škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

silindir ve start&stop arızası-servis tavsiyesi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı law23

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 129
    • Profili Görüntüle
Merhabalar,
Daha 3000 km de olan rapid 1.2 TSI DGS aracımda; sabah ilk çalıştırmada sarsıntılı bir çalıştı sonra fark ettim ki motor ışığı yanıyor, ama hemen söndü. Sonra start stop hata verdi. Ben açıkçası start&stop üzerinde yoğunlaştım, ne yaptım ise sönmedi.Doğru sürdüm merdivenköydeki skoda servisine, önce randevu dediler, sonra bi bakın diyince bir deneme yaptık start stop çalıştı, motor arızası vermişti dedim, makineye bağladılar motorun 1. silindiri hata vermiş dediler, hatayı sildiler bir daha yaparsa komple bakacağız dediler.Daha bu km deki araçta bu hata vermesi çok sinir bozucu.Rica etmesem randevu verip tüm sistemi elden geçireceklerdi(başında olamadığımız için ne yapacaklar bilemiyoruz, kimseye güven kalmadı maalesef, arıza da bile bilinçli davranıp servisi yönlendirmek lazım).
Arıza sebebi muhtemelen, yakıt, ateşleme bobini(ki bence bobin, sarsıntılı çalışma vs nedeni ile),buji vs. gerisini tahmin etmek dahi istemiyorum.Sizce neden olmuş olabilir.
Birde hangi servisi tavsiye edersiniz;avek , doğuş gibi servisler ana baba günü, daha küçük servisler(erya) daha sakin, ancak yetersiz gibi geliyor.


Çevrimdışı devrimyalcin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 235
    • Profili Görüntüle
tek silindirde ise, ateşleme bobini olacağını sanmıyorum. distrübütor dersin, buji dersin ama bobin olsa, ateşlemede hepten sorun olmaz mıydı?
« Son Düzenleme: 27 Aralık 2016, 09:02:52 Gönderen: enoktakenokta »


Çevrimdışı law23

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 129
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: devrimyalcin;602837
tek silindirde ise, ateşleme bobini olacağını sanmıyorum. distrübütor dersin, buji dersin ama bobin olsa, ateşlemede hepten sorun olmaz mıydı?

Hocam merhaba,
Araçlarla ilgili fazla bir bilgim yok, ancak her silindirin ateşleme bobini ve bujisi ayrı diye biliyorum.Bu nedenle sadece 1 nolu silindir hata verdi zannedersem.Bobin sadece bir tahmin,yakıt,buji vs herşey giriyor işin içine:(


Çevrimdışı devrimyalcin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 235
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: law23;602842
Hocam merhaba,
Araçlarla ilgili fazla bir bilgim yok, ancak her silindirin ateşleme bobini ve bujisi ayrı diye biliyorum.Bu nedenle sadece 1 nolu silindir hata verdi zannedersem.Bobin sadece bir tahmin,yakıt,buji vs herşey giriyor işin içine:(


bu aracın ateşleme sistemi konusunda çok bilgim yok ama, ateşleme bobini normal şartlarda aküden aldığı elektriği düşük amperde yüksek voltaja çevirir. bobinden distrübütöre, düstribütorden bujilere, iletilir.. bujilere gelen elektrik ise 20.000 voltu bulur.

dediğim gibi şu an için bu aracın motoru hakkında çok bilgim yok, ama tahminim bu yönde, eğer enjeksiyon ile ilgili bir sıkıntı yok ise;

1. buji kablosu
2. buji
3. distrübütor

istemediğim son şık ise enjeksiyon.