škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Karda esp-asr kapatmak

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ilkerA5

  • SkodaTR
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 383
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;646271
Zaten mesele patinaja düşürmemek. Hem kalkışta hem seyir halinde. Seyir halinde yukarıdaki bilgide anlatıldığı gibi patinaja düşen tekerin tersine dengeyi sağlamak için fren uyguluyor. Kalkışta kararlı kalkış yapması yerine patinaj yaparak da olsa kalkış yapma olayı bana çok mantıklı gelmiyor. Tamam, gücü kesiyor üstüne üstlük fren yapıyor olabilir ama sağlıklı olan patinaja düşürmeden yeterince hafif gazla hareket edebilmek değil mi?


Recep bey sen hiç çamura saplanmamışsın veya dik-karlı yolda kalmamışsın. asr patinaja düşmemek için frene basıyor motor gücünü kesiyor devirlide kullanılmıyor. çamurun içine saplandığını düşün asr açıkken hayatta cıkamazsın devir 2500 ü geçmez. asr kapatıldıgında zorlala zorlaya birinci vites 5000 6000 7000 devirle yeri kazıya kazıya saplandığın yerden çıkarsın. asr bence ilkel bir teknoloji. bu iki durumun farkına varamıyor e varamazda zaten. senin dediğin geçerli olsaydı araçlarda asr yi kapatamazdık izin vermezlerdi.


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Kesinlikle asr kapatılmalı. Normal şartlarda bile çok agresif davranıyor asr. Buzda yokuş çıkmadım asr den dolayı. Neden çıkmıyor diye düşünüp durdum ve asr aklıma geldi. Kapatır kapatmaz yürüp gittim.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Herkes gibi ben de bildiğimi uyguluyorum. Daha dün artı iki kişi ile asfalt yokuşta ağırlık merkezi arkaya kayınca ön çekiş patinaja düştü. Gazla ayarlıyarak tutunmayı sağlayıp çıkabildim. Daha önce böyle bir alışkanlık edinmediğimden asr yı kapatmak aklıma gelmedi. Benzer bir patinajda denemek isterim. Doğrusu öncesinde bu tür bir yolu sezip yol da müsaitse ona göre hızlanıp çıkmak en doğrusu. Dünkü yol viraj ve önü görünmediğinden öyle bir şansım olmadı.


Çevrimdışı ilkerA5

  • SkodaTR
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 383
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;657040
Herkes gibi ben de bildiğimi uyguluyorum. Daha dün artı iki kişi ile asfalt yokuşta ağırlık merkezi arkaya kayınca ön çekiş patinaja düştü. Gazla ayarlıyarak tutunmayı sağlayıp çıkabildim. Daha önce böyle bir alışkanlık edinmediğimden asr yı kapatmak aklıma gelmedi. Benzer bir patinajda denemek isterim. Doğrusu öncesinde bu tür bir yolu sezip yol da müsaitse ona göre hızlanıp çıkmak en doğrusu. Dünkü yol viraj ve önü görünmediğinden öyle bir şansım olmadı.

Araç ağırken yokuşta -yüzey asfalt ise- kalkışta ani hareket etmemek gerek daha yumuşak debriyaj hareketiyle araç kaldırılmalı. Dediğiniz gibi araç ağır olunca ön tekerler patinaja düşüyor bendede. Lastiktende farkeder bu tabi. Ama genelde düşüyor patiye. Hele yüzey topraksa o zaman o kadar dik yerlere parketmiyorum. Yokuşun daha gerisinde düz yer yoksa aracı hızıyla kaptıracak yer yoksa toprak yüzey-dik yokuşta aracı kaldırmak pek mümkün olmuyor. He bu durumda da ASR devreye giriyor tamamen imkansızlaşıyor. ASR açıldığında memnun olduğum tek an, "şehiriçinde düz asfaltta, trafik lambalarında beklerken ki kalkışta hızlı kalkar isem kendi frenliyor" pati ye düşürmüyor asfaltta çok işe yarıyor. İyi bayramlar.