škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

bir Opel Vectra hikayesi :)

Ziyaretçi · 59 · 25648

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
vallaha ne biçimde güzel olur ha hele ki kendin yapması uvvfs hayatta zevk alınacak sınırlı şeylerden :)

C20LET makinedeki parçalar cidden çok meşhur kimsenin ağzından düşmüyor. 300-400 beygirlerde gider diyorlar nası bi forjlamaysa :kiki:


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
bizim üniversitede  bir hocamız var  kendi  ralli  aracı  yapıyor  
opel  c16xe..   anlarsan  üzerinde müthiş  teknolojik  denemeler  var (molycoat)
bakalım bu sezon ne yapacak..
 
http://www.elk.itu.edu.tr/~azzmi/pics/engine.wmv
 
 
imkanı  ve ciddi bilgisi  olan için  inanılmaz bir  zevk :D


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
vaow süperdi, çift egzantrikli ne güzel görüntü :)

şanzımanıda kafasına göre ayarladı sanırım fabrikasyon değildir galiba.


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
straight cut dog box  birde  quaife ATB  difransiyel :D
 
hangi klasmanda  yarışıyor bilmiyorum ama  fazla bir müdahale  yok gibi
 
sorarım diyeceğim ama  utanıyorum  açıkçası  :D  kaç  sene  oldu  forumlarda  falan (migweb)  denk  geliyoruz  geleceğim tanışacağım  yardım edeceğim dedim  gidemedim..
 
kendi fakültemle  onun fakültesi arasında 20m var :o


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AhmetH;44291
yok her daim depoda benzin var :)
 
ama arada çok hafif kesiliyor gibi geliyor bana ya bujilerden yada DIS modül de yolcu :kiki:

 
Ben şu eski 1.6 motorların kodları ve özellikleri hakkında bir iki bilgi paylaşımı yapalım diyorum.:ok:
 
 
Bildiğim 1.6'lar ve kodlar şu şekilde;
 
X 16 XEL (6000 devirde 100 hp, 3600 devirde 150nm üreten ECOTEC)
 
X 16 XE (Bunun farkını çok ama çok merak ediyorum. Hakkında kesin bir bilgim yok)
 
Z 16 XE (X 16 XEL'in gaz teli yerine elektronik gaz kelebeği kullanan versiyonu diye biliyorum. Güç ve tork değerleri X 16 XEL ile tamamen aynı)
 
=========================
 
Bunun dışında bir de özelliğini bildiğim, kodunu bilmediğim asıl önemli motorlar var;
 
Taa eski Astra'larda kullanılan 1.6 8V'lik 75hp'lik bir motor.
 
Taa eski Astra'da kullanılan 1.6 8V olmasına rağmen 100 hp civarı güç üreten özel bir motor. ("Astra Si" olarak geçiyor bu versiyon)
 
Veee;
 
En ama en çok merak ettiğim olay:
 
X 16 XEL ile maks güç ve torkları aynı olan; ama bu güç ve torkun elde edildiği devirlerin farklı olduğu bir motor.
 
6200 devirde 100hp, 3200 devirde 150nm.:hanz: Bu motor 1.6 Vectra B'lerde kullanıldı benim bildiğim. Bir de bizim 2 Astra'dan deli gibi güçlü olanın bu motoru kullandığını tahmin ediyorum.
 
Tahminim bu gizemli motorun, X 16 XE kodlu gizemli motor olabileceği yönünde.
 
Bilgisi olanların desteğini bekliyorum.:D
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
heralde ben vereceğim bilgiyi :D
 
bunların özü C16XE motor.
 
bu motorun silindir kapağında emme portları daha geniş (flow derler ya işte o)
ayrıca makina MAF tabanlı injeksiyon ile çalışıyor.
EGR valfi de yok..
emme manifoldu üst parçası da plastik. (ne olduğunu bilmiyorum ezber işleri işte :D )
 
X16XE ise C16XE den detaylarda farklı. sanırım tigra motoru
 
MAF sensörü yok emilen hava kütle hesabını MAP sensörü tabanlı çalışan injeksiyon sistemi ile yapıyor (c16dan farklı olark IAT sensörüde var doğal olarak)
emma manifoldu üst parçası döküm alüminyum
injeksiyon sistemi farklılığı ECU ve motor tesisatının faklılığınıda beraberinde getiriyor.. vede EGR sistemi var..
ayrıca neyi değiştirdiler bilmiyorum ama c16 motorun 1:11 olan kompresyonu 1:10,5 a düşmüş
e birazdaha çevreye saygısı arttığından X motor kodunu almaya hak kazanıyor bu sebeple :)
 
X16XEL motorda ise tam ne fark var emin olmamakla beraber x16xe bloğunun aynısı olduğunu fakat üst kapak olarak X14XE silindir kapağı bulunuyor (egzantriklerden haberim yok ama samimi fikrimi sorarsan onlarda farklıdır.)
 
Z16XE motor ise yine temelde aynı makina ama silindir kapağında emme portları üçgen dizaynlı (triangular shaped ports)
direk bujilere geçen distribütörsüz ateşleme sistemi elamanı var (DIS pack, buji kablosu yoktur)
ayrıca gaz kelebeği ile pedalı arasında gaz teli yoktur drive by wire sistemidir.
 
Z16XEP motor ise twinport motor :) oda özünde Z16XE..
 
yani temelde herşey aynı olmakla beraber emme manifoldu dizaynları ile motorların güçleri oynuyor . özünde 150 hp yi kaldıracak lotus dizaynı bir motor bu 1.6 lar bu bağlamda saygıyı hak ediyor..
 
ama kimi fabrikasyon hataları sonucu (piston to cylinder bore clearance) aletler yağ yakıyor :D ayrıca EGR sistemide kurumlanmaya meyilli. ve egr valfi açık kalırsa motorun emme yolundaki vakum düşüyor.. aletler de MAP tabanlı olduğundan emme yolundaki en ufak vakum değişikliğine alerjiktir arıza moduna geçer yada stop eder zira yakıt haritaları bunlara göre ayarlı :)
 
8v motorların kodları C16NE sanırm kodlama prosedürünü hatırlamıyorum ezberden okumam lazım :)
 
velhasıl şapka çıkartılası 1.6 motorlardır sezarın hakkı sezara :ok:


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
şimdi hatırladım X16XE de düşen 0,5 lik kompresyon pistonların üzerinde supaplara denk gelen 4 adet çentikten ibaret..
 
toplamda 4 piston yani 16 çentik var
 
« Son Düzenleme: 28 Ekim 2009, 23:54:25 Gönderen: AhmetH »


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Bilgiler için çok teşekkürler.:ok:
 
Şimdi bu C16XE dediğimiz motor 100 hp'lik 1.6 "Astra Si" oluyor o zaman ?
 
X16XE'nin Tigra motoru olma ihtimaline ise katılıyorum. Zira yazıdan sonra hatırladım; Tigra'nın daha yüksek devirde daha az tork veren bir motoru var. (140 küsür nm) Maks gücü ise 103 hp gibi bir değerdi sanırım.
 
Ama hala 3200 devirde 150 NM tork veren; 100 hp'yi ise 6200 devirde veren ECOTEC'in gizemini çözemedik.:hanz:
 
Bu konuya 2 gün önce değinmiştim; o gece internette yoğun bir arama yapınca alakalı bir yorum okudum. Forumların birinde Astra F sahibi bir kişi Astra F'lerin 95-96 Ecotec'lerinin daha atak olduğunu belirtmiş. İşin ilginci, bu araçların donanım ismi de bizim o ünlü "Merit".:)
 
Hatta bir de bu Merit'in eski bir kataloğunun bir parçası paylaşılmış internette. Yani anladığım kadarıyla  Astra F'in 95-96'da galiba Merit donanımlı versiyonu (daha atak olduğu belirtilen), 97-98'de ise bildiğimiz GL-GLS donanımlı standart X16XEL donanımlı versiyonları satılmış.
 
Benim elimdeki 95 yılı basımlı bir katalokta ise "Merit"e dair hiçbir bilgi yokken; 1.6 ECOTEC'in tork eğrisinde açıkça görüldüğü üzere 3200'de 150nm üreten versiyon görülüyor.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
vay be bugün cok kmli araba görme günüm heralde bi ankarada zeki ünaldı skoda servisine ugradık orda 1.6 combi a4 octi vardi sayaca bi baktık 370.025 diyodu gözüme inanamadım
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
c16xe  corsa gsi  motoru  106 hp  yada  109bhp  diye  geçiyor  kelime oyunları var :D
 
3200de 150Nm lik  motor  büyük ihtimal  x16xe  
ama eskilerden  en güçlü  1.6 motor c16xe ,  x kodlu motorlar  1998  li  yıllardan sonra  gelmeye başladı diye biliyorum
 
sizin  merit c16xe  olabilir.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
X kodlu motor 98 öncesinde var; o kesin.:) 97 GL'miz tartışmasız X16XEL idi.
 
Hatta, nalet olsun ki emin değilim:hanz:, 96 Merit'imizin de X16XEL olduğunu hayal meyal hatırlıyorum...:(
 
Bu arada; şu aklıma geldi. Corsa GSI motorunun gücü bende şüphe yarattı. Acaba Tigra motor ile bu motor aynı olabilir mi ? Eğer öyle ise Tigra motoru diye bildiğimiz X16XE gene ihtimal dahiline girebilir.
 
Şayet C serisi motorlarda "ECOTEC" şeklinde adlandırma yoksa, Merit'in motoru kesinlikle C değildi. Bildiğimiz Ecotec motor vardı zira.:)
 
==============================
 
Bu iş hala şüpheli. Hala 100 hp'lik düşük torku 1.6 Astra Si motorunun kodunu bilmiyoruz örneğin. Belki de Opel her en ufak değişikliğe kod koymayı gerekli görmemiştir.:) Astra Si bir yana; 3200-3600 meselesi sadece yazılım ile ilgili olabilir. Hatta benim aklıma büyük ölçüde emisyon müdahalesi geliyor.:) Eğer durum bundan ibaret ise kod değiştirmek gerçekten de şart değil.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
C16XE üzerinde ecotec yazan kapak var
X16XE  üzerinde de ecotec yazıyor
 
farkları  dışardan bakınca filitre kabının yanında MAF olan C16
 
araştırdığım ve bildiğim kadarıyla X16XEL   kesinlikle  zayıfça olan motor o yüzden onu klasman dışı bırakabiliriz :D (ama bu motorun  düşük devirde iyi tork verdiği biliniyor L  low end power demek)
 
X16XE motor tigra ve corsa GSi da kullanıldı diye diliyorum.
 
her değişikliği opel öyle yada böyle kodlar  mesela  z16xe  ninde  101 hp  ve 100 hp  olanları var
101 olanların z16xe1  olduğunu  hatırlıyorum.(emin değilim tabi :D)
 
bence o kuvvetli motoru  X16XE  olan


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Off, ortalık iyice karıştı.:D
 
ECOTEC motorların sadece X ve Z serisinden ibaret olmadığını öğrendiğim çok iyi oldu.:)
 
Ama hala Merit olayı spekülasyon seviyesinde kalıyor malesef.:D Zira araçta basbayağı X16XEL bulunma ihtimali de mevcut.:kiki: Çünkü ben aracın çok hoşuma giden ataklığını tamamen kendi tahminime dayanarak 3200 olayına dayandırıyordum. Ortada bir 3200 torku makine olduğu doğru. Ama o motorun Merit'te olduğuna dair bir kanıt hala yok elimizde.
 
3200'lüğün farklı -tabii gerçekten farklıysa- olan kodunu bizim Merit olayından ziyade genel bilgi açısından merak ediyorum. Gerek X16XEL'i, gerekse Z16XE'yi gerçekten çok severim.(Z16XE'nin gecikmeli gaz tepkisini sevmiyorum ama:++:) Opel'in bu 1.6 motorları hakkında, çok ince teknik olmasa da, bilgi sahibi olmak istiyorum bu yüzden.:)
 
==================================
 
 
Mesela ortaya yeni bir bela atayım buyrun;
 
Bu Astra Classic II'de kullanılan 103 hp 6000 devir; 147nm 3600 devir değerlerine sahip motorun kodu nedir mesela ?:kiki: (Ortaya çıkan ilk "Twinport" motor) Bundan sonra ortaya çıkan 105 hp'lik ünlü motor Z 16 XEP kodlu, bildiğim kadarıyla. Ondan sonra çıkan 115'lik cengaver de Z 16 XER kodlu. Ama bu aradaki 103'lüğün kodu ortada yok.:hanz:
 
 
Bir de Z16XE (ya da X16XEL de olur) ile bu kodu meçhul 103'lüğün tork grafiğini görsek keşke. 103'lük için "alt devirlerde 8V kullanımı ile daha fazla tork vb." diye bir şeyler söyleniyor; 3600'deki tork ise 150nm yerine 147 nm ? Açıkçası ben alt devirler konusunda çok da emin değilim. Şu Opel'e tork eğrisi yayınlatmayı bir öğretemedik gitti...:kiki:
 
===================
 
 
Ah Opel ah... Kolay kolay uzaklaşamayacam senden.:++:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


efe_38

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: AhmetH;43806
Vectra B 3 yıldız almış Ncap ten hoca abi :D
 
videosu var önden vurdumu araba ortadan yamuluyor marşbiyel atıyor kendini kasılmaktan, ne sağlamlığı boşversene herşey zamanında güzel.
 
 uzay kasa vectraları sevdiğim için hakan abi bi bak şu konuya dedi biraz geç oldu ama :)
 
şimdi gel gelelim ahmet bey siz biraz mualefet birisiniz ben açık sözlüyümdür kusuruma bakmayın :( vectraya laf eden karşısında astrayı bulur :++: bu arabaya laf söyletmem heleki alman üretim makinaki bişey demeyin derim sadece şöyle bir şeyle açıklayayım.
 
bizdede vardı bi astra ve vectra almanyadan gelmeydi ikiside ben daha bebeydim 5-6 yaşlarında bi kaza yaptık ford taunusa çarptık arkadan bende meraklıyım hemen atladım aşağı baktımki fordun taa sürücü kapısı yamulmuş o sağlam fordun yani onu düşünün bizim astranın yemin ederim sadece sağ far ve sinyal kırıldı bu kadar adam inanamamıştı çok iyi hatırlarım o günü 'lan ne biçim arabaymış anlamadım' demişti ve o arabayı babam satmam derdi bi ara krizden dolayı satmıştı halada der durur o arabayı,yani bundan dememki ben bizzat bilirim sağlamlığını ondan dolayıda laf söyletmem bunlara..