škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

dsg sorunu

atg38 · 11 · 5890

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı atg38

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
iyi günler arkadaşlar 1 ay önce 2013 rapid 1.4 tsi dsg vites aldım kalkarken sorun yok ama vites düştüğünde km 9-10 hızında kalkaerken 2 de kalkıyor ve şiddetli bir silkeleme titreme oluyor sorun nedir acaba ?? (araç km 25.000)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: atg38;569796
iyi günler arkadaşlar 1 ay önce 2013 rapid 1.4 tsi dsg vites aldım kalkarken sorun yok ama vites düştüğünde km 9-10 hızında kalkaerken 2 de kalkıyor ve şiddetli bir silkeleme titreme oluyor sorun nedir acaba ?? (araç km 25.000)
Mutlaka servise gidip kayıt açtırın zira K2 adı verilen kavramanın balatasında problem var gibi görünüyor.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
2 viteste titreme varsa kesin kavrama sıkıntılı. 2013 DSG lerin bazılarında güncelleme yapılmıştı şanzıman yağı değişimi ile sizinki belki onlardan dır, servisle görüşün


Çevrimdışı mavi

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Hocam sorununuz halloldumu, bu günlerde aynı sorunu ben yaşamaktayım. 1 ve 2 . vitestem giderken gaza dokununca silkeleme yapıyor ve gazdan ayağı çekince tekrar silkeleme yapıyor?


Çevrimdışı Raci

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
Bende de dsg guncellemesinden sonra kasislerde falan yavaşlayınca vites 1.e geçiyor ve kapaklanma var, normalde aracı durdurmadıkça vites 1 e atmazdı bendekide farklı bir sorun galiba


Çevrimdışı mavi

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar Aynı sorun bende de var. 2. viteste, 17-18 km hızla rolantide giderken gaza dokununca silkeleme ve gazdan da ayağımı çekince aynısını yapıyor. internette okuduklarıma göre zannımca dsg kavramasında sorun var. Benim aracım 2015 model ve TDI.  merak ettiğim istanbulda hangi servise götürmemi tavsiye edersiniz. Esenyurttaki doğuşa götürdüm, Usta, motor kulaklarını felan değişiriz bakarız geçmezse başka bişiler yaparız dedi. Anlayacağınız ustanın dedikleri tatmin etmedi.Arabanın garantisi de bitti ama DSG 3 yada 5 yıl garantili. bu da net değil.   İstanbulda tavsiye edeceğiniz skoda servisleri hangileridir. ?Yardımlarınız bekliyorum
« Son Düzenleme: 22 Kasım 2017, 23:29:17 Gönderen: mavi »


Çevrimdışı rapidEL

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Ben de 1.2 motor araç, benzinli olduğu için zayıf kalıyor diye düşünmüştüm, hatta ilk zamanlar ne zaman yokuşta dur kalk yapacak olsam stres oluyordum, şimdi okuyorum ki aynı sorun başkalarında da var. Araç 43.000'de 45.000 bakımında bir baktırayım diyorum, yoksa daha acil baktırmak gerekir mi?


Çevrimdışı mavi

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Bu hafta sonu aracı servise bıraktım arkadaşlar. 3 ihtimal söylendi. Araç akslarla ilgili veya motor kulakları veya şanzıman. CY motor dedikleri motor tipinde bu problem oluyormuş. (CY motor olup olmadığını ruhsatta araç motor bilgilerinde görebilirsiniz CY1234... gibi bişi yazar) . 2016 dan sonraki arçlarıda bu sorun sıfıra inmiş. Araç için lümcül bir durum söz konusu değil. Ama bu sorun artarsa ve sorun şanzımandan ise DSG kavramasının değilmesi gerekmekteymiş. Bir de fazla dur kalk yapılan trafiklerde yani büyük şehirlerde bu sorunun olması muhtemel imiş. Bir öneri olarak, dur kalk trafikte DSG ömrü uzatmak için vitesi manuele çekme ve tam fren yapma olduğu söylendi. Bu silkeleme problemi özellikle seal leon grubunda kronik bir haldeymiş. PAzartesi aracı alıcam. Neler değişmiş vs bunları da size yine özetlerim. İşin özeti araban mı var derdin var arkadaş . Araba yattığı yerde para harcıyor.


Çevrimdışı Raci

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mavi;628615
Bu hafta sonu aracı servise bıraktım arkadaşlar. 3 ihtimal söylendi. Araç akslarla ilgili veya motor kulakları veya şanzıman. CY motor dedikleri motor tipinde bu problem oluyormuş. (CY motor olup olmadığını ruhsatta araç motor bilgilerinde görebilirsiniz CY1234... gibi bişi yazar) . 2016 dan sonraki arçlarıda bu sorun sıfıra inmiş. Araç için lümcül bir durum söz konusu değil. Ama bu sorun artarsa ve sorun şanzımandan ise DSG kavramasının değilmesi gerekmekteymiş. Bir de fazla dur kalk yapılan trafiklerde yani büyük şehirlerde bu sorunun olması muhtemel imiş. Bir öneri olarak, dur kalk trafikte DSG ömrü uzatmak için vitesi manuele çekme ve tam fren yapma olduğu söylendi. Bu silkeleme problemi özellikle seal leon grubunda kronik bir haldeymiş. PAzartesi aracı alıcam. Neler değişmiş vs bunları da size yine özetlerim. İşin özeti araban mı var derdin var arkadaş . Araba yattığı yerde para harcıyor.

CY motor değil cay motor demek istemişler heralde , 1.6 tdi dsg 90hp lerin hepsi cay motordur, cay motor polodada bulunur, özellikle cay motorda oluyorsa demekki dsg ile kombinasyonu sorunlu bu motorun, trafikte 1, 2 ve 3. viteste vuruntu olayı benim 0 km iken varolan birşeydi servise götürdüm kac kere ama o anda yapmadı,  motor sogukken ve yoğun ttafikte kalinca yapardı genelde, en son yapılan dsg guncellemesinden sonra yapmamaya yada daha nadir yapmaya başladı ama bu seferde 1.vitese geçme ve kapaklanma başladı, işin kötü yanı her zaman yapmaması ve ne zaman yapacağının belli olmaması,  dua ediyorum garanti bitmeden ne olacaksa olsun diye ama şansa kaldı bu iş


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2420
    • Profili Görüntüle
DSG beyninin sürüş tarzınıza göre davrandığı söylenmektedir. Bende 1. vitesle hareket ettikten sonra yokuşta değilse yani zorlanmıyorsa 1000 devire bile çıkmadan 2. vitese geçiyor. Giderken çok düşük hızlarda bile 1. vitese düşmüyor, ne zaman ki kasis gibi bir yerde iyice yavaşladığımda o zaman 1. vitese düşüyor. Hareket halinde 2. vitesle gidilebilecek bir hızda 1. vitese düşmesi bahsedilen yığılmaya sebep olmuştur. O yüzden denemekten zarar gelmeyecek DSG resetlemeyi yapmanızı öneririm; http://www.skodaturkey.com/showpost.php?p=503274&postcount=3


Çevrimdışı Raci

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;628643
DSG beyninin sürüş tarzınıza göre davrandığı söylenmektedir. Bende 1. vitesle hareket ettikten sonra yokuşta değilse yani zorlanmıyorsa 1000 devire bile çıkmadan 2. vitese geçiyor. Giderken çok düşük hızlarda bile 1. vitese düşmüyor, ne zaman ki kasis gibi bir yerde iyice yavaşladığımda o zaman 1. vitese düşüyor. Hareket halinde 2. vitesle gidilebilecek bir hızda 1. vitese düşmesi bahsedilen yığılmaya sebep olmuştur. O yüzden denemekten zarar gelmeyecek DSG resetlemeyi yapmanızı öneririm; http://www.skodaturkey.com/showpost.php?p=503274&postcount=3
Zaten her dsg anormalliginde başvurduğum bir yöntem,  baktım olmuyor vag com la temel ayarı deneyeceğim son çare