škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Frene Basınca Titreme Sorunu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Fabia59

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Merhaba,

Arabam DSG, daha henüz 3000km olmadı bile. Son zamanlarda her zaman olmasa da arada bir yaşadığım bir sorun mevcut.
Arabayı çalıştırıp yaklaşık 1-2km gittikten sonra kırmızı ışıkta durduğumda frene basılıyken arabada hissedilen kuvvetli bir titreme oluyor beklerken. 3-4 defa karşılaştım bu durumla. Start-Stop kapalı ve herhangi bir arıza ışığı da yanmıyor ayrıca.
Sizce normal midir? Motor daha ısınmamış olduğu için mi oluyor? Sürekli olmadığı için rutin bir davranış gibi gelmedi bana.
Böyle bir durum yaşayan var mı ya da sizce neyden kaynaklanıyor olabilir bu durum?


Çevrimdışı SAHLVCV

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 570
    • Profili Görüntüle
frene basildiginda yasanan titreme, genelde disk yuzeyindeki asinmadan kaynaklanir. bir donem farkli marka bir aracim vardı. diskler yanlis balata secimimden dolayi zarar görmüştü. frene bastigimda araba epey titriyordu. diskleri tornalatinca sorunum duzelmisti.

sizin disklerde ise bu kadar az km de nasil bir sorun olabilir bilemiyorum.

araci karli yolda cok kullandinizmi?

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Fabia59

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SAHLVCV;609037
frene basildiginda yasanan titreme, genelde disk yuzeyindeki asinmadan kaynaklanir. bir donem farkli marka bir aracim vardı. diskler yanlis balata secimimden dolayi zarar görmüştü. frene bastigimda araba epey titriyordu. diskleri tornalatinca sorunum duzelmisti.

sizin disklerde ise bu kadar az km de nasil bir sorun olabilir bilemiyorum.

araci karli yolda cok kullandinizmi?

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Evet maalesef özellikle geçen ay çok fazla karlı zeminde kullandım. Fakat durum aslında sürekli frene basınca olmuyor. Genellikle kırmızı ışıkta durduğumda ve ayak frende beklerken oluyor. Ani frende ya da normal sürüş yaparken fren kullanımında yok bu sorun. Acaba motorla ilgili mi diye düşündüm ama?


Çevrimdışı kavih

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 229
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SAHLVCV;609037
frene basildiginda yasanan titreme, genelde disk yuzeyindeki asinmadan kaynaklanir. bir donem farkli marka bir aracim vardı. diskler yanlis balata secimimden dolayi zarar görmüştü. frene bastigimda araba epey titriyordu. diskleri tornalatinca sorunum duzelmisti.

sizin disklerde ise bu kadar az km de nasil bir sorun olabilir bilemiyorum.

araci karli yolda cok kullandinizmi?

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


bende de karlı yollarda çok kullanma sonucu benzer bir durum oldu. karlı yollarda kullanmaya nasıl bir bağlantısı vardır, açıklayabilirseniz sevinirim.


Çevrimdışı SAHLVCV

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 570
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kavih;609045
bende de karlı yollarda çok kullanma sonucu benzer bir durum oldu. karlı yollarda kullanmaya nasıl bir bağlantısı vardır, açıklayabilirseniz sevinirim.
3000 km de diskin bozulmasini baska turlu aciklayamam. Ondan baglanti kurdum.

forumda actigim bir baslik var. 450 tl lik on takim sesini 3 tl ye nasil halletigimle alakali. okuyabilirsiniz.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 23 Şubat 2017, 11:22:28 Gönderen: SAHLVCV »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Titreşimlerin hissedildiği durumlarda vites hangı konumda? Fren pedalına tam mı basıyorsunuz, yarım mı?
Eğer D konumunda ise test amaçlı N alın ve test ediniz. DSG'den olması küçük ihtimal ancak yine de....
Dsg kullanımında dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var, bilmiyorsanız forumda arama yapın ve bilgileniniz.
« Son Düzenleme: 23 Şubat 2017, 13:57:50 Gönderen: Levcho »


Çevrimiçi rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2420
    • Profili Görüntüle
Levent beyin dediği gibi DSG ve diğer tüm otomatik araçlarda vitesteyken durduğunuzda frene tam basmak gerekiyor. Yoksa baskı/tork konvertör tam ayırmıyor. Dolaysıyla sürekli yarım debriyaj durumunda kalınıyor. Ya da 10 saniye ve üzeri duruşlarda boşa alma alışkanlığı faydalı olacaktır. Bu durumda da hareket edeceğinizden vitese alıp aniden gaza yüklenmeyin, freni bırakınca kalkış desteğin devreden çıkmasına 1-2 saniye zaman tanıyın, bunu arabanın hareketlenmesinden anlarsınız. Ondan sonra acele etmeden gaz verin. DSG (çift kavrama) teknolojik bir şanzıman olunca kullanırken de bazı noktalara dikkat etmek gerekiyor!