škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Latik Basıç Sistemi Hakkında

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mert-erdem

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 220
    • Profili Görüntüle
Merhaba,

lastik basınç sensörü konusunu araştırırken iki türlü sistem olduğunu öğrendim.
Birisincisi lastik dönüş sayısına göre çalışıyor,
İkincisi her bir lastikte jantın sibop bölümünde sensör var.

Benim merak ettiğim konu şu; skoda rapidde hangi sistem kullanılıyor.
Geçenlerde kışlık lastikleri taktırdım ama konudan haberim olmadığı için bakmadım, ustaya bıraktım.

Teşşekkürler.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
fabia ve rapiddeki sistem, ABS sensörü ile yani teker tur sayısı ile çalışıyor...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı emre-usta

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Başına gelen varmı bilmiyorum 4 gün önce kesintisiz 700km yol aldım varış noktasına 8-10 km kala tüm lastikler basınç kaybı uyarısı verdi nedenini anyamadım


Çevrimdışı unveren55

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
sensör hatasıdır geçen benim başımada geldi 4-5 kez basınç uyarısı verdi her seferinde resetleyip sildim.en sonunda dayanamadım lastikcide hava kontrolü yaptım.eksik çıkmayınca ciddiye almadım.200-300 km sonra uyarı kayboldu.


Çevrimdışı audioslave

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 147
    • Profili Görüntüle
sensör e fazla güvenmeyin. mayıs ayında serviste 35 bar basılmıştı, geçen uzun yola çıkarkan benzinlikte baktığımda bütün lastikler 30un altına düşmüştü, hiç uyarı vermedi bu zamana kadar.


Çevrimdışı DaNGeRouS_

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 138
    • Profili Görüntüle
Güvenmeyin değil;

Basınç uyarı sisteminin nasıl mantık ile çalıştığını bilmeniz gerekmektedir.

Bizim araçlarımızdaki sensörler, tur sayısına bakıyor.
4 lastiğe 35 vurdunuz. 2-3 ay kullandınız. 4 lastik aynı anda 34 - 33 - 32 - 31 - 30 gibi değerlere düşmüş.

Ama hepsi aynı zaman aralığında düştüğü için uyarı vermiyor.

Eğer üçü 35 diğeri 34 33 olsaydı sistem uyarı verecekti.

Daha dün lastiğime çivi girdi. Sistem hemen uyarı verdi. Çünkü bir lastikte basınç kaybı vardı.

Umarım anlatabilmişimdir.

Araçlarımıza vurduğumuz havayı en kötü 2-4 haftada bir kontrol etmek gerekiyor. Sonuçta canımız onlara emanet..


EKLEME:
Benzinlikçilerde ki hava makinelerine güvenmeyin. Ben 32 diye basmıştım içinden 35-36 çıktı. 1-2 TL verip gidin bir lastikçe de bastırın havanızı veya kontrol ettirin. En dandik lastikçinin bile hava makinesi benzinlikçilerden iyi.

Alıntı yapılan: audioslave;596707
sensör e fazla güvenmeyin. mayıs ayında serviste 35 bar basılmıştı, geçen uzun yola çıkarkan benzinlikte baktığımda bütün lastikler 30un altına düşmüştü, hiç uyarı vermedi bu zamana kadar.
« Son Düzenleme: 13 Kasım 2016, 13:32:21 Gönderen: DaNGeRouS_ »


Çevrimdışı Rapid_Sedan

  • Elektronik Mühendisi
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
Bizdeki sistem, ABS sensörlerinden faydalanarak lastiklerin kat ettiği tur sayısını dikkate alan ve bir farklılık olduğunda uyarı veren sistemdir. Bu sistemde, lastiğin içindeki basıncı ölçen basınç sensörü olmadığı için lastiğin o anki basıncının ne olduğunu bilemiyoruz. Sadece bir kayıp varsa tur sayısından sistem fark ediyor.
Diğer sistemde ise, lastiğin sibop kısmında (iç tarafta) basınç sensörü mevcut ve bu sensör, bluetooth bağlantısı vasıtasıyla basınç bilgisini alıcıya aktarıyor. Yani direk basınç bilgisini gösteriyor. Dolayısıyla, daha önceden setlenen değerin altına indiğinde uyarı veriyor.
Bu arada, hava sıcaklıkları da artık düştüğünden lastik basınçları da haliyle değişmiştir. Kış için kontrol etmenizde yarar var. (Zaten normalde de sık aralıklarla kontrol edilmeli).