škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

​Adaptif Bi-Xenon Farlar'ın uzunda kullanımı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı telepinu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
Merhabalar,
Bi-xenon farlar hakkında merak ettiğim bir konu var:

1. Bizim farlar karşıdan araba gelince gözü almıyor değil mi?

2. Uzun da kullanırken de adaptif olarak çalışıyor mu?
Örneğin şehirler arası yollarda devamlı uzun yakıp gittiğimizde karşımızdakinin gözünü alıyor mu? Sanki bana uzuna alınca adaptif çalışmıyor gibi geldi.

İyi Günler


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
"Adaptif" özelliğini yanlış anlamışsınız sanırım. Adaptif sistemin karşıdan gelen sürücünün gözünü almakla bir ilgisi yoktur. Dolayısıyla sürekli uzun farla giderseniz doğal olarak karşı tarafı fazlasıyla rahatsız edersiniz. Dinamik far asistanı olmadığı sürece farlarınız kısa-uzun geçişini otomatik yapamaz...

"Adaptif sistemde direksiyon açı sensörlerinden alınan dönüş açısına göre aracın far mercekleri, otomatik olarak gerekli açılarda dönerek viraj içlerini, daha viraja girmeden aydınlatır.
Gelişmiş Ön Aydınlatma Sistemi “AFS” ise alışılagelmiş sabit bir aydınlatma karakteri yerine, değişken sürüş koşullarına ayak uyduran esnek bir aydınlatma karakteri sunar. Değişen hız değerlerine göre farlar, örneğin düşük süratlerde şehir içinde yol alındığını anlayarak daha yakın bir mesafeyi aydınlatırken sağ ve sola doğru açılırlar. Böylece kaldırımlar da aydınlatma alanına sokulur. Hız yükseldiğinde ise alan daraltılır ancak aydınlatma mesafesi uzatılır. Böylece daha yüksek süratlerde çabuk katedilen uzun mesafeler daha erken aydınlatılmış olur. Daha da yüksek süratlerde ise farlar iyice yükseltilir. Ancak bu kez de karşıdan gelen trafiği tehlikeye sokmamak için sol far biraz daha aşağıda konumlandırılır. Akıllı aydınlatma fazlarıyla Gelişmiş Ön Aydınlatma Sistemi “AFS”, çok daha güvenli bir yolculuğu garanti eder."
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı egeyildirim

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
akıllı far asistanınız yoksa uzuna alırsanız otomatik olarak kısalara dönmez dolayısı ile karşı tarafı kör eder.


Çevrimdışı msami

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 487
    • Profili Görüntüle
Evet uzunda da adaptif olarak çalışıyor. Uzunlar oldukça kuvvetli karşıdakinin gözünü fazlaca alır. Yalnız adaptiften kastım sağa sola dönmesi. Sanki sizin sorunuzdan otomatik uzundan kısaya alımı gibi anladım o yok malesef.


Çevrimdışı telepinu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
Sol farın aşağıda olduğunu tabelalardan fark etmiştim,
Soldaki levha, sağdakine göre daha karanlık oluyordu.

Alıntı yapılan: enoktakenokta;570648
"Adaptif" özelliğini yanlış anlamışsınız sanırım. Adaptif sistemin karşıdan gelen sürücünün gözünü almakla bir ilgisi yoktur. Dolayısıyla sürekli uzun farla giderseniz doğal olarak karşı tarafı fazlasıyla rahatsız edersiniz. Dinamik far asistanı olmadığı sürece farlarınız kısa-uzun geçişini otomatik yapamaz...

"Adaptif sistemde direksiyon açı sensörlerinden alınan dönüş açısına göre aracın far mercekleri, otomatik olarak gerekli açılarda dönerek viraj içlerini, daha viraja girmeden aydınlatır.
Gelişmiş Ön Aydınlatma Sistemi “AFS” ise alışılagelmiş sabit bir aydınlatma karakteri yerine, değişken sürüş koşullarına ayak uyduran esnek bir aydınlatma karakteri sunar. Değişen hız değerlerine göre farlar, örneğin düşük süratlerde şehir içinde yol alındığını anlayarak daha yakın bir mesafeyi aydınlatırken sağ ve sola doğru açılırlar. Böylece kaldırımlar da aydınlatma alanına sokulur. Hız yükseldiğinde ise alan daraltılır ancak aydınlatma mesafesi uzatılır. Böylece daha yüksek süratlerde çabuk katedilen uzun mesafeler daha erken aydınlatılmış olur. Daha da yüksek süratlerde ise farlar iyice yükseltilir. Ancak bu kez de karşıdan gelen trafiği tehlikeye sokmamak için sol far biraz daha aşağıda konumlandırılır. Akıllı aydınlatma fazlarıyla Gelişmiş Ön Aydınlatma Sistemi “AFS”, çok daha güvenli bir yolculuğu garanti eder."


Çevrimdışı telepinu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
Sonuç olarak bizim adaptif farlar sadece sağa sola adaptif.
Karşıdan gelenin gözünü almayı engelleyecek bir teknoloji opsiyonel alınıyor anlaşılan.

Bi-xenon farlar ile gece yolculuğu yapmak keyifli gerçekten.

Quad-Xenon dedikleri nedir?


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: telepinu;570656
Sonuç olarak bizim adaptif farlar sadece sağa sola adaptif.
Karşıdan gelenin gözünü almayı engelleyecek bir teknoloji opsiyonel alınıyor anlaşılan.

Bi-xenon farlar ile gece yolculuğu yapmak keyifli gerçekten.

Quad-Xenon dedikleri nedir?


quad-xenon dedikleri olay custom bir uygulama, farın içine çift mercek yerleştirilerek yapılıyor. fabrikasyon üretimli bir quad-xenon isimli sisteme denk gelmedim hiç. kısacası fantezik bişey


Çevrimdışı wolf123

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Merhaba konuyu hortlatmış olacağım ama :))
Far ayarı mekanik olarak yani bildiğimiz bir şekildemi yapılıyor. Çünkü suberb aracımda bixenon adaptif far var , aracı bir miktar alçattık , yakını göstermeye başladı. Bildiğimiz klasik yöntemle ( rot balasçıda )mekanik ayar yapıldı. Ancak halen çok yakını gösteriyor özellikle uzun yolda. Başka bir ayar yönetmi varmı. Daha önce Nissan xtrail aracıma far ayarını serviste bilgisayara bağlayarak yapmışlardı.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=4125]wolf123[/MENTION]

Normal farlar gibi farın arkasından alyan ile ayarlanıyor.