Bugün dsg problemlerini internetten inceledim biraz. Dikkatimi çeken bir konu oldu. 6 ileri dsg lerin 7 ileri dsg lere göre daha güçlü olduğu ve 7 ileri dsg lerde alınabilen maximum tork değerinin 250 nm olduğu yazıyordu. 6 ileri dsglerde 350 nm lere kadar tork alınabildiği yazıyordu. Oktavia lar şuan 7 ileri dsg li şanzımanlı geliyor. 1.4 tsi ve 1.6 tdi olanlar 250 nm tork sahipken 1.2 tsi olanlar 200 nm tork üretiyor. 250 nm tork değerinin bu şanzımanlarda sınırı zorladığı ve kavramaya çok yük bindirmesinden dolayı dsg nin ömrünü kısalttığını ve bu sebeplere alınacaksa 1.2 tsi 200 nm tork sahip dsg li araçlara yönelmenin daha iyi olacağını, bu araçların torklarının daha düşük olmasından dolayı kavramaya daha az yük binmesinden dolayı uzun ömürlü olduğu yazıyordu. Acaba bu yazılanlar doğrumu. 1.2 tsi mı tercih etmeli sizce. Ayrıca yeni nesil kuru kavrama dedikleri 7 ileri dsg lerin ( kuruda olsa içlerinde 1.7 litre yağ var ) eski nesillere göre çok daha hafif ve ucuz olduğu söyleniyor. Yeni nesil dsg lerin full değişimi 7000 liraya mal oluyormuş yaklaşık olarak. Garantideyseniz bedava değişim, servis bakımları aksatmadan yaptırdıysanız 3500 sizden 3500 iyi niyet garantisinden, bunları yapmadıysanız ve garanti kapsamında değilseniz hepsi sizden çıkıyormuş. Zaten her yeni araba kullanıcısı genelde servislerde bakım yaptırıyor. Yani garantisi bitmişte olsa bakımları serviste yaptırdığınız için herhangi bir büyük dsg arızasında cebinizden en fazla 3500 tl çıkıcak gibi görünüyor. Bu sebeple sırf dsg bozulur diye ek garantiye 3000 tl vermek pek mantıklı görünmüyor.
Birde bu maliyet için ortalıkta aslında dsg yangını yapmanında pek bi manası yok gibi.