škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

süspansiyon sertliği!

sedatty · 49 · 13441

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Listeriatros

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Fabia II;618238
Arkadaşlar dün 32 aldık araç rahatladı yazmıştım ancak bugün düşük basınç hatası verdi. Tekrar lastikciye gittim ve 35 e ayarladık suanda sıkıntı yok yeterli olur diye düşünüyorum. Sizde aynı lastikten kullanıyorsanız 32 basınç uyarı veriyor bilgilerinize. (215 45 r16)

35 olan havaları tekrar 32 e indirip araç yaklaşık 50 metre ilerledikten sonra menüden 4 lastik için basıncı sıfırlamanız gerekiyor. Boşuna 35 psi basınç ile takır tukur gezmeyin.
Her lastik havasını kontrol ettirdikten sonra 4 tekerleğin lastik basınçlarının doğru olduğunu araca tanıtmanız lazım. Sistem bu şekilde çalışıyor.


Çevrimdışı Fabia II

  • ST Meraklısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Listeriatros;618245
35 olan havaları tekrar 32 e indirip araç yaklaşık 50 metre ilerledikten sonra menüden 4 lastik için basıncı sıfırlamanız gerekiyor. Boşuna 35 psi basınç ile takır tukur gezmeyin.
Her lastik havasını kontrol ettirdikten sonra 4 tekerleğin lastik basınçlarının doğru olduğunu araca tanıtmanız lazım. Sistem bu şekilde çalışıyor.



Bunu bilmiyordum teşekkür ederim. Ideali 32 mi peki ?
Birde makina 35 gösteriyor ancak 2 basınç fazla gosteriyor aslında 33 basıyor dedi lastikci.


Çevrimdışı Listeriatros

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Fabia II;618252
Bunu bilmiyordum teşekkür ederim. Ideali 32 mi peki ?
Birde makina 35 gösteriyor ancak 2 basınç fazla gosteriyor aslında 33 basıyor dedi lastikci.

Aracın depo kapağında jant boyutu ve yük durumuna göre lastik basınçlarının kaç olması gerektiği yazıyor.
32 psi da genel olarak uygundur denilebilir.
Lastikçinin makina kalibre değil belli ki.


Çevrimdışı sedatty

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Buyrun burdan yakın...
ne kadar sık yapıyorlar bu hatayı!

https://www.youtube.com/watch?v=DCjgYHfAje8

Ve bu da Skodanın resmi sitesinde yazan:
Neden amortisörlerinizi test ettirmeniz gerekir?
Sürücüler amortisörlerinin düzenli olarak kontrol edilmesi gerekliliğini göz ardı etmemelidir. Amortisörler çalışma süreleri boyunca fonksiyonlarını kademeli şekilde kaybedeceklerinden bunu farketmek çok zordur.  Bu nedenle, amortisörlerin düzenli olarak test edilmesi önemli bir konudur. Bunu yapmak operasyonel maliyetlerinizi azaltacağı gibi daha güvenli bir sürüş gerçekleştirmenizi de sağlar. Son olarak, yeni amortisörleriniz size daha keyifli ve güvenli bir sürüş sunar.
Amortisörlerinizi düzenli olarak kontrol ettirmenizin neden önemli olduğunu biliyor musunuz? Kötü durumdaki amortisörlerin aşağıdaki etkileri olur:
 
• Frenleme kuvvetini azaltarak, fren mesafesini uzatır.
• ABS ve ESP Sistemlerinin etkisini azaltır.
• Kaygan yollarda aracın kayma riskini arttırır.
• Dönüşlerde, köşelerde ve kuvveti yanal rüzgarda araç kontrolünüzü azaltır.
• Sürücünün kolay yorulmasına sebep olarak, araç kullanma ve reaksiyon gösterme becerilerini olumsuz yönde etkiler.
• Lastikler ve ilgili parçaların aşınma ve yıpranmasını hızlandırır.
• Araçta zıplamaya ve bunun sonucunda uzun farların karşıdan gelen sürücülerin dikkatini dağıtmasında sebep olur.
• Sürüş konforunu azaltır.

İdeal olan aracın amortisörlerinin her 30,000 kilometrede bir kontrol ettirilmesidir.

Škoda Orijinal Amortisörleri
Kötü amortisörlerin aracınızın fren mesafesini arttıracağını biliyor musunuz?
Motor performansı, frenleme kuvveti ve direksiyondan gelen emirler yola tekerlekler sayesinde aktarılır. Fakat tekerleklerin yolla sürekli kontak halinde kalmasını aracın amortisörleri sağlar. Bu sebeple amortisörler, her araçta güvenli, ekonomik ve konforlu sürüşüyü etkileyen en temel parçadır.
 
Güvenlik : Çünkü; araç sürüşünü önemli ölçüde etkiler.Amortisörlerin düşük performansı, virajlarda aracın yola oturmasını kötü yönde etkileyeceğinden fren mesafesini de arttırır.
Ekonomi : Çünkü; efektif olmayan amortisörler özellikle lastiklerin aşınmasına ve yıpranmasına sebep olur. Ayrıca sönümleme işlemi iyi yapılamadığından, aracın diğer parçaları da mekanik yıpranma ve aşınmaya maruz kalacaktır. Bu sebeple onarım masrafları da artacaktır.
Konfor : Çünkü; bozuk yollarda amortisörlerin etkisi çok büyük şekilde farkedilir. Sürüş konforu modern araçlarda temel gerekliliklerden biridir.