle tamamlanır.arkadaşın aracının durumu gayet normal.bu arada benim ikinci favom tecrübe ile sabittir


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Sağlıklı bir soğutma sistemi sıvı eksiltmez. Şayet dediğiniz gibi aşırı basınç varsa contada bir problem vardır. Bu mutlaka conta yanıktır anlamına gelmez , çok küçük bir delik- hasar gibi bir durum söz konusu olabilir.

Tabi bahsi geçen araçlar için bu söylediğim geçerli olmayabilir , arabanın yaşından dolayı zaten her yerden kaçak olabilir...


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: tanner1973;550068
hocam yanlışın var antifiriz konulan kabın kapagı aşırı basınç altında igne deliği kadar hava tahliye vardır buradan da ahım şahım buhar çıkmaz eksiltme fazla olamayacagı gibi 2 yılda antifirizin içindeki suyun az miktarda buhar olması olayıdır.eksilen kısım antifirizle tamamlanır.arkadaşın aracının durumu gayet normal.bu arada benim ikinci favom tecrübe ile sabittir
@tanner1973,
2. Skodamı aldığımda o zamanlar Uludağ servisindeki ustam bana su genleşme kabı üstündeki bu kapağı gösterek yılda bir defa kışa girerken temizlememi söyleyip bozuk birinide nasıl sökeceğimi göstermişti. Özellikle mavi-yeşil antifiriz kullanan araçlarda bu kapağın neden bozulduğunu anlatmıştı.Bu nedenlede bu kapaktan hiç sıkıntı yaşamadım.Link vermek yasak mı bilmiyorum ancak çok kişiye faydalı olacak bir inceleme bu konuda,@ozantavsan'ın fotograflı bir incelemesi (İlk mesaj)
Yani bu kapak öyle üstünde iğne deliği olan basit bir kapak değil.
http://www.skodam.com/favorit-forman/sivi-genlesme-kabi-kapaginin-ic-yapisi-ve-temizligi-t26732.html


Çevrimdışı tanner1973

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
hocam igne deligi açıklık kapak içindeki termostat kısmı aşırı basınçta alta dogru havayı atar dikkat edersen kapagın tamamı vida degil kenarlarda boşluk var.orjinal kapak resmini ayrıca çektim.

http://i.hizliresim.com/gZ42qO.jpg
http://hizliresim.com/yLANEk


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: tanner1973;550158

Alıntı yapılan: tanner1973;550146
hocam igne deligi açıklık kapak içindeki  termostat kısmı aşırı basınçta alta dogru havayı atar dikkat edersen  kapagın tamamı vida degil kenarlarda boşluk var.orjinal kapak resmini  ayrıca çektim.
@tanner1973,
Aslında aynı şeyleri söylüyoruz.İlk mesajımda ne demişim."...Soğutma suyu bu kapaktan tahliye olacak kadar basınç yükseldiyse zaten bu  hararet göstergesindende belli olur yada herşey normalse kapağı  değiştirmeniz gerekir." Verdiğim linkte de termostat ve ek parçaları resim çok net olmasada belli oluyor.
Aslında fotograflarınız siteye yükleniyor.Grafik ekleye tıklayın ve yüklediğiniz sitede "resim direkt yükleme" linkindeki adresi açılan panoya yapıştırın. hepsi o kadar.Fotograflarınızdaki kapak benim Formen ve Feliciadakinin birebir aynısı.


Çevrimdışı tanner1973

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
eyvallah hocam belki başka arkadaşlara yardımcı olmuş oluruz.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı cenan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
    • http://www.habercivar.com
Arkadaşlar Merhaba,

Ben de geçtiğimiz hafta 90 model Skoda Favorit 136L aldım.
Su eksiltme olayı bende de vardı, motor üst kapağın değişmesi gerekiyormuş bunun için. Midem bulandı aracın motoru komple sıfırladım. Baskı balatayı sıfırladım. Fren diskleri değişti. Sağ aynam kırıktı onu yeniledim. Egzostta çürükler vardı komple egzostu değiştirdim baştan sona. Toplamda 1700lira harcadım. Nasıl sizce? uygun mu ?


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cenan;581831
...aracın motoru komple sıfırladım. Baskı balatayı sıfırladım. Fren diskleri değişti. Sağ aynam kırıktı onu yeniledim. Egzostta çürükler vardı komple egzostu değiştirdim baştan sona. Toplamda 1700lira harcadım. Nasıl sizce? uygun mu ?
Belki bir gıdım fazla olabilir ama yapan usta titiz çalıştıysa hiç aklınıza takılmasın.
Kazasız belasız İnşaallah.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!