škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia 3 start stop sorunu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Dexter39

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Merhaba konu yeri doğru mu emin değilim . Fabiam da bu aralar start - stopta sorun var motor çalışmasına rağmen motoru çalıştırın ikazı görüyorum ve devreye girmiyor sorun neden kaynaklı olabilir . Garanti 7. Ayda bitti

https://hizliresim.com/rJlDLm


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Akü gücü yetersiz olmuş olabilir. Kılavuzdaki ilgili sayfalardan;
Alıntı
...
Otomatik motor tekrar çalıştırma (çalıştırma aşaması)
– Debriyaja basınız.
„ÇALIŞTIRMA-DURDURMA“ sisteminin açılması ve kapatılması
„ÇALIŞTIRMA-DURDURMA“ sistemini ⇒ Şek. 105 tuşuna basarak açıp kapatabilirsiniz.
Çalıştırma-durdurma modu devre dışı iken tuştaki kontrol lambası yanar.
Araç manuel olarak durdurulduğunda durdurma modunda ise, motor derhal çalış-
maya başlar.
„ÇALIŞTIRMA-DURDURMA“ sistemi çok karmaşıktır. Bazı süreçler ilgili servis tekniği olmaksızın zor kontrol edilebilir. Aşağıdaki genel bakışta „ÇALIŞTIRMA-DURDURMA“ sisteminin kusursuz işletimi için çerçeve şartlar gösterilmiştir.
Otomatik motor durdurma koşulları (durdurma aşaması)
Vites kolu rölanti konumundadır.
Debriyaj pedalına basılmamış!
Sürücü emniyet kemerini takmış.
Sürücü kapısı kapalı.
Motor kapağı kapalı.
Araç duruyor.
Fabrikada takılmış olan römork donanımının römorkla elektrik bağlantısı yok.
Motor çalışma sıcaklığında.
Araç aküsünün şarj durumu yeterli.

Duran araç büyük bir rampada veya eğimde değil.
Motor devri 1 200 dev/dak.'ın altında.
Araç aküsünün sıcaklığı çok alçak veya çok yüksek değil.
Fren sistemindeki basınç yeterli.
Dış hava sıcaklığı ve araç içinde ayarlanan sıcaklık arasındaki fark çok büyük
değil.
Motor en son durdurulduğundan beri araç hızı 3 km/saat üzerinde idi.
Dizel partikül filtresi ⇒ Sayfa 23 temizlenmez
Ön tekerlekler çok fazla çevrilmemiş (direksiyon çevrimi bir direksiyon devrinin
3/4'ünden daha küçüktür).
Otomatik tekrar çalıştırma koşulları (çalıştırma aşaması)
Debriyaj basılı.
Azami/asgari sıcaklık ayarlı.
Ön camın buz eritme fonksiyonu devrede.
Yüksek bir fan kademesi seçili.
„AC-KAPA“ tuşuna basılıyor.
Sürücü müdahalesi olmadan otomatik tekrar çalıştırma koşulları
Araç 3 km/saatin üzerinde bir süratle hareket etmektedir.
Dış hava sıcaklığı ve araç içinde ayarlanan sıcaklık arasındaki fark çok büyük.
Araç aküsünün şarj durumu yeterli değildir.
Fren sistemindeki basınç yeterli değildir.


Çevrimdışı Dexter39

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;630357
Akü gücü yetersiz olmuş olabilir. Kılavuzdaki ilgili sayfalardan;


Hocam kitapçığı okudum yazdıklarınızı biliyorum . Bazen çalışıp bazen çalışmıyor akü ( bana göre yetersiz kalmıyor ) hiç olcturmedim . Debriyaj balatası bitmek üzere onla alakası olabilir mi veya basit bir sorun mu bu onun için danistim. Mesela bezen uzun yoldan geliyorum çalışmıyor bu hata veya start stop arızası diyor , bazen ise kısa mesafede motor sıcaklığı 60 derece civarı devreye giriyor bu olay benim kafamı karıştırdı


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
İlk akla gelen akü olunca akü dedim. Muhtemelen diğer koşullardan da kaynaklanabilir. Daha isabetli deneyimi olanlar yardımcı olacaktır.


Çevrimdışı Dexter39

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;630360
İlk akla gelen akü olunca akü dedim. Muhtemelen diğer koşullardan da kaynaklanabilir. Daha isabetli deneyimi olanlar yardımcı olacaktır.



Radyo ekranında hep start stop u kontrol eder oldum bu aralar . Genel olarak attığım resimde ki gibi duruyor . Start stop kullanımda dediği an çalışıyor . Az once başıma gelen ise kontağı açtım resimde ki gibi idi aracı biraz hizlandirdim 4-5 bin devirde vites artırdım hoop kullanıla bilir dedi ilk ışıkta durdum çalıştı. Işıktan kalktıktan sonra 300-400 metrede bu sefer start stop arızası dedi hareket halinde iptal oldu


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
İlk dediğim gibi aküyü kontrol ettirmek gerekiyor. Yüksek devirde normale gelmesi yeterli voltajı sağlayamıyoru göstermiş olabilir.


Çevrimdışı Agronom

  • Kıdemli Fabialog
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Kendiniz de söylüyorsunuz zaten start stop hatası gösteriyor diye. Sorun belli yani. Ya sensörel bir şeydir ya da akü seviyesi ile ilgili. Garantiniz bitmeden servise uğramanızda fayda var.


Çevrimdışı Dexter39

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
garanti 7. ayda bitti :D . Fırsatım olursa özel servise götüreceğim bulunduğum bölgede pek işe yaramasada arızalı durmasın.


Çevrimdışı EnginT

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 115
    • Profili Görüntüle
Demek ki okuma ozurlu oldugumuzdan...!!! Acip okumakta fayda var... Tesekkurler Kardesim...
Engin Tunçay


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: EnginT;630451
Demek ki okuma ozurlu oldugumuzdan...!!! Acip okumakta fayda var... Tesekkurler Kardesim...


Engin abiciğim, o durum bende tam tersi, yani genel topluma göre ne alırsam önce kitap, kitapçık ne varsa hatmederim. Topluma göre bendeki anormallik olabilir mi?!:D:gaz:


Çevrimdışı EnginT

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 115
    • Profili Görüntüle
Okumak her zaman faydalidir... :-)))
Engin Tunçay