škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Kış Lastiği Önerileri

kavih · 40 · 9632

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SinirliSürücü

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 494
    • Profili Görüntüle
FABIA III 2016 ve 2015 lerin fabrika çıkış lastik değerleri nedir bilen varmı ? 185 / 60 /15 mi yoksa 185/65/15 miydi ? 1.0 olan motor sınıfı için soruyorum.


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kavih;591931
tabi, 2016 yılı üretimi olması önemli. hepsiburada'da özellikle not düşülmüş 2016 yılı üretimi oldu.

linki burada: http://www.hepsiburada.com/nokian-185-65-r15-88t-wr-d4-oto-kis-lastigi-uretim-yili-2016-p-OTKMT429505


Evet gördüm linkten. Arkadaşım bir kere GT Radial almıştı, iyi lastiktir o marka da. Ancak 1 yıl önceki üretim lastik gelmişti, onun için sordum. Ancak sıkıntı yok sizin lastikte :)


Çevrimdışı kavih

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 229
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: darkknight;591979
Hocam wr d4u forumlarda biraz arastirdim.Biraz narinmis.Normali de oyle mi bilmiyorum ama alirken XL ibareli olandan alin.Lastik yanaklari guclendirilmis demekmis


yumuşak hamur olduğu için tıpkı michelin'ler gibi narin, ömrü biraz kısa amma kaliteli diye ben de duymuştum.

eğer bilen varsa XL lastikler hakkında bilgi verebilirse çok memnun olurum. normal ve XL versiyonu arasında ben de kaldım. normalde XL lastiğin mantığı daha fazla yük taşıyabilmesi için müsait oluyor. benim de aşırı yük taşıyacak bir durumum olmadığı için gerek olmadığını düşündüm.

bir de XL lastiklerin sürüş konforunu azalttığını duymuştum. ancak sizin dediğiniz gibi daha sağlam olma gibi bir avantajı varsa yanaklardan dolayı onu tercih etmek gerekir.

XL lastik hakkında artısı/eksisi nedir bilen varsa, vereceği bilgi çok makbule geçer vallahi.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
205 45 ZR 16 ebadında XL lastik kullanıyorum, yanak kısmı janttan omuz kenarına kadar destekli olarak üretilmiş...bu yüzden lastiğin esnemesi daha az ve konfora olumsuz etkisi var...iyi tarafı ise balonlama ve yarılma olasılığı düşük...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı SAHLVCV

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 570
    • Profili Görüntüle
Kış lastiği seçimi için bu linke tıklayın  http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Tests/

Sayfanın ortalarında winter tyre tests satırını bulun. Bu satırın altında tüm lastik ölçülerinin  yapılan testlere en yüksek puanı alan birincileri sıralanmış. Sanırım test sonuçları adac puanlamalarına göre belirlenmiş. Sizlere bir nebze olsun fikir verir.

Bunlarla uğraşamam diyenler için söyleyeyim. Michelin, goodyear ve Nokian'ın testlerde ilk sıraları paylaştığı gözüme çarptı.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SAHLVCV;592077
Kış lastiği seçimi için bu linke tıklayın http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Tests/

Sayfanın ortalarında winter tyre tests satırını bulun. Bu satırın altında tüm lastik ölçülerinin yapılan testlere en yüksek puanı alan birincileri sıralanmış. Sanırım test sonuçları adac puanlamalarına göre belirlenmiş. Sizlere bir nebze olsun fikir verir.

Bunlarla uğraşamam diyenler için söyleyeyim. Michelin, goodyear ve Nokian'ın testlerde ilk sıraları paylaştığı gözüme çarptı.

Test sonuçları ADAC puanlarına göre belirlenmiyor, zaten ADAC da kendisi test yapan bir kuruluş. Geri kalan testlerin çok büyük bir kısmını otomobil dergileri gerçekleştiriyor.
 
 Bir diğer husus; size tavsiyem inceleme yaparken direkt lastiğin girdiği bütün testlere bakmanızdır. Bu şekilde verdiğiniz lastik markalarından ziyade Continental TS850'nin kışlık lastik olarak test sonuçlarına göre diğer lastiklerin önünde olduğunu görebilirsiniz.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;592113
Test sonuçları ADAC puanlarına göre belirlenmiyor, zaten ADAC da kendisi test yapan bir kuruluş. Geri kalan testlerin çok büyük bir kısmını otomobil dergileri gerçekleştiriyor.
 
 Bir diğer husus; size tavsiyem inceleme yaparken direkt lastiğin girdiği bütün testlere bakmanızdır. Bu şekilde verdiğiniz lastik markalarından ziyade Continental TS850'nin kışlık lastik olarak test sonuçlarına göre diğer lastiklerin önünde olduğunu görebilirsiniz.


bizde 2 yıldır kullanıyoruz aynı lastiği gerçekten güzel bir performansı var. tedirgin etmiyor. Ancak şöyle de bir husus var ki her lastik her araçta aynı performansı vermez. Kar üzerinde yolculuk söz konusu ise lastikten sonraki en büyük etken aracın ağırlığıdır. araç yere ne kadar ağırlık uygularsa kar üzerinde o kadar iyi tutuş sağlar. fabialar hafif araçlar, sürücüsüyle beraber 1129 diye hatırlıyorum. fabianın kar üzerinde yola en iyi şekilde tutunmasını sağlamak istiyorsanız 185 60 15 ya da 175 65 15 lastikler ile kullanmak gerekir. lastik tabanı ne kadar incelirse birim alana uyguladığı basınçta okadar artacağından bu da daha iyi bir yol tutuşu sağlayacaktır(kar üzerinde). 15 inç jant kullanan arkadaşlar direkt olarak 175 taban lastiği alabilirler diye düşünüyorum hesaplayınca oluşan fark %0.9... 16 ve 17 inç jant kullanan arkadaşlarda 15 inç kara jant alıp aynı şekilde bu lastikleri kullanabilirler hem çok daha uyguna gelmiş olur hem kar üstünde daha çok güvenli olur. 175 65 15 yüzdesel olarak çok bir fark oluşturmasada yine de servis aranıp bu ölçülerdeki lastiklerin kullanılıp kullanılamayacağı sorulmalıdır. Bunlar benim şahsi fikirlerim


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Eray Güler;592146
bizde 2 yıldır kullanıyoruz aynı lastiği gerçekten güzel bir performansı var. tedirgin etmiyor. Ancak şöyle de bir husus var ki her lastik her araçta aynı performansı vermez. Kar üzerinde yolculuk söz konusu ise lastikten sonraki en büyük etken aracın ağırlığıdır. araç yere ne kadar ağırlık uygularsa kar üzerinde o kadar iyi tutuş sağlar. fabialar hafif araçlar, sürücüsüyle beraber 1129 diye hatırlıyorum. fabianın kar üzerinde yola en iyi şekilde tutunmasını sağlamak istiyorsanız 185 60 15 ya da 175 65 15 lastikler ile kullanmak gerekir. lastik tabanı ne kadar incelirse birim alana uyguladığı basınçta okadar artacağından bu da daha iyi bir yol tutuşu sağlayacaktır(kar üzerinde). 15 inç jant kullanan arkadaşlar direkt olarak 175 taban lastiği alabilirler diye düşünüyorum hesaplayınca oluşan fark %0.9... 16 ve 17 inç jant kullanan arkadaşlarda 15 inç kara jant alıp aynı şekilde bu lastikleri kullanabilirler hem çok daha uyguna gelmiş olur hem kar üstünde daha çok güvenli olur. 175 65 15 yüzdesel olarak çok bir fark oluşturmasada yine de servis aranıp bu ölçülerdeki lastiklerin kullanılıp kullanılamayacağı sorulmalıdır. Bunlar benim şahsi fikirlerim


Kar üzerinde yazdıklarınız doğru ama her dakika kar yağmadığını var sayarsak çokta mantıklı bir uygulama değil kuzey ülkesinde yaşasak yerden kar kalkmasa bu dediğiniz uygulama yapılabilir ama onun dışında kuru ve ıslak zeminde geniş taban daha çok tercih edilmelidir..


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;592160
Kar üzerinde yazdıklarınız doğru ama her dakika kar yağmadığını var sayarsak çokta mantıklı bir uygulama değil kuzey ülkesinde yaşasak yerden kar kalkmasa bu dediğiniz uygulama yapılabilir ama onun dışında kuru ve ıslak zeminde geniş taban daha çok tercih edilmelidir..


özellikle "kar üstünde" diye birkaç yerde bahsettim zaten, aslında ülkemizde de mantıklı, kuzeydoğu tarafında Artvin Ardahan Kars Erzurum Erzincan gibi yerlerde yağan kar uzun süreler kalkmıyor ancak tabiiki bir İstanbul İzmir ya da Bursa Bolu sürücüsünün bu kadar detaylı düşünmesine gerek olmaz. Tamam Bolu'da da kar çok yağıyor rakımdan dolayı ama aylarca kalmıyor sonuçta ;)


Çevrimdışı FabiaYarışMavisi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Eray Güler;592166
özellikle "kar üstünde" diye birkaç yerde bahsettim zaten, aslında ülkemizde de mantıklı, kuzeydoğu tarafında Artvin Ardahan Kars Erzurum Erzincan gibi yerlerde yağan kar uzun süreler kalkmıyor ancak tabiiki bir İstanbul İzmir ya da Bursa Bolu sürücüsünün bu kadar detaylı düşünmesine gerek olmaz. Tamam Bolu'da da kar çok yağıyor rakımdan dolayı ama aylarca kalmıyor sonuçta ;)
Boluda Yayalar için kalıyor 2-3 ay ama belediye yolları hallediyor hemen tuzluyor falan sağolsunlar. Ama kar yağınca eğlenecek kadar vakit oluyor :)