škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Turbo ve Start Stop Sistemi Hakkında Bir Soru

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Fabia II

  • ST Meraklısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
Merhabalar;
Bildiğiniz gibi turbolu araçlarda turboya zarar vermemek ve ömrünü uzatmak için hareket ve stop etmeden önce yaklaşık 1 dakika rölantide çalışması öneriliyor.
Ancak start-stop'lu araçlarda durup fren yapınca otomatik motoru durduruyor ve dolayısıyla kontağı kapatmak durumunda kalıyoruz.
Bu durumu üreticiler göz önünde tutmuşlar mıdır?
Zarar vermiyoruz değil mi turboya? :)
Start-Stop'u devreden çıkart diyebilirsiniz. Ancak ben sistem açıkken ki akıbetini merak ediyorum.


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Fabia II;611081
Merhabalar;
Bildiğiniz gibi turbolu araçlarda turboya zarar vermemek ve ömrünü uzatmak için hareket ve stop etmeden önce yaklaşık 1 dakika rölantide çalışması öneriliyor.
Ancak start-stop'lu araçlarda durup fren yapınca otomatik motoru durduruyor ve dolayısıyla kontağı kapatmak durumunda kalıyoruz.
Bu durumu üreticiler göz önünde tutmuşlar mıdır?
Zarar vermiyoruz değil mi turboya? :)
Start-Stop'u devreden çıkart diyebilirsiniz. Ancak ben sistem açıkken ki akıbetini merak ediyorum.

Aracı ilk çalıştırdığınız zaman beklemeniz değil aksine direkt hareket etmeniz öneriliyor üretici tarafından. Kullanım kılavuzunda da yazıyor bu durum.

Durma anında ise araç park edilirken manevra yapıldığından ve araca yükleme yapılmadığından dolayı beklemenize gerek yok. Aracı park ederken geçen süre göz önünde bulundurduğunda turbo için yeterli süre sağlıyor.
« Son Düzenleme: 17 Mart 2017, 17:13:59 Gönderen: Bilgic »


Çevrimdışı touran06

  • Yönetici
  • Tam Üye
  • *****
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Fabia II;611081
Merhabalar;
Bildiğiniz gibi turbolu araçlarda turboya zarar vermemek ve ömrünü uzatmak için hareket ve stop etmeden önce yaklaşık 1 dakika rölantide çalışması öneriliyor.
Ancak start-stop'lu araçlarda durup fren yapınca otomatik motoru durduruyor ve dolayısıyla kontağı kapatmak durumunda kalıyoruz.
Bu durumu üreticiler göz önünde tutmuşlar mıdır?
Zarar vermiyoruz değil mi turboya? :)
Start-Stop'u devreden çıkart diyebilirsiniz. Ancak ben sistem açıkken ki akıbetini merak ediyorum.

Sadece, mesela sabah ilk Çalıştırdığınızda 1dk kadar beklemeniz yeterli. Her stop etme anından önce ise rölantide beklenmez. Rölanti devrine inince motoru kapatmak gerektiği aksi halde turboşarj yataklarında aşınmaya sebep olacağı bazı kullanma kılavuzlarında da yazar. Yani yüksek devirde olmadığı sürece kontağı kapatmak için ayrıca beklenmez. Durulduğunda kontağı kapatmadan bekletmek sadece aracı çok yorduğunuz zamanlar için geçerli. Şehir içi 2000-3000 devir civarı günlük kullanım süresince start stop turbo için zarar teşkil etmez.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Sabah isitma islemi de zarar veriyor. Cok cok soguk havalar haric. Onun disina ilk calistirmada hareket edip motor isinana kadar yuksek devirlere cikilmamali. Ilk calistirmada isitma isinden EGR sorumlu zaten.

Kapatirken de eger araci cok sikistirmissaniz veya arac cok uzun sure durmadan yol.yapmis ise max 1-1.5dk arasi rolabtide birakip sonra kontak kapatmak gerekiyor.

Ama tum bunlar devede kulak, bu kosullara hiz uymayip da kimlari zamaninda yapip araci hor kullanmazsaniz, uretim hatasi da yoksa turbo sorun cikarmaz.

Start stop yukarida bahsettigim bazi durumlarda devreye giriyor ve insan acaba turboya zarari var mi diyor. Bir sehir efsanesi olarak start stop aktif oldugunda turbo yaglanmaya devam ediyormus.

Ben sahsen sikistirdigimda veya uzun yolda kapatiyorum S&S i.


Çevrimdışı Fabia II

  • ST Meraklısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 210
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Araştırmalarım sonucu şöyle bir yazı hazırlamıştım, aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

http://schumici.simplesite.com/430353216


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Kim ne derse desin aracı motor soğukken ilk çalıştırdığınız anda hemen hareket etmeyiniz.30sn ile 1dk arasında çalıştırmanızda fayda var.Mekanik aksamların ilk yağlanması ve yağın yavaşça akışkan hale geçmesi için önemli bir durumdur.

Turbo konusuna gelicek olursak şehir içi normal kullanımda beklemeden stop etmenizde sıkıntı olmayacaktır ama aracınızı devirli kullandıktan sonra stop edecekseniz min 30sn beklemenizde fayda var.Uzun yoldan geldikten sonra bunu yaparsanız aracınız için faydalı olacaktır.


Çevrimdışı Fabia II

  • ST Meraklısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;611136
Kim ne derse desin aracı motor soğukken ilk çalıştırdığınız anda hemen hareket etmeyiniz.30sn ile 1dk arasında çalıştırmanızda fayda var.Mekanik aksamların ilk yağlanması ve yağın yavaşça akışkan hale geçmesi için önemli bir durumdur.


Bende böyle biliyordum ama yukarıda arkadaşlar aracı ilk çalıştırırken motoru ısıtmak sakıncalı, beklememek gerek demişler.
Uzun yolda ise start stopu devre dışı bırakmak ve duracağımız zaman bir süre hareketsiz çalışır vaziyette beklemek daha iyi olur sonucuna vardım.
« Son Düzenleme: 17 Mart 2017, 22:33:08 Gönderen: Fabia II »


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Ilk start da isitma suresi karmasasi olmasin. 30sn 1dk lik.bir isitma olabilir tabii ki de. Benim bahsettigim 5dk ve uzeri isitmalar. Hele bazilari var ki sicaklik 80 90 a gelmeden arabayi kipirdatmio. Zararli diye bahsettigim bu tur uzun sureli hareketsiz isitmalar


Çevrimdışı durma

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;611149
Ilk start da isitma suresi karmasasi olmasin. 30sn 1dk lik.bir isitma olabilir tabii ki de. Benim bahsettigim 5dk ve uzeri isitmalar. Hele bazilari var ki sicaklik 80 90 a gelmeden arabayi kipirdatmio. Zararli diye bahsettigim bu tur uzun sureli hareketsiz isitmalar


Şöyle enteresan birşey paylaşma ihtiyacı duydum. Fiat, Reno ve Kendi arabamda da bizzat şahit oldum. Dizel araç kışın çalışıyor ister 5 ister 15 dakika bekle sıcaklık yükselmiyor. Onun yerine çalıştırıp 2 km kadar gidersen hemen ısınıveriyor. O nedenle kışın en soğuk günde dahi yağın akışkanlık seviyesini sağladığını düşünebileceğim 1-2 dakikalık bir ısıtmadan sonra motoru çok sıkıştırmadan yola çıkma taraftarıyım.