škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Öz Kızdırma Lambası Uyarısı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Nomac

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Merhaba Arkadaşlar,

Aracım uzun yolda sarı yay şeklinde olan ön kızdırma uyarısı vermeye başlıyor kafasına göre. Uyarı flashing yani yanıp sönme şeklinde rastgele yolculuk esnasında başlıyor. Kontak açılıp kapanınca gidiyor ama eninde sonunda yine yanıyor.

Telefonla teknik servisi aradığımda DPF dediler, keza özel serviste uyarı mesajı göremedi, DPF dolmuş dedi cihaza bağlayıp. Açıkçası DPF'nin egzos şeklinde bir uyarı lambası yok muydu bundan dolayı şüphe duydum? :confused:

Bu uyarı yandığında araç çekişten düşüp, durduğunda Start-Stop uyarısı da veriyor.

Araç 2016 Model 1.4 TDI DSG.

Başına gelen var mı acaba?

Video: https://youtu.be/9jUvi6RHsKU  

[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=9jUvi6RHsKU[/YOUTUBE]

Resim: https://i.hizliresim.com/Z5ZLbg.jpg
« Son Düzenleme: 27 Temmuz 2019, 20:19:08 Gönderen: Nomac »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Nomac;651142

Telefonla teknik servisi aradığımda DPF dediler, keza özel serviste uyarı mesajı göremedi, DPF dolmuş dedi cihaza bağlayıp. Açıkçası DPF'nin egzos şeklinde bir uyarı lambası yok muydu bundan dolayı şüphe duydum?


Start stop ile beraber kızdırma bujisi ikazı çıkıyorsa problem kesinlikle Akü kaynaklıdır.
Tek basına bu ikaz çıkıyorsa bir çok başka sebep aranabilir ama zayıf aküde öncelikle start stop devreden çıkıyor, belirli bir zamandan sonra da kızdırma bujisi ikazı çıkıyor.

Muhtemelen sız bu ikazla karşılaşmadan önce aracınızın start stop özelliği efektif bir şekilde çalışmıyordur.

Aracı genelde kısa mesafe kullanıyorsanız bu tür sıkıntılarla karsılasmanız normal.

Öncelikle aracın aküsünü bir ölçtürün köşebaşı elektrikçisine, muhtemelen zayıf ve değişmesi gerekecek diyecektir. İyi bir redresör şarjı uygulasınlar, aküyü şarj etsin ve sülfatlaşmayı kırmak icin tüksek voltaj düşük akım darbeli şarj.

Belki akü kurtarılabilir. Harici bir sarj cihazı alıp aracınızın aküsünü her hafta (hafta içi yatıyorsa veya kısa mesafe kullanılıyorsa genelde) şarj edin.

Kısa mesafe ve dur kaklı trafıkte aracın start stopunu kapatın muhakkak.

DPF dolunca araç bunu yakarak temizliyor. Hatta rölanti devri de 1000 e çıkıyor. temizlikte iyi bir cereyan çekiliyor zayıf aküde problem cıkarıyor.

Bu arada bazı arkadaşlarda gaz kelebeği sorunundan dolayı bu arızayı verebiliyor da.

Öncelikle elektriksel başka ikazlarla beraber bu olay yaşanıyorsa ilk aku kontrolu yapmak gerek. Akü iyi durumda ise başkaca arıza sebepleri araştırılmalı sonrasında ama. Akü kontrolü oldukça basit ve masrafsız birsey.


Çevrimdışı Nomac

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
değerli cevabın için teşekkür ederim.

akü olayını deneyeceğim.

bu arada çakma vcds kablo ile hata kodlarını aldım, confirmed hata kodu olmasa da detaya girince DPF uyarısı var 7-8 tane.

200km'lik bir yola çıktım bayramda, darıca yolundan gittim spor viteste ve 2500 devirlerde, dönerken de drive modda 1600 devirde sabit hız döndüm hiç uyarı yakmadı, muhtemelen yüksek devirde bir miktar temizledi çünkü.

istanbula döndükten sonra lap diye yine yaktı :) genelde devirli kullanımda bu uyarıyı yakmıyor gibi.

merak ettiğim akü için bir uyarı görmem gerekmez mi gerek konsolda gerek hata kodu olarak?