škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Ahanda ortalama :)

Ziyaretçi · 26 · 8125

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
dizel yakıtlı motorların handikapı geç ısınmasıdır. amcam kamyoncu iken hatırlarım genelde ankarada bize uğradığı zamanlar sabah gider yarım saat kamyonu çalıştırır öyle hareket ederdi.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: VW_Passat;60798
Su 3 Gündür ise gidip geliyorum (gidis - gelis 24 Kilometre) ve aracin Motoru 90°C derece isiya hic bir sekilde ulasamiyor. Nedeni ise Soguk havalar, Sabah -8,5°C derece ve aksamlari is cikisinda -4,5°C derece oluyor ve tabiki bu buz kesen havada Motor zor isiniyor malesef, tabi birde mesafe fazla uzun olmayinca Vakit bulamiyor diyebiliriz.
 
Masallah 15 litre´yi gecmis bu arada. Motor neydi :D

 
Sizin araçta da bizim mesele ile alakalı bir sorun var: DSG-2.0 TDI birlikteliği.
 
Aracınızda, maşallah, canavar gibi motor var. DSG şanzıman çok yüksek güç talebinde bulunmadığınız sürece çok düşük devirleri kullanıyor. (daha bugün tamamen aynı motor-şanzıman kombinasyonuna sahip Tiguan ile yolculuk yaptım) Bu nedenle benim başlıktaki ilk mesajımda bahsettiğim "düşük motor aşınmasına karşın yüksek tüketim" teorisi devreye giriyor olabilir.
 
Hani gene ben 1600-1800 aralığında kullanıyorum (daha alt devirlerde ilerleme isteği üst viteslerde iken zayıf) Ama sizin araç (en azından Tiguan:D) gayet de 1400-1500 devirlerde geziyor. Kullanan arkadaşın da gazı okşadığını falan sanmıyorum; o kadar pro değildir.:kiki:
 
 
Alıntı yapılan: mayham85;60825
dizel yakıtlı motorların handikapı geç ısınmasıdır. amcam kamyoncu iken hatırlarım genelde ankarada bize uğradığı zamanlar sabah gider yarım saat kamyonu çalıştırır öyle hareket ederdi.

 
Ama sorun burda işte; durduğu yerde çalışan dizel ısınmıyor. (en azından alüminyum bloklu olmayan TDI'ımız için bu şekilde) Hatta ABD'deki TDIclub'cıların sitesinde bile yazılıdır, "rölantide boşuna beklemeyin, ısınmayacak" diye.:D
 
Başlangıcı için en doğrusu Hakan'ın da belirttiği gibi yağın şöyle iyi bir çalkalanması, turbonun kendini korumaya alabilmesi için kısa bir süre bekleyip, sonrasında çoook sakin bir sürüş tarzıyla harekete geçmek. Bunu gönül rahatlığıyla uyguluyorum.:ok:
 
Ama sonrası hala meçhul. Birkaç deneme daha yapıp yakıt durumunu da inceleyerek kesin kararı vereceğim.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Yakıta bakma, dediğim yöntemde daha fazla çıkacağına seni temin ederim. Amaçta fazla yakıt ile daha fazla ısı elde edip bir an evvel çalışma sıcaklığına kavuşmak olduğundan fazla olur yane :D


Çevrimdışı remusmark

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
biri ortalamamı dedi :favo1:

iyikide 1.5  bide sti olsa ne olacaktı acaba :kiki:





hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Hocam 4 çeker ve benzinli olunca azda bastırdın mıydı oluyor heralde :D :D :D


Çevrimdışı remusmark

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
aynen öle sayacı sıfırlayı azıcık gaza dokununca cok rahat bu degerler oluyor.

ama son zamlardan sonra pedalın altında yumurta varmıs gibi basıyorum artık gaza :D


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Bizim evle bim arası yaklaşık 700 metre ve iniş yani paso cut-of:D:D



Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Kalkıştaki 20 litreyi anca 700 metrede 8.3 yapmış :D :D


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
bende sabahları ilk harekette bu şekilde değerler görüyorum. sonra çevreyoluna çıkınca o değerler direkt 6 lara 5 lere düşüyor :)


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Dot matrix göstergelere hayranım ya :(
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI