škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dsg Aşırı Isınma Problemi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı sensoy

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 165
    • Profili Görüntüle
Merhabalar, bayramın ikinci günü ailemle Şile ye gezmeye gittik, haliyle tatil olduğundan çok yoğun trafik vardı, giderken bir problem yaşamadık fakat, akşam dönüş trafiği bir facia idi, yağmurda birleşince tam bir çileye dönüştü. Dur kalk trafiği rampalı yollar malum, 1 saat kadar sürünce aniden ekranda Kırmızı ikaz yazısı ve uyarıcı bir sesle "DSG Şanzıman Aşırı Isındı" yazısı çıktı. İlk defa karşılaştığım bu durum biraz korkutsa da paniklemeden hemen sağa çekip stop ettik, 15-20 dakika kadar bekledik, biraz soğuduğunu düşünüp tekrar yola koyulduk, ama bu sefer manuel modda sürdüm, bir daha arıza yazısı çıkmadı, Yavuz Sultan Selim bağlantısına gelince hemen sıkışık trafikten kaçtım.
Uzun süreli dur kalklı trafikte (Özellikle rampalı yollarda)  manuel modda sürülmesi gerektiğini bu tecrübe ile öğrenmiş olduk, umarım herkes benim bu tecrübemden faydalanır.  Acaba böyle devam edilse idi şanzımanı elimize alırmıydık merak ettim :)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8818]sensoy[/MENTION]

Geçmiş olsun. İlk başta yapmanız gerekeni sonradan yapmışsınız. Dur kalk trafikte kesinlikle Manüel'e geçmek gerekiyor çünkü araç D2 de yarım debriyaj konumunda ilerlediği için sürtünmeden dolayı ısınır eğer uyarıya rağmen devam edilseydi balata yanık kokusunu duyardınız ve kavrama değişimi kaçınılmaz olurdu. Geçen yıl bu aylarda İstanbul'a gidince bende yakalanmıştım trafiğe 3-4 km lik yolu 2 saate geçtik galiba, hem rampa yukarı hem klima açık ama Manüel'de kullandım ve sorun yaşamadım fakat yinede tedirgin oldum acaba kalır mıyım diye.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
[MENTION=8818]sensoy[/MENTION]

Geçmiş olsun.

Bir seferden bir şey olmaz :)

Kavrama ısındığında, balataların aşınması hızlanabiliyor. Aşınmanın cereyan ettiğini ise, balata kokusundan anlayabiliyoruz.

Aracınızda, ısınma uyarısını alır almaz kenara çektiğiniz için, sizde böyle bir durum ortaya çıkmamış anladığım kadarıyla.

Kendi aracımda, şu ana (15,000 km) kadar böyle bir ısınma uyarısı almadım. Ancak, beş kez balata kokusuyla karşılaştım. Yani, uyarı sistemini alarma geçirmeyen, anlık ve lokal ısınmalar da gerçekleşebiliyor.

Bahsettiğim beş vakanın üçü, yokuş yukarı aracı geri hareket ettirirlken, bir tanesi uzun süreli dur-kalk trafikte düşük hızla giderken, sonuncusu da buzlu bir rampayı çıkarken, ön tekerlekleri patinaja düşürdüğümde gerçekleşti.

Kendi deneyimlerim, eğimli yollarda yarım gazla dur-kalk yapmamanın önemli olduğunu gösteriyor. Ya, tam frenle durmak, ya da, normal gazla aracı yürütmek gerekiyor. Sıkışık alanlardaki park manevralarında  bunu uygulamak biraz zor da olsa, aracın huyuna suyuna alıştıktan sonra, yapmak mümkün.


Çevrimdışı Umut Yeti

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 227
    • Profili Görüntüle
Konu ile ilgili bilgim malesef mevcut olmamakla beraber bayramın 2.günü bizde eşimle ve yetimizle şiledeydik ve o dehşet ötesi dönüş trafiğine kaldık :D gerçi ben kaçtım biryerlerden ama olsun :D


Çevrimdışı sensoy

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 165
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Umut Yeti;639719
Konu ile ilgili bilgim malesef mevcut olmamakla beraber bayramın 2.günü bizde eşimle ve yetimizle şiledeydik ve o dehşet ötesi dönüş trafiğine kaldık :D gerçi ben kaçtım biryerlerden ama olsun :D


Bilmediğimiz yollar, keşke ben de kaça bilseydim, Yavuz Sulta Selim köprüsü kavşağına kadar çekmek zorunda kaldık, bir daha bayramda İstanbul çevresi böyle uzak yerlere gitmemeye karar verdim, bundan üç sene evvel aynı sıkışık trafiğe Silivri dönüşünde de yakalanmıştık, insanın sabrını zorluyor böyle trafikler, trafiksiz günler dilerim :)