škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

HTP

Ziyaretçi · 13 · 10018

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi

Tamamı : http://www.ptc.com/appserver/wcms/ptcawards/entry.jsp?im_dbkey=6553 linkinde. Aşağıda da aklım erdiğince gerekli kısmın tercümesini yaptım.

Geliştiren:
Volkswagen’ in işbirliği ile Škoda Motor Geliştirme departmanı.
Firma:
SKODA AUTO AS

Ülke:
Çek Cumhuriyeti




Škoda Auto üç silindirli benzinli ve su soğutmalı bir motor geliştirdi.

1.2 lt. hacmindeki bu güç ünitesi 4750 d/d’ de 40 kW (54HP) ve 3000 d/d’ de 106 Nm. tork üretmektedir.

Silindir bloğu ve silindir kafaları alüminyumdan imâl edilmiştir ve dengeleyici balans şaftına sahiptir. Eksantrik millerine silindir başına iki supap ve eksantrik zinciri bağlıdır.


VW EA111 serisi motorlardan alınan silindir ebadından başka, motor yeni baştan ele alındı ve değişik paramatrelere sahiptir.

Paylaşılan genel parçalar bazında Škoda ve VW paralel olarak silindir başına 2 ve 4 supaplı versiyonlarını geliştirmekteler.

Bu motor eksantrik zinciri veya aparatlarının, motor ömrü boyunca bakım veya değişim gerektirmeyecek şekilde tasarlanmaya çalışıldı.

Eksoz sistemi, hemen eksoz manifoldu arkasına yerleştirilen katalitik konvertör ile modifiye edildi.

Bu çözüm, soğuk çalıştırma sonrası katalitik konvertörün verimli çalışma sıcaklığına daha çabuk ulaşmasını sağladı ve böylece daha temiz eksoz gazı salınımı elde edildi.

Bu yeni motorun en büyük avantajı düşük devirde yüksek tork üretmesidir.

Bu nedenle HTP (High Torque Performance) olarak isimlendirilen bu motor; rahat ve yumuşak ve aynı zamanda esnek bir sürüşe katkı sağlamaktadır.
Yumuşak çalışan, iyi dengelenmiş, sessiz ve EU4 eksoz emisyon normlarını karşılamayan bu motor, daha sıkı egsoz emisyon normlarını karşılamak amacıyla kolaylıkla modifiye edilebilir.

Tamamı : http://www.ptc.com/appserver/wcms/ptcawards/entry.jsp?im_dbkey=6553


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Bu ilk HTP herhalde, sonra 64 HP ve 70 HP yaptılar...


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: turker;594
Bu ilk HTP herhalde, sonra 64 HP ve 70 HP yaptılar...
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;587
...Paylaşılan genel parçalar bazında Škoda ve VW paralel olarak silindir başına 2 ve 4 supaplı versiyonlarını geliştirmekteler...
;););)


Çevrimdışı azakoglultd

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 387
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı
Bu yeni motorun en büyük avantajı düşük devirde yüksek tork üretmesidir.

İşte bunu seviyorum..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı Real81

  • ROOMSTER COMFORTSPORT 1.4 TDI 105 HP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3322
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;1706

İşte bunu seviyorum..


bende rampaları :kiki: anladın sen onu


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Real81;1711
bende rampaları :kiki: anladın sen onu

Şimdi daha iyi roomide o olay :hih:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
ben 1,4 101 bg le doymuyorum ama vergiden dolayı yuksek motor alamıyorum .en azından 1,6 olabilir.1,4 le aynı vergisi var nasıl olsa.birde torku fazla olursa tadından yenmez.şu yeni teknılojı motorlar biraz kullanılsın.sorunlu mu degil mi anlayalım ona göre yöneliriz bizde.
2006 GOLF PLUS


Çevrimdışı uğur

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 171
    • Profili Görüntüle
skoda bunu hep yapıyor :P bizim feliciadaki motorda 1.3 68 hp eski teknoloji olmasına rağmen düşük devirde torku fazla sunuyor ve oldukça güçlü oluyor...5000 devirde maksimum güç 2600 devirdede maksimum tork veriyor buda şehir içinde atak olmasını sağlıyor :)


Çevrimdışı 06navy

  • Black Eagle
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1730
    • Profili Görüntüle
Valla ben Gökhan'ın 1.2 Roomster'ını kullanmıştım, 1.Vites'in biraz kısa sürmesi dışında çekişinde hiçbir eksiklik hissetmedim, aracımı değiştireceğim zaman temiz denk gelirse alabilirim 1.2 HTP


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Fabia ve Roomster 1.2 HTP' nin 1. vites oranları çok ufak farkla birbirinin aynı. Yalnız Fabia 4,188:1 diferansiyel kullanırken Roomster' de 4,929:1 diferansiyel kullanıyor. 1. vitesler zaten genelde kısa olduğu için, daha da kısa diferansiyelle iyice kısa hissediliyor.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 06navy;12849
Valla ben Gökhan'ın 1.2 Roomster'ını kullanmıştım, 1.Vites'in biraz kısa sürmesi dışında çekişinde hiçbir eksiklik hissetmedim, aracımı değiştireceğim zaman temiz denk gelirse alabilirim 1.2 HTP

Bizim 1.2'ler çok başka,bende 1.2'de hiç fazla salaklamamıştım,hakikaten belli bir yere kadar gayet tatlı gidiyor ama Corsa 1.2 berbat mesela,inip yanında yürüsem daha hızlı giderim:hanz:


octaviaman

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;12863
Bizim 1.2'ler çok başka,bende 1.2'de hiç fazla salaklamamıştım,hakikaten belli bir yere kadar gayet tatlı gidiyor ama Corsa 1.2 berbat mesela,inip yanında yürüsem daha hızlı giderim:hanz:

Eski kasa corsa 1,2 otomatikler çok seri gidiyor manuellerde ki durumu inceleyemedim.