Arkadaşlar chip işini bugün itibariyle bitirmiş bulunmaktayım stock haline geri aldım. Buraya da bu işi düşünenlere yol göstersin diye deneyimlerimi sorunlarımı yazacağım.
Chip işinden neden vazgeçtim?
Sebep:
* Araba haftada bir partikül uyarı vermeye başladı. Normalde arabayı devirli kullanınca partikül tutmaması lazımken 2500 üzeri kullanımlarda daha çabuk dolduğunu gördüm 2 hafta içinde 2 kere uzun yola çıkmama rağmen şehir içi hemen dpf uyarısı veriyordu. Burada chip ten sonra oldu dersem yanlış olur doluydu sanırım ama chip sayesinde gizli temizleme bile yeterli olmuyordu. Şunu da belirteyim 1 yıldır araç bende 1 yıl boyunca chipten önce 1 kere dpf uyarı lambası yanmıştı.
* Araba sürekli dpf uyarı verince ya dpf yi iptal edecektim yada temizletecek tim temizletmeyi tercih ettim. Temizledikten sonra çekiş çok değişmedi. Temizlikten sonra bir gün aynadan gazlayınca siyah duman attığını gördüm ama baya atıyor şaşırdım dpf olan araç nasıl siyah duman atar diye dedim her halde temizlerken dpf yi bozdular temizlettiğim yere gittim baktılar dpf de bir şey yok olsa uyarı verir motor tekleme yapar gaz yemez dediler enjektör veya oksijen sensörüne baktır dediler. Sonunda bir enjektör ustası chip tendir stock haline al düzelir düzelmezse de enjektörleri söker test ederiz dedi. Bu arada araba sabahları ilk çalıştırmada beyaz duman atmaya başladı. Tabi bu korkutmaya başladı beni.
* Yakıt sapıtmaya başladı bir ara 0,200 kuruş yakarken bir ara 0,370 kuruş yaktı araba videolarda da anlaşıla bileceği gibi alt devirler daha cansızdı.
Bu sebeplerden dolayı stock haline geri döndürdüm.
Sonuç:
* Arabam siyah duman atmıyor artık. Yalnız sabahları hala beyaz duman atıyordu bu gün atmadı. Sanırım oda düzeliyor.
* Stock hali kesinlikle alt devir daha canlıymış ama üst devir stock halinde çok cansız. Chip ile stock kesinlikle hemen aradaki farkı belli ediyor. 2500 deviri geçince araba çok daha iyi gidiyormuş chipliyken. Chip te alt devir kesinlikle daha kötü zaten videolardan da bu anlaşılıyor.
* % 25-30 güç olayına ben inanmadım çünkü ben çok çeşitli araba süren ve az çok araba üzerine araştırma yapan biriyim benim hissettiğim en fazla %15 çünkü 75 hp - 190 tork benim aracım % 25 güç almış olsa ( aracım çok bakımlıdır her 10.000 km rede tüm yağ ve filtre bakımını 5000 kmrede mutlaka hava filtresini değişim hemde en iyi yağla aracım 65000 kmrede )bu orana göre 93 hp 237 tork olması lazım aynı seviyeye sahip peugeot 301 kesinlikle bariz ondan seri norma de vadedilen %25 güç verse kafa kafaya gitmeleri lazım.
* Yakıt konusunda tam bir şey diyemeyeceğim çünkü dediğim gibi çok farklı yaktığı oldu ama şunu diye bilirim arabayı düşük devirde sürünce chip te stock haline göre daha çok yakıyordu.
* Stock haliyle arabama üst devir için sanki 200 kg yük eklenmiş gibi.
Bu yazdıklarım kimseyi karalamak için değil arkadaşlar çok iyi niyetliler sonuçta yılların firması bugün ben olumsuzluk yaşadım ama şunu da diyeyim bunu chip yaptı da diyemem dpf temizlendi belkide bozdular ondan duman falan çıktı. Yakıt konusunda da dpf belki sürekli temizlik yaptı ondan bir süre çok yaktı dengesiz veriler aldım. Belkide her ne kadar arabama kendimce baksam da enjektörlerde arıza var beyaz duman ondan dolayı çıkıyordu yada devam edecek. Bir de benim aracım çok tutulan bir araç değil üstündeki cdti corsa d motoru belkide corsa d motoru yazılımı attılar yanlışlıkla bendeki motor yazılımı daha farklıydı ondan alt devirler daha cansızdı.
Bu yazımı sadece deneyimlerimi sizlere aktarmak için yazdım. Hayırlı Günler.